مشاوره نرم افزار مودیان
دمو نرم افزار مودیان
جستجو

تنخواه برای یک حسابدار چه چالشی در پی دارد؟

تنخواه برای یک حسابدار چه چالشی در پی دارد؟

برخی از چالش های اساسی تنخواه که حسابداران امروز با آن روبرو هستند عبارتند از:

  • 1برخورد با مهلت های دقیق تر و بهبود مداوم کارایی.

با افزایش شرکت های جدید و ورود نسل جدید به صنعت حسابداری، استانداردهای کارایی کار نیز در حال افزایش است. اکنون بسیاری از حسابداران برای همگام شدن با شرکت های جدید حسابداری و حسابداران جوان که از آخرین فن آوری آگاهی دارند، باید در عرض دو ساعت کار را به پایان برسانند. از آنجا که حسابداران جدید با استفاده از ابزارهای خودکار بسیار آشنا هستند، آنها می توانند کارهای بیشتری را به روش کارآمدتری نسبت به شرکت های حسابداری سنتی به اتمام برسانند.

  • 2تغییر در فناوری.

مانند هر صنعت دیگر، شرکت های حسابداری که خود را با تغییرات جدید فن آوری آشنا می کنند می توانند از آن به عنوان اهرمی برای رشد سریع تر استفاده کنند. یکی از چالش های اساسی تنخواه برای یک حسابدار ایجاد راه حل های نرم افزاری و دانش داده است که حسابداران را قادر ساخته است تا بیش از هر زمان دیگری حساب ها را اداره کنند. پیشرفت در فناوری همیشه عالی است، اما بسیاری از شرکت های حسابداری تلاش می کنند تا با آنها همگام نشوند. اگر آنها وقت خود را برای یادگیری فن آوری جدید بگذارند، این احتمال وجود دارد که حتی قبل از تسلط کامل بر آن، چیز بهتری ظاهر شود.

  • 3همگام با تغییرات مالیاتی.

ساختارهای مالیاتی در بیشتر کشورها به طور مداوم در حال تغییر است. تغییرات در سیاست های مالیاتی، حسابداران را ملزم می کند که خود را با این تغییرات گفته شده به روز نگه دارند. آنها برای صرفه جویی در هزینه مودیان، بسته شدن شکاف های خاص یا ایجاد درآمد بیشتر آماده هستند. تغییرات در ساختار مالیات حاکم، گاهی اوقات بسیار پیچیده است. این می تواند منجر به مرتکب شدن اشتباهاتی در برخی از حسابداران شود که می تواند اعتبار آنها را لکه دار کند.

تأثیرات حساب تنخواه برای یک حسابدار

حسابداران مالیاتی که اغلب به عنوان حسابداران رسمی یا CPA کار می کنند، اسناد مالیاتی افراد و شرکت ها را تهیه و بررسی می کنند. آنها همچنین ممکن است در مورد چگونگی تأثیر برخی تصمیمات مالی بر مالیات، به شرکت ها مشاوره دهند. افرادی که دقت کافی در جزئیات و مهارت های ریاضی دارند، به عنوان حسابدار موفق می شوند.

عامل مهم دیگر چالش تنخواه برای یک حسابدار مربوط به حقوق حسابداران شامل مکان است. از آنجا که هزینه زندگی در شهرهای بزرگ بیشتر است، کلانشهرها معمولاً هزینه بیشتری نسبت به شهرهای کوچک پرداخت می کنند. حسابداران مالیاتی اسناد مالیاتی را برای انواع مختلفی از شرکت ها تهیه و ارائه می دهند و بسیاری از شرکت های سودآور حقوق بالایی را ارائه می دهند. دولت هم چنین به حسابداران حقوق نسبتاً بالایی می دهد.

