مشاوره نرم افزار مودیان
دمو نرم افزار مودیان
جستجو

آموزش حسابداری بازار کار

آموزش حسابداری بازار کار

برنامه ریزی بر میزان درآمد و دخل و خرج از گذشته تاکنون برای انسان مهم بوده و گذشتگان نیز بر طبق همین برنامه ریزی زندگی خود را پیش می بردند. امروزه به حرفه رسیدگی به امور مالی، حسابداری گفته می شود که از شغل های بسیار حساس و استراتژی تبدیل شده است.

به طوری که اگر حساب درآمدها و هزینه ها در یک کسب و کار با یکدیگر همخوانی نداشته باشد، کسب و کار مورد نظر در طول مدت زمان بسیار کوتاهی ورشکست شده و نابود می گردد. در واقع دوام و موفقیت یک کسب و کار، با یک حسابداری صحیح ارتباط مستقیمی دارد.

به زبانی ساده تر می توان گفت که حسابداری یک نوع مهارت و هنر محسوب می شود و افراد جهت فرا گرفتن این مهارت باید دوره های آموزشی مربوط به آن را طی کنند. آموزش حسابداری بازار کار، تمام نکات حسابداری را از 0 تا ۱۰۰ به دانشجویان آموزش داده و با آموزش های عملی و پروژه مانند، مهارت و استعداد دانشجو را در زمینه حسابداری تقویت می کند.

تعریف حسابداری

بر اساس بیانیه تئوری حسابداری، حرفه حسابداری مواردی همچون شناسایی، اندازه گیری، ثبت و گزارشگری اطلاعات اقتصادی به منظور مدیریت آگاهانه اطلاعات مورد نظر توسط استفاده کنندگان آن می باشد. به عبارتی دیگر، حسابداری زبان تجارت نیز نامیده می‌شود.

چرا که به وسیله این حرفه می توان گزارش های مالی را تهیه کرده و در مورد واحدهای تجاری اطلاعات مورد نیاز را به افراد علاقه مند، ذی نفع و ذی حق ارائه داد. اشخاص مورد نامبرده شامل افرادی مانند مدیران، صاحبان سرمایه، اعتبار دهندگان، سازمان های اقتصادی و مالی دولت و... می باشد. همچنین حسابداری، سیستم اطلاعاتی حسابداری نیز نامیده می‌شود که به منظور پردازش و گزارش رویداد های مالی تأثیر گذار بر واحدها و سازمان های تجاری، طراحی شده است.

مزیت های آموزش حسابداری ویژه بازار کار

افرادی که می خواهند حرفه و شغل حسابداری را فرا بگیرند، باید به این حرفه علاقه داشته باشند تا با شروع یادگیری، استعداد آنها شکوفا شده و به رتبه های بالا دست پیدا کنند. در ادامه به مزایای یادگیری حرفه حسابداری می پردازیم:

داشتن یک مسیر شغلی معین

امروزه، نیاز به یک حسابدار در همه سازمان ها و شرکت ها احساس می شود و شما در صورت یادگیری این حرفه می توانید کارتان را شروع کرده و استخدام شوید. در واقع می توان گفت فردی که حرفه حسابداری را می آموزد نسبت به کسی که قصد فراگیری زبان انگلیسی را دارد، آینده شغلی روشن تری دارد.

پایداری شغل های زمینه حسابداری

افرادی که تمایل به یادگیری حرفه حسابداری دارند، باید بدانند که آینده شغلی آنها به صورت صد در صد تضمین شده است و علاوه بر آن، این حرفه به گونه ای است که تداوم و ماندگاری آن همیشگی بوده و از این بابت هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

چرا که صاحبان مشاغل و کارفرمایان دوست دارند امور مالی شرکت را به فردی بسپارند که در شرکت حضور دائمی دارد و معمولاً از سپردن امور حسابرسی به بیرون از شرکت امتناع می کنند. همچنین در صورت تعدیل نیروی شرکت، حسابداران شامل تعدیل نمی شوند. چرا که آینده و موفقیت شغلی شرکت ارتباط مستقیمی با حسابرسی صحیح و اصولی دارد و این موضوعی نیست که کارفرمایان به راحتی از کنار آن بگذرند.

داشتن حقوق و مزایای عالی

طبیعتاً افرادی که شروع به یادگیری یک مهارت دارند، دوست دارند در آینده به حقوق و درآمد مناسب دست یابند. به جرات می توان گفت که حرفه حسابداری از جمله شغل هایی است که با فراگیری آن می توانید به اهداف خود که همان دستیابی به حقوق عالی است، برسید.

فراگیری حسابداری و کارآفرینی

شما در صورت فراگیری حرفه حسابداری، علاوه بر استخدام شدن در شرکت ها و سازمان های مختلف، می توانید این حرفه را به دیگران نیز آموزش داده و از این راه کسب درآمد کنید. بدین منظور می توانید با تأسیس شرکت حسابداری یا کلاس های آموزش حسابداری، افراد علاقه مند به فراگیری حرفه حسابداری را به سوی خود جذب کنید. در واقع این کار نوعی کارآفرینی محسوب می شود و چیزی است که در بسیاری از حرفه های دیگر امکان اجرای آن وجود ندارد.

