مشاوره نرم افزار مودیان
دمو نرم افزار مودیان
جستجو

حسابداران رسمی چه کسانی هستند؟

حسابداران رسمی چه کسانی هستند؟

یک حسابدار رسمی یا CPA، یک متخصص حسابداری است که آزمون CPA را گذرانده است و شرایط خود را برای دریافت مجوز حفظ می کند. بیشتر حسابداران رسمی توانایی فعالیت به عنوان مشاور حسابداری، مشاور مالیاتی، حسابرسان، مشاوران بازرگانی و مالی و موارد دیگر را دارند.

یکی از مهم ترین قسمت های اداره مشاغل نظم بخشیدن به امور مالی است. استخدام یک شخص یا تیمی از افراد برای کار در زمینه حسابداری تجارت، نگهداری سوابق مالی دقیق، ثبت مالیات، درخواست وام برای مشاغل کوچک و برنامه ریزی برای بلند مدت یکی از بهترین تصمیماتی است که می توانید به عنوان صاحب مشاغل کوچک بگیرید. یکی از این تصمیمات انتخاب یک حسابدار رسمی (CPAاست.

یک حسابدار رسمی خوب و حرفه ای، مهارت بی نظیری را برای تجارت شما به ارمغان می آورد، به عنوان مشاور و همچنین یک حسابدار خدمت می کند و وقت خود را برای تمرکز بر سایر قسمت های کسب و کار شما آزاد می کند.هر حسابدار، یک حسابدار رسمی مجاز نیست. برای اینکه یک حسابدار رسمی معتبر شوید، باید یک آزمون خاص را پشت سر بگذارید. علاوه بر آزمون، متقاضیان اغلب نیاز به داشتن مدرک لیسانس و دو سال سابقه حسابداری دارند.

یک حسابدار رسمی معتبر از قبل غربالگری شده است و به خوبی آموزش دیده و باتجربه است. همچنین برای انجام مسئولیت ها و وظایف پیچیده تری مانند بازرسی های مالیاتی، گواهی دریافت کرده است. گواهینامه حسابدار رسمی مجاز، باید به صورت دوره ای تمدید شود.

حسابدار رسمی CPA چه کاری انجام می دهد؟

حسابداران رسمی مجوز داده های مالی را تحلیل و گزارش می کنند. وظایف آنها را می توان به شرح زیر تقسیم کرد:

  • سیاست ها و رویه های حسابداری شرکت، از جمله روش های دفترداری، نظارت و گزارش دهی، ایجاد، به روزرسانی یا حفظ آن ها.
  • نظارت و مشارکت در ایجاد بودجه.
  • نظارت بر حسابرسی های داخلی (برای اطمینان از صحت گزارش)
  • گزارش هایی را برای حسابرسی های دولت یا اهداف مالیاتی تهیه و تولید می کنند.
  • تهیه و ارایه صورتهای مالی به مدیریت یا هییت مدیره شرکت.
  • بررسی و مشاوره در مورد جبران خسارت، مزایا، دارایی ها و هزینه های شرکت.
  • حساب های قابل پرداخت و حساب های قابل دریافت را مدیریت می کنند.

آیا CPA بهتر از حسابدار است؟

حسابدار رسمی یا CPA بهتر از یک حسابدار، برای انجام وظایف حسابداری واجد شرایط هستند و توسط دولت به عنوان شخصی معتبر و متخصص در این زمینه شناخته می شود. افرادی که مجوز CPA را دریافت کرده اند در اصول حسابداری و بهترین روش های پذیرفته شده (از جمله ابزارهای آنلاین) آموزش می بینند.

یک حسابدار رسمی مجاز است وظایف خاصی را انجام دهد که حسابداران عادی مجاز به انجام آن ها نیستند، مانند تهیه صورت مالی حسابرسی شده، یا به عنوان یک نماینده شرکت در بحث با افسران یا مشاوران درآمد انجام وظیفه می کنند. یک حسابدار بدون تعیین CPA نمی تواند هیچ یک از این کارها را انجام دهد.

