مشاوره نرم افزار مودیان
دمو نرم افزار مودیان
جستجو

حسابداری کارگاه های تولیدی

حسابداری کارگاه های تولیدی

حسابداران تولید، همه کارهایی را که حسابداران انجام می دهند ارائه می دهند، اما آنها این کار را در مکان های شلوغ، در میان هیاهو و خلاقیت ساخت یک فیلم انجام می دهند. آنها امور مالی را محاسبه می کنند، هزینه های تولید را بررسی می کنند، با ضامن صحبت می کنند (یک بیمه نامه برای اطمینان از اینکه فیلم به موقع و با بودجه تحویل داده شود) و جریان نقدینگی یا هزینه ها را کنترل می کنند و به طور کلی به حسابداری کارگاه های تولیدی می پردازند.

نکات موثر در حسابداری کارگاه های تولیدی

در پیش تولید، حسابداران تولید به تهیه کنندگان و مدیران تولید کمک می کنند تا بودجه و گزارش نهایی هزینه برآورد شده را تهیه کنند. در طول تولید، آنها بر کلیه پرداخت ها نظارت می کنند، لیست حقوق را مدیریت می کنند و گزارش هزینه های روزانه یا هفتگی را ارائه می دهند.

آنها همچنین پیش بینی هزینه را برای ارزیابی تأثیر هرگونه تغییر تولید بررسی می کنند. حسابداران تولید در حسابداری کارگاه های تولیدی یک بیانیه حساب تهیه می کنند که تمام درآمد و هزینه تولیدکننده یا شرکت تولیدی و سرمایه گذاران را نشان می دهد.

همچنین ممکن است مجبور شوند یک حسابرسی مستقل ترتیب دهند. بسته به نحوه تأمین هزینه مالی فیلم، ممکن است مجبور باشند با ضامن های مالی و تکمیل مالی بانک، نیز سر و کار داشته باشند. در تولیدات بزرگتر، حسابداران تولید ممکن است با کنترل کننده های مالی کار کنند، که اغلب به طور دائم در استودیوها و صدا و سیما استخدام می شوند. حسابداران تولید معمولاً فریلنسر هستند و به این صورت نقش خود را ایفا می کنند.

- عملکرد حسابداران تولید

حسابداری: کتاب ها را به دقت نگه می دارند، هم چنین باید از مقررات درآمد داخلی و بیمه آگاهی پیدا کنند.

استفاده از نرم افزار مالی: بتوانند از Movie Magic Budgeting یا سایر بسته های بودجه استفاده کنند.

دانش تولید فیلم: درک کاملی از نحوه ساخت درام های فیلم و عشق به صنعت داشته باشند.

ارتباطات: قادر باشند به صحبت های همه، از تولیدکنندگان، سرمایه گذاران گرفته تا کنترل کنندگان مالی و صندوقداران گوش دهند و آنها را درک کنند.

اختیار: بتوانید رازداری کنند.

اگر مسئول کنترل کننده مالی، تولید خوبی داشته باشد، حسابدار تولید از نزدیک با او کار می کند. اگر اینطور نباشد، حسابدار تولید تیمی را تشکیل می دهد که ممکن است شامل: یک دستیار حسابدار اصلی، یک کارآموز یا صندوقدار حساب باشد. برای جزئیات بیشتر در مورد نقش های شغلی، به کنترل کننده امور مالی باید مراجعه شود. هم چنین یک حسابدار تولید در حسابداری کارگاه های تولیدی به تمام امور مالی یک تولید، رسیدگی می کند. آنها فیش حقوقی صادر می کنند و به تولیدکنندگان درمورد بودجه واقعی آنها در رابطه با بودجه پیش بینی شده آنها به روز می شوند.

چشم انداز شغلی در حسابداری کارگاه های تولیدی

- شرح شغل

وظایف یک حسابدار تولید در حسابداری کارگاه های تولیدی به اندازه تولید آن ها بستگی دارد. برای کارهای مستقل، این تیم اغلب یک تیم یک نفره است، در حالی که در یک تولید بزرگ، یک بخش کامل وجود دارد که چندین نفر را فقط مسئول پرداخت حقوق و دستمزد کرده اند.

در واقع این شغلی است که مردم در آن به مدیریت پول، پرداخت حقوق و دستمزد، گزارش دادن به اتحادیه ها و استفاده از نرم افزار می پردازند. اندازه گیری هزینه های مورد انتظار در مقابل بودجه باقی مانده مهم است، معمولاً وقتی پروژه شروع می شود کمی پول خرج می شود.

با این وجود، با پیگیری هزینه ها، یک دسته مهم بودجه بندی به نام "برآورد برای تکمیل" ایجاد می شود. این همان چیزی است که به تولیدکنندگان اجازه می دهد بدانند که آیا قصد دارند بودجه خود را بیش از حد کاهش دهند یا خیر، آیا آنها نیاز به جمع آوری سرمایه بیشتر یا اصلاح برنامه دارند تا مقدار هزینه صحیح را بدست آورند.

