مشاوره نرم افزار مودیان
دمو نرم افزار مودیان
جستجو

آشنایی با قوانین بیمه

آشنایی با قوانین بیمه

بیمه ها به صورت کلی قوانین و اصولی دارند که بیمه گذاران باید براساس آن ها تصمیم بگیرند و این قوانین را رعایت کنند. بیمه های مختلفی در کشور فعالیت می کنند وقوانین و اصولی را باید رعایت کنند.

افرادی که تحت پوشش بیمه های مختلف قرار می گیرند، بهتر است تا در مورد ضوابط و شرایط موجود در آن اطلاعات کافی داشته باشند. آشنایی با قوانین بیمه می تواند در بسیاری از امور مربوطه کمک کننده باشد و از مشکلات زیادی جلوگیری کند.

بیمه در واقع قراردادی است که در آن یکی از طرفین می بایست تا در صورت بروز هر گونه مشکل و خسارت وارد شده به طرف دیگر، خسارت های مربوطه را پرداخت کند. بیمه های مختلف هزینه ی مشخصی را از افراد دریافت می کنند تا در صورت بروز هر گونه مشکلی که باعث وارد شدن خسارت بر آن ها شد، خسارت های وارد شده را جبران بکند.

در صورتی که افراد تمایل به تحت پوشش قرار گرفتن توسط بیمه گذارهای مختلف را داشته باشند، باید به صورت حضوری به مرکز بیمه مراجعه کرده و درخواست خود را دنبال کنند. قرارداد بیمه به عنوان سندی در بیمه نامه قرار خواهد داشت.

در آشنایی با قوانین بیمه، در ابتدا چه مواردی رعایت می شوند؟

قراردادی که بین بیمه گذار و بیمه شوند عقد می شود، باید دارای اصولی باشد و مواردی در آن ذکر می شود. البته این مورد بیشتر بستگی به نوع بیمه دارد. در این بیمه نامه درابتدا تاریخ زمان شروع بیمه، مشخصات فردی و پس از آن موضوع بیمه مطرح می شود

مثلا بیمه ماشین و... میزان تعهد بیمه گر نسبت به حادثه ای که برای فرد رخ داده است هم یکی از موضوعاتی است که حتما در قرارداد بیمه مطرح می شود. بیمه ها در واقع حمایت از بیمه شونده را در هنگام بروز آسیب هایی مثل تصادف، بیماری و غیره را به عهده دارند.

حمایت های مالی در این زمان ها کمک بسیار زیادی به مردم خواهد داشت. آشنایی با قوانین بیمه به ما کمک می کند تا بتوانیم از آن به درستی و در موارد مختلف استفاده کنیم. موضوع بیمه می تواند متفاوت باشد اما در نهایت حمایت مالی از فرد بیمه شونده صورت می گیرد. هر نوع بیمه ای اعم از بیمه مسکن،  سلامت و غیره به این منظور است که در هنگام حادثه حمایت های مالی مناسبی صورت بگیرد.

آشنایی با قوانین بیمه چه کمکی به افراد می کند؟

بیمه های مختلف سود و منفعت زیادی را برای افراد به همراه می آورند و به افراد کمک می کنند تا شانس بیشتری برای ادامه زندگی داشته باشند و علاوه براین انگیزه و امیدی را هم در فرد ایجاد می کنند که برای ادامه زندگی کمک شایانی به او خواهد کرد.

آشنایی با قوانین بیمه در این مورد هم به عنوان یک حمایت مالی و هم حمایت معنوی می تواند نقش موثری داشته باشد. بیمه های مشاغل یکی از مهم ترین انواع بیمه هستند که در آن کارگذاران با پرداخت مبلغ مشخصی موظف هستند تا کارکنان خود را بیمه کنند.

در نهایت این بیمه دفترچه تامین هزینه های سلامت رادر اختیار کارکنان و خانواده های شان قرار می دهد. البته لازم به ذکر است که هزینه های پرداختی بیمه شرکت ها و کارگذاران به این مورد محدود نمی شود.

بیمه ها در صورتی که فرد در موسسه ویا شرکت خاصی فعالیت نداشته باشد با هزینه ی آزاد انجام می شوند که در این صورت هزینه ی بیشتری برای انجام بیمه دریافت می شود. بیمه های افرادی که دارای حقوق ثابت هستند، ماهیانه مبلغ مشخصی را از حقوق آن ها کم می کند.