آزمون CPA در چهار قسمت برگزار می شود، به شرح زیر تقسیم می شود:

  • حسابرسی و تأیید
  • حسابداری و گزارشگری مالی (به طور کلی این سخت ترین قسمت امتحان است)
  • مقررات مفاهیم
  • محیط کسب و کار

کسانی که در این آزمون ثبت نام می کنند 18 ماه فرصت دارند تا هر 4 قسمت را تکمیل کنند. این آزمون دشوار در نظر گرفته می شود و متقاضیان باید حداقل 75٪ امتیاز را در هر قسمت کسب کنند.

آیا CPA بهتر از حسابدار است؟

در یک شرکت حسابداری رسمی چه می کنند؟

مشاغل متنوعی وجود دارد که CPA در یک شرکت حسابداری انجام می دهد.

  • حسابرسی و بررسی

یکی از مشاغل اصلی که یک حسابدار رسمی مجاز در حسابداری عمومی انجام می دهد، حسابرسی صورت های مالی مشتری و صدور نظر نسبت به صورت حساب ها است. اصولاً حسابرس شخص ثالث بی طرفی است که صورت های مالی تهیه شده توسط مدیریت را بررسی و ارزیابی می کند.  بر اساس ممیزی، CPA در مورد صورت های مالی اظهارنظر می کند که آیا تحریف مهمی مشاهده شده است یا خیر.

  • آماده سازی و خدمات مالیاتی

یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین مسیرهای شغلی CPA در صنعت تهیه مالیات است. این شامل تهیه انواع مختلف فرم های مالیات برای مشتری، از مالیات بر دارایی تا مالیات بر درآمد است. این همچنین شامل مشاوره دادن به مشتریان در مورد تاکتیک ها و استراتژی های نحوه ساختاردهی امور خود برای به حداقل رساندن بار مالیاتی است.

حسابداری رسمی یک شغل پایدار است ، واقعیت این است که حسابداری رسمی CPA همیشه مورد تقاضای افراد بوده است. فرقی نمی کند که در یک اقتصاد پایین به سر ببریم یا نه. حسابداران همیشه مورد نیاز خواهند بود زیرا برای جامعه ما ضروری هستند.

شرکت های دولتی دایماً دانش آموختگان دانشگاه و افراد باتجربه را برای پیوستن به شرکت هایشان جذب می کنند. با گرفتن مجوز، شرایط خود را برای کار بسیار واجد شرایط تر و مطلوب تر می کنید. درنتیجه شرکت ها می دانند که شما قادر به چه کاری هستید و خیلی بیشتر شما را جذب خواهند کرد.

هزینه های حسابدار رسمی

بدیهی است که هزینه اصلی مبلغی خواهد بود که به حسابدار پرداخت خواهید کرد. برای تخمین این رقم، به خدمات مورد نیاز خود فکر کنید. سایر هزینه های بالقوه شامل هزینه تجهیزاتی است که می توانید از حسابدار بپرسید ترجیح می دهد از چه مواردی استفاده کند؟ و هزینه فرصت استفاده از این بودجه چقدر است. آیا می توان از آن در سایر موارد بودجه شما مانند استخدام کارمند جدید استفاده کرد یا خیر؟

حسابدار رسمی دقیقاً چه کاری انجام می دهد؟

  • مالیات

بدیهی است که هنگامی که فصل مالیات شروع می شود، حسابدار رسمی، مالیات مشاغل کوچک شما را برای شما آماده می کند. اگرچه انجام این کار توسط خودتان امکان پذیر است و نرم افزار حسابداری این کار را آسان تر می کند؛ اما گاهی مالیات های تجاری به سرعت پیچیده می شوند و اشتباهات به راحتی انجام می شود، اینجاست که کمک گرفتن از یک حسابدار رسمی می تواند در حل این زمینه به شما کمک کند.