غالباً، سازمان ها یا منابع داده، حسابداران مالیاتی را به همراه تهیه کنندگان مالیات یا بازرسان گروه بندی می کنند. برخی از افراد همچنین ممکن است حسابداران مالیاتی را در نظر بگیرند تا کار مشابه حسابداران دولتی یا حسابداران مدیریت را انجام دهند. این موقعیت ها در حساب تنخواه برای یک حسابدار شامل شرح وظایف و کارکردهای مختلف است.

به عنوان مثال حسابرسان، سوابق مالی یک سازمان را بررسی می کنند تا سوء مدیریت پول را بررسی کنند و در حالی که حسابداران مالیاتی اسناد مالیاتی شرکت ها یا حسابداران منفرد را تهیه و بررسی می کنند، حسابداران دولت، مالیات های ورودی را بررسی می کنند و اطمینان می دهند که سازمان های دولتی درآمد مالیاتی را به طور قانونی هزینه می کنند.

تأثیرات حساب تنخواه برای یک حسابدار

حساب تنخواه برای یک حسابدار در حسابداری سرمایه گذاری

حسابداران سرمایه گذاری و صندوق ها، هم چنان بیشتر در بازار، تقاضا دارند. حسابداران سرمایه گذاری با توجه به ماهیت تخصصی حسابداری معمولاً برای مدت طولانی در این زمینه مشغول فعالیت هستند. دامنه نقش در مدیران صندوق ها، متولیان صندوق ها، متفاوت است، این تفاوت بیشتر به وجوه تحت مدیریت، ساختارهای صندوق و تیم (مدل های داخلی یا برون سپاری) و تمرکز بر کلاس دارایی ها بستگی دارد.

مسئولیت های حسابداران سرمایه گذاری در حساب تنخواه برای یک حسابدار به طور کلی شامل عملکردهای زیر است:

- قیمت گذاری واحد، محاسبه ارزش خالص دارایی (NAV) یک صندوق، ارزیابی صحت، نظارت بر جریان سیستم و اطمینان از آزادسازی به موقع قیمت ها

- محاسبه توزیع و مالیات صندوق از جمله مالیات های نگهداری شده مانند اعتماد سرمایه گذاری مدیریت شده (MITs) اعتماد سرمایه گذاری مدیریت شده (AMITs)

- محاسبات برای اقدامات شرکت ها مانند تقسیم سهام، سود سهام اختیاری، مسائل مربوط به حقوق، بازپرداخت سهام، هزینه های مدیریت و عملکرد

- تهیه صورت های مالی، گزارش قانونی و مشتری

- ارتباط با بخش های عملیات سرمایه گذاری و مدیران اشخاص ثالث  (TPA)

- در سطح متولی، هر عملکرد به عنوان یک تیم جداگانه اجرا می شود و هر حسابدار سرمایه گذاری در یک عملکرد خاص تخصص دارد. با این وجود حسابداران سرمایه گذاری در تمام عملکردها مانند مدیریت صندوق ها و صندوق های بازپرداخت درآمد، مواجه می شوند.

- ذکر شده است که مدیران صندوق های کوچک تر، کارکردهای مختلف را به عهده گرفته اند و در نتیجه حسابداران سرمایه گذاری مسئولیت نظارت بیشتری را بر عهده می گیرند. در چنین مواردی، هماهنگی با TPA  یک مسئولیت اساسی است، از طرفی ارتباط با برخی از کنترل های اصلی از جمله: اطمینان از برقراری ارتباط روشن، شفافیت فرآیندها و جریان دقیق داده ها امری ضروری است.

- علاوه بر این، بسته به اندازه تیم های داخلی در مدیران صندوق با یک مدل برون سپاری شده، تنخواه برای یک حسابدار در حسابداران سرمایه گذاری همچنین ممکن است مسئول نظارت بر عملکرد عملیات سرمایه گذاری و همچنین کمک به حسابداری برای نهاد شرکتی باشند.