آشنایی با قوانین بیمه در مورد مالکیت

در انواع بیمه ای که انجام می شوند نام افراد ذکر شده و صرفا بیمه هر شخص مربوط به خود اوست. فردی که بیمه خاصی را انجام می دهد، بیمه پرداخت شده، صرفا به خودش تعلق می گیرد.

البته در مواردی هم مثل بیمه ی ماشین ممکن است که بیمه به صورت بدون اسم تنظیم شود که می تواند توسط صاحبان مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد. هر فردی می تواند دارایی های خود اعم از ماشین، خانه و غیره را بیمه کند تا در صورت بروز حادثه بیمه مقدار زیادی از هزینه ها را تقبل کند.

آشنایی با قوانین بیمه، باعث می شود تا بتوانیم با انحام بیمه های موثر و کمک کننده، در بحران ها و مسائل زندگی مدیریت بهتری داشته باشیم. بیمه ای که صورت می گیرد، در صورتی که بیمه ی مورد نظر کمتر از مبلغ واقعی بیمه باشد، قیمت اصلی مربوط به مسئول خسارت خواهد بود.

در صورتی که ملک و مال خاصی بیمه شده باشد، نمی توان آن مال را دوباره تحت بیمه همان خطر قرار داد. هر مبلغی که برای بیمه پرداخت شده باشد، به همان اندازه حمایت مالی صورت خواهد گرفت. هر چقدرهزینه بیمه بیشتر باشد، حمایت بیشتری صورت می گیرد.

بیمه کارگران

آشنایی با قوانین بیمه در فسخ

در صورتی که بیمه گذار مطالبی را با داشتن اهداف مشخصی بیان نکند و از اظهار کردن آن ها خودداری کند، بیمه در هر صورت باطل خواهد بود. بیمه گذار قادر خواهد بود تا اقساط بیمه را از بیمه شونده درخواست کند.

در صورتی که اظهار کردن مطالبی که در اصل واقعی نیستند به صورت عمدی نباشد، نیازی به لغو قرارداد نخواهد بود. البته هر کدام از این موارد باید کاملا ثابت شده باشند و دلایل قطعی برای آن وجود داشته باشد.

آشنایی با قوانین بیمه به همین منظور می تواند بسیار حائز اهمیت باشد زیرا در شرایط کاملا بحرانی که نیاز به بیمه مورد نظر وجود دارد، برخوردار شدن از آن نقش بسزایی دارد.

در مواقعی ممکن است که افراد قصد استفاده از مزایای بیمه مورد نظر را داشته باشند و برای آن اظهارات غیرواقعی را بیان بکنند که در این صورت خسارت تقلیل پیدا خواهد کرد.

مسئولان بیمه مسئولیتی در قبال اقدامات بیمه گذاران نخواهند داشت و این موضوع کاملا از حیطه وظایف آن ها خارج است. در مورد قوانین بیمه باید در نظر داشت که هر کدام از آن ها، قوانین مختص به خود را دارند.

 آشنایی با قوانین بیمه مربوط به شخص ثالث

بیمه شخص ثالث یکی از انواع بیمه است که بعد از حوادثی مثل تصادف از آن به صورت مکرر استفاده می شود. بیمه شخص ثالث مربوط به حوادث وسایل نقلیه شامل موارد مختلفی می شود.

خسارت های مالی که مربوط به وسیله نقلیه هستند و آسیب هایی که به شخص وارد شده اند. بیمه شخص ثالث در اصل مربوط به خود فرد اسیب دیده می شود و بعد از انجام بررسی های مورد نظر مبلغی ببه عنوان بیمه شخص ثالث به وی پرداخت می شود.

آشنایی با قوانین بیمه به این جهت اهمیت زیادی دارد که می تواند در دریافت بیمه شخص ثالث بسیار کمک کننده باشد زیرا این نوع بیمه بعد از طی شدن مراحل نسبتا طولانی به فرد تعلق می گیرد.

برای اینکه از روند اصلی پیگیری این بیمه آگاه باشیم، باید در مورد قوانین بیمه اطلاعات کافی داشته باشیم تا بتوانیم  در مدت زمان کم کار بیمه را به اتمام برسانیم. هزینه پرداختی این بیمه از صندوق تامین خسارت های بدنی خواهد بود و مربوط به بیمه مرکزی است. تعیین خسارت وارد شده باید توسط بررسی های دقیق پزشکی انجام شود و این کار با دقت زیادی انجام می شود.