  • راه اندازی کسب و کار شما

اگر تازه کار خود را شروع می کنید، حسابدار رسمی می تواند به شما کمک کند ساختار حقوقی صحیح را انتخاب کنید. آن ها همچنین می توانند بسته به بودجه شما در انتخاب بهترین بیمه نامه درمانی برای کارمندان به شما مشاوره دهند و مطمین شوند که از قوانین و مقررات کارمندان پیروی می کنید تا از جریمه جلوگیری کنید.

  • مشاوره از طریق رکود

یکی از مزایای استخدام یک حسابدار رسمی مجاز این است که آن ها قادر خواهند بود نسبت به امور مالی کسب و کار شما یک نگاه خارجی داشته باشند و به شما در تصمیم گیری های طولانی مدت و ارزیابی ریسک کمک کنند.اگر حسابدار رسمی با صنعت شما آشنا باشد، حتی می تواند از طریق رکود اقتصادی با شما کار کند و به شما کمک کند تا بفهمید که چگونه ارتباط خود را حفظ کنید.

  • معاینات مالی

دقیقاً همانطور که هر ساله برای معاینه فیزیکی به پزشک مراجعه می کنید، یک حسابدار رسمی می تواند معاینات مالی را به طور دوره ای انجام دهد (معمولاً چهار بار در سال). یک حسابدار رسمی مجاز می تواند داده های فروش، حاشیه سود، گردش پول، موجودی و حقوق و دستمزد شما را بررسی کند و تشخیص دهد که آیا شما نیاز به انجام اصلاحات بودجه دارید یا خیر.

حسابدار رسمی دقیقاً چه کاری انجام می دهد؟

  • برنامه های وام

یک حسابدار رسمی مجاز می تواند با در نظر گرفتن جریان وجه نقد، خطرات و جریمه های مرتبط و تأثیراتی که بر مالیات مشاغل شما می گذارد، در مورد گرفتن وام یا عدم گرفتن وام به شما مشاوره دهد. به عنوان مثال بگویید، شما در حال تغییر درصد مالکیت مشاغل خود هستید تا واجد شرایط دریافت وام شوید. حسابدار رسمی مجاز می تواند با شما کار کند، به شما در مورد مشخصات تغییر مالکیت براساس ساختار شرکت مشاوره می دهد و در صورت لزوم شما را به یک وکیل مالیاتی ارجاع می دهد.

  • تهیه صورتهای مالی

حسابداران رسمی مجاز می توانند انواع مختلف صورت های مالی رسمی مخصوص شرایط خاص را تهیه کنندصورت های مالی اساسی، رسمی نیست اما برای صاحب مشاغل مفید است تا تصویری واضح از سلامت مالی شرکت خود را ببینند. در اینجا، حسابدار در حال آماده سازی اسناد بر اساس اطلاعاتی است که شما ارایه داده اید؛ بنابراین تأیید صحت آن وجود ندارد، زیرا در هر صفحه از گزارش اطمینانی از درستی آن حاصل نمی شود.

از کجا می توانید یک حسابدار رسمی معتبر پیدا کنید؟

می توانید از وکیل یا بانکدار خود مشورت بگیرید. همچنین می توانید با انجمن حسابداران رسمی دولتی کشور و یا با انجمن حرفه ای حسابداران مشاغل کوچک در این مورد صحبت کنید.گزینه دیگر این است که از یک تجارت دیگر در صنعت خود درخواست معرفی کنید.

در اینجا مزیت این است که شما یک حسابدار رسمی با تجربه خاص در زمینه کاری خود پیدا خواهید کرد که به خصوص برای ارایه مشاوره طولانی مدت بسیار مفید است.به یاد داشته باشید که شما اطلاعات مهم و محرمانه مالی را به حسابدار تحویل می دهید، بنابراین قابل اعتماد بودن آن ها بسیار مهم است.

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display