نکات قابل توجه در بررسی حساب تنخواه برای یک حسابدار

حساب تنخواه برای یک حسابدار در حسابداران سرمایه گذاری در طیف متنوعی از وجوه مانند صندوق های تأمینی، صندوق های بازپرداخت، اعتبارات واحدهای مجاز و صندوق های سرمایه گذاری مشترک کار می کنند. گسترش کلاس دارایی شامل این موارد می شود: محدود به محدودیت های سهام، درآمد ثابت، سهام خصوصی، املاک و مستغلات و زیرساخت ها. هر دو در ظرفیت های صندوق های چند دارایی یا متخصص فعالیت دارند.

مشتاقان حسابدار سرمایه گذاری که از سوابق عملیات سرمایه گذاری، گزارش دهی مشتری و سایر عملیات دفتر میانی برمی آیند، می توانند برای شروع به عنوان مدیر صندوق ایفای نقش کنند، زیرا این پایگاه دانش بنیادی را فراهم می کند. این نقش به عنوان یک افسر قیمت گذاری واحد یا یک دستیار برای یک حسابدار سرمایه گذاری، تجربه عملی را فراهم می کند و به عنوان اولین قدم برای تبدیل شدن به یک حسابدار سرمایه گذاری در طولانی مدت عمل می کند.

حسابرسان مؤسسات حسابداری که در زمینه مدیریت سرمایه گذاری تجربه کسب کرده اند نیز می توانند با آموزش در توابع مختلفی مانند قیمت گذاری واحد، توزیع و نگهداری مالیات، در این حوزه پیشرفت کنند.

نکات قابل توجه در بررسی حساب تنخواه برای یک حسابدار

شرایط صلاحیت

انتظار می رود حسابداران سرمایه گذاری دارای مدرک عالی در تجارت، امور مالی، حقوق، اقتصاد یا زمینه های مرتبط باشند. به طور معمول، انتظار می رود که یک حسابدار سرمایه گذاری دارای CA یا CPA باشد. با این حال، اگر میزان مواجهه با صندوق ها و طبقات دارایی بسیار زیاد باشد، صلاحیت یک ضرورت مطلق نیست. این صلاحیت شانس موفقیت بیشتری را ایجاد می کند، زیرا بسیاری از شرکت ها برای تنظیم حساب تنخواه برای یک حسابدار، افرادی را که واجد شرایط هستند استخدام می کنند.

با پیشرفت افراد از یک حسابدار سرمایه گذاری به سمت های سطح متوسط، مسئولیت ها افزایش می یابد تا شامل نظارت همراه با ارتباط با حسابرسان و شرکای مالیاتی شود. برای تبدیل شدن به یک حسابدار ارشد سرمایه گذاری، تقریباً پنج سال تجربه به عنوان یک حسابدار سرمایه گذاری همراه با مهارت های حل مسئله و دانش صنعت که به خوبی توسعه یافته است، لازم است. یک مسئولیت اصلی شامل گزارش دهی مشتری، درک نحوه کارکرد بودجه، سیستم ها و فرآیندها، علاوه بر مشخصات فنی دقیق شغل را ضمانت می کند.

عملکرد کارفرمایان در حساب تنخواه برای یک حسابدار

کارفرمایان در حساب تنخواه برای یک حسابدار در دو زمینه کلی، حسابداری عمومی و حسابداری خصوصی طبقه بندی می شوند. حسابداری عمومی شامل کار در یک شرکت CPA است در حالی که حسابداری خصوصی شامل کار در شرکت های خصوصی و دولتی است.

اندازه شرکت های حسابداری عمومی از تجارت های کوچک و محلی با دو یا سه حسابدار گرفته تا اقدامات بین المللی قوی و چند دفتر با هزاران CPA برای کارمندان است. در شرکت های برتر حسابداری، موقعیت ها در زمینه هایی مانند حسابرسی، مالیات یا خدمات مشاوره ای تخصص دارند. همانطور که انتظار می رود CPAهای شرکت های کوچک عمومیت دارد و در بسیاری از مناطق کار می کند، اما ممکن است با گذشت زمان تخصصی شود.

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display