آشنایی با قوانین بیمه در مورد مسائل مختلف

ممکن است که فرد بیمه گذار جان خود را از دست داده باشد و بنابراین عقد بیمه مربوط به وراث خواهد شد. البته در چنین شرایطی می توان عقد بیمه را فسخ هم کرد. در صورت ایجاد حریق هم بیمه تعلق خواهد گرفت و اصول مختلفی را شامل می شود.

بیمه هایی هم در موسسات مختلف در مورد عمر، نقص یا شکستن عضوی از بدن وجود دارند که تحت شرایط خاصی به فرد تعلق می گیرند. بیمه ی عمر برای تمام افراد امکان پذیر است و در برخی از مشاغل به منظور حمایت بیشتر از آن ها کم هزینه تر خواهد بود.

مبلغ بیمه ی صورت گرفته متفاوت خواهد بود و هر بیمه گذاری مبالغ متفاوتی را برای بیمه پرداخت خواهد کرد. در صورت شاغل بودن کارفرما موظف به پرداخت بیمه خواهد بود و باید به تعداد کارکنان خود هزینه بیمه را به موقع پرداخت کند.

پرداختی های بیمه در سیستم ثبت خواهد شود و در صورت عدم پرداخت در سیستم قابل ملاحظه است. بیمه عمر بازنشستگان به صورت کسر هزینه ماهیانه از حقوق آن ها صورت می گیرد.

آشنایی با قوانین بیمه عمر

بیمه عمر معمولا به صورت اقساط شش ماهه، سه ماهه، سالانه و ماهانه پرداخت خواهد شد البته قابل ذکر است که پرداخت سالانه سود بیشتری را به همراه دارد.

بیمه عمر مدت زمان متفاوتی دارد و می توان طول زمانی آن را با توجه به دلخواه خود تغییر داد. بیمه ی عمر به صورت طولانی مدت است و معمولا بین 5 تا 30 سال خواهد بود.

یکی از قوانین این بیمه شرایط سنی بیمه گذاران است که نباید از سن 70 بیشتر باشند.با توجه به اینکه هر سال مقداری بر تورم موجود در کشور افزوده می شود، بنابراین باید هر سال درصدی به هزینه پرداختی برای بیمه عمر افزوده شود.

البته مبلغ افزایش برای بیمه عمر، به انتخاب خود بیمه شونده است.  در صورتی که فرد دو سال اقدام به پداخت هزینه بیمه کرده باشد، می تواند تا حدود 90 درصد از مبلغ پرداختی را در صورت نیاز از شرکت بیمه ی مورد نظر دریافت کند.

آشنایی با قوانین بیمه عمر به افراد این امکان را می دهد تا از تمام موقعیت هایی که در اختیار آن ها قرار می گیرد، به خوبی استفاده کنند. شرکت های بیمه عمر سودهای متفاوتی هم از این نوع بیمه دریافت می کنند. بیمه عمر حوادث مختلفی را پوشش می دهد.

آشنایی با قوانین بیمه و قاعده نسبی

بیمه مربوط به ملک و وسایل نقلیه شامل موارد مختلفی می شود اما موضوع مهم در این مورد مربوط به حق بیمه دریافتی است زیرا در صورتی  که فردی مال خود را بیمه کرده باشد، به نسبت به مبلغی که بیمه صورت گرفته است، شرکت بیمه هم موظف به پرداخت بیمه خواهد بود.

هر مقداری که وسیله نقلیه ارزش مادی داشته باشد، به اندازه ی نصف آن هزینه بیمه به فرد تعلق می گیرد. آشنایی با قوانین بیمه می تواند به ما کمک بکند تا در زمان های مختلف انتخاب های درستی انجام دهیم.

زمان در انجام کارهای مربوط بیمه بسیار تاثیرگذار است زیرا در مورد بیمه هایی مثل شخص ثالث و یا بیمه ماشین، بعد از گذشت مدت زمان مشخصی دیگر قابل دریافت نیستند و حتما باید در زمان مشخص شده برای آن مراجعه کرد.

اغلب این بیمه ها مراحل نسبتا طولانی دارند و بنابراین هر چه زودتر اقدامات لازم برای آن اغاز شود بهتر خواهد بود. مبلغ پرداختی توسط بیمه در مورد حوادث متفاوت خواهد بود و با توجه به میزان آسیب ها و صدمات مالی وارد شده نیز متفاوت است. در صورتی که اموال بیمه شده افزایش قیمت داشته باشند، بیمه گذار باید شرکت بیمه را از این موضوع مطلع کند.

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display