حسابداری چه کاربرد هایی دارد

حسابداری چه کاربرد هایی دارد؟

مواردی که در ادامه به آن می پردازیم از جمله کاربرد های حرفه حسابداری به شمار می روند:

  • برنامه ریزی و مدیریت درآمد و پس انداز کردن آنها.
  • کنترل و مدیریت مخارج و هزینه ها و برنامه ریزی در مورد آنها.
  • اجتناب از اصراف و حذف نمودن خرج های غیر ضروری.
  • مدیریت نمودن موضوعاتی همچون بستانکاری و بدهکاری.
  • محاسبه قسط های ماهیانه و مدیریت حساب های بانکی، محاسبه سود بانکی، دریافتی ها و پرداختی ها از طریق حساب های بانکی.
  • نظم بخشیدن به مخارج و هزینه های زندگی و مدیریت آنها.
  • مدیریت سرمایه گذاری های بلند مدت و آینده نگری در مورد آنها.
  • رسیدگی به درآمدهای به دست آمده در طی چند وقت اخیر به صورت کلی.
  • بررسی ضررها و زیان های متحمل شده در بازه های زمانی مختلف.

سرفصل های دوره آموزش حسابداری ویژه بازار کار

در ادامه به سرفصل های دوره آموزش حسابداری اشاره خواهد شد. در واقع شما در طی دوره آموزشی خود با تمامی این سرفصل ها آشنا شده و آن ها را به طور کامل یاد می گیرید. سرفصل های دوره حسابداری به شرح زیر می باشند:

  • تعریف و مفهوم حسابداری: آشنایی با اصول، مفروضات و همچنین تاریخچه حرفه حسابداری.
  • گزارش های مالی: آشنایی با انواع گزارش های مالی میان دوره ای و انواع ترازهای آزمایشی.
  • حسابداری واحد های خدماتی: شما در این دوره، چگونگی تحریر دفاتر قانونی و رسیدگی به آنها را به طور کامل فرا گرفته و در واقع با پروسه حسابداری از آغاز تا انتهای آن، یعنی بستن حساب ها، آشنا می شوید.
  • ثبت وقایع مالی: آشنایی کامل با چگونگی ثبت وقایع مالی همچون صادر کردن سند، دفتر روزنامه، دفتر کل و دفتر معین و همچنین آشنایی با چگونگی تحریر دفاتر قانونی.
  • حسابداری: رسیدگی به اسناد و حساب های دریافتی، وجوه نقد و بانک و همچنین استهلاک دارایی های ثابت.
  • آماده کردن صورت های مالی پایانی: آشنایی با آماده کردن و تهیه صورت های مالی پایانی، بستن حساب ها، ترازهای آزمایشی و سند افتتاحیه.
  • ثبت خرید و فروش کالا و ثبت نمودن آن در دفاتر: آشنایی با چگونگی ثبت فاکتور مربوط به خرید و فروش و همچنین نحوه ثبت آن در دفاتر حسابداری.
  • آشنایی با استهلاک ها در حسابداری: آشنایی با دارایی های ثابت، روش محاسبه آن ها و استهلاک.

حسابداری موجودی کالا:

آشنایی با کنترل و مدیریت موجودی ها، حسابداری موجودی کالا و شیوه قیمت گذاری روی آن ها در سیستم های کنترل دوره ای.

حسابداری سند های دریافتنی:

آشنایی با مبحث های مربوط به دریافت، وصول و ظهر نویسی، آشنایی با حسابداری سند های دریافتنی، سفته و برات.

آشنایی با کدینگ حسابداری:

تعریف کامل کدینگ حسابداری، آشنایی با تقسیم بندی حساب ها و کدینگ حسابداری.

آشنایی با مراحل دفترداری:

آشنایی با چگونگی دفترداری و آموزش مرحله به مرحله، آشنایی با روش تنظیم در سیستم های مکانیزه، یادگیری اصلاح نمودن حساب ها.

آشنایی با روش تهیه گزارش های مالی:

آشنایی با نحوه تهیه گزارش های مالی مانند تراز آزمایشی، سود و زیان و ترازنامه.

آشنایی با روش تهیه گزارش های مالی

یادگیری ساختار حساب ها و طراحی کدینگ:

آشنایی با نحوه طراحی کدینگ حساب ها و شیوه طبقه بندی نمودن آنها، آنالیز ساختار سازمان.

آنالیز نمودن فرآیند خرید:

آشنایی با نحوه آنالیز مسائل و رویداد های مالی مرتبط با فرآیند خرید کالا، اموال و دارایی های دیگر، آموزش ارایه و نگهداری سند های مختلف، فرم های استاندارد و گزارش های مرتبط..

آنالیز فرآیند فروش:

آشنایی با نحوه آنالیز رویداد های مربوط به فرآیند فروش و درآمد شامل کالا، اموال و دارایی های دیگر، آموزش ارائه و نگهداری اسناد، فرم های استاندارد و گزارش های مربوط به آن.

آنالیز فرآیند خزانه داری:

یادگیری آنالیز مسائل مالی مرتبط با فرآیند خزانه داری شامل پرداخت و دریافت، آموزش نحوه نگهداری سند ها و ارائه آن ها، نحوه ارائه و نگهداری کنترل های داخلی و فرم های استاندارد گزارش ها.

آنالیز نمودن فرآیند هزینه و درآمد:

آنالیز رویداد های مالی مربوط به هزینه ها و درآمدها.

آشنایی با آنالیز فرآیند انبارداری:

آنالیز نمودن رویدادهای مالی انبار مانند انواع رسیدهای انبار، حواله انبار.

آنالیز حقوق و دستمزدها:

آنالیز رویدادها و مسائل مالی مانند حقوق و دستمزدها.

مالیات بر ارزش افزوده:

آشنایی با روش تهیه و آماده سازی اظهار نامه مالیات بر ارزش افزوده.

مدیریت و کنترل اسناد:

مدیریت و کنترل اسناد و مدارک مختلف، بایگانی.

اصلاح نمودن حساب ها و نحوه بستن آنها:

آموزش نحوه بستن حساب ها و یا اصلاح کردن آنها.

صورت های مالی:

آشنایی با صورت های مالی مختلف مانند ترازنامه، سود و زیان و همچنین سود و زیان انباشته.

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display