به عنوان مثال، وقتی پروژه ای توسط یک استودیوی فیلم سازی یا یک شرکت سرمایه گذاری خصوصی تأمین می شود، آنها می خواهند مطمئن شوند که بودجه آنها با IRS مطابقت دارد یا خیر و بررسی کنند که پول به کجا منتقل می شود.

بسیاری از تهیه کنندگان بودجه هایی را که قرار بود در یک فیلم هزینه شود، اختلاس کرده اند و در عوض استخر در حیاط خانه خود گذاشته اند. از آنجا که ساختن یک فیلم معمولاً جمع کردن غریبه ها برای مدت زمان کوتاهی است، حسابدار تولید مراقب بودجه است و در همه بخش ها رسیدگی می کند.

- حقوق

متوسط حقوق و دستمزد سالانه یک حسابدار تولید در حسابداری کارگاه های تولیدی بسته به فعالیت آن ها متغیر است و به میزان کاری آن ها مرتبط است. حسابدار تولید یک کارمند مستقل است، حتی اگر گاهی اوقات ماه ها به طور مستمر فعالیت داشته باشد. تردیدی نیست که یک حسابدار تولید می تواند در طول یک سال، شش رقم ایجاد کند.

این نرخ براساس بازار و همچنین نوع پروژه هایی که می خواهد انجام دهد تعیین می شود. بدیهی است که یک کار با بودجه کم هزینه متفاوتی نسبت به یک تولید بزرگ خواهد داشت. به طور معمول، حسابداران تولید می توانند برای تولید هزینه های بالایی را کسب کنند. بسته به اینکه یک کار بزرگ و با مسئولیت بیشتری باشد، نرخ ها هم متفاوت خواهند بود.

- چشم انداز شغلی

فعالیت یک حسابدار تولید بسیار زیاد است. آنها شبانه روز کار می کنند، زیرا در مدت زمان کوتاهی اتفاقات زیادی در حال انجام است. شاید در بین پروژه ها، یک حسابدار یک ماه تعطیلی داشته باشد، اما وقتی به حسابداری کارگاه های تولیدی می پردازد، مدت ها مشغول رسیدگی به آن ها باشد.

در واقع این حرفه برای کسی نیست که فقط می خواهد نه تا پنج کار کند. حسابدار باید نه تنها در هر مرحله از تولید کار کند، بلکه برای ارائه شماره دائماً در تماس باشد. در حالی که اضافه کار برای آن ها پرداخت می شود، اگر نیاز پروژه باشد می توانند هفته ها به طور مستقیم و ساعت های طولانی کار کنند. مخاطبین اصلی یک حسابدار تولید، تهیه کننده، تولید کننده خط و نماینده های آن ها هستند. آنها همچنین حقوق و دستمزد را انجام می دهند، بنابراین از نظر فنی حسابدار با همه ارتباط برقرار می کند.

حسابداری کارگاه های تولیدی

موقعیت های موثر در حسابداری کارگاه های تولیدی

- مسیر شغلی

داشتن سابقه حسابداری یا دفترداری بسیار مهم است. شخصی می تواند در یک شرکت یا مدرسه ابتدایی کار کند و دفترداری و حقوق و دستمزد را ارائه دهد. فرد باید ارائه، ساختار و اصطلاحات را بیاموزد. به عنوان مثال، هزینه های مربوط به پیش تولید، تولید و پس از تولید چیست . ورود به صنعت ممکن است دشوار باشد.

هنگامی که شخصی در اداره حسابداری، شغلی را به دست آورد، باید مهارت های خود را اثبات کند و همچنین اینکه وظیفه شناس و قابل اعتماد باشد. به محض اعتماد، توصیه هایی به سایر تولیدات مستقل ارائه می شود یا یک استودیو، یک حسابدار را برای کار در موقعیت بالاتر ارتقا می دهد.

تولیدکنندگان، پول خوبی می پردازند تا کسی از بودجه مراقبت کند، بنابراین حسابدار شدن شغل پردرآمدی است که بسیاری از افراد برای انجام آن تلاش می کنند. برای ورود به حسابداری کارگاه های تولیدی، مردم باید مایل به انجام کار با حداقل دستمزد باشند. یک حسابدار سطح پایین باید سابقه ضبط معاملات را داشته باشد تا اولین فرصت خود را بدست آورد.

از آنجا، آنها می توانند مهارت و عناصر پیچیده تر بودجه را یاد بگیرند. این مهارت ها را می توان در محل کار یاد گرفت. با این حال، بیشتر تولیدکنندگان فقط مایل به پرداخت پول به افراد باتجربه هستند. اگر کسی در تلاش است رزومه کاری خود را تهیه کند، ممکن است برای شروع کار نیاز به کار بدون حقوق داشته باشد.

یک وظایف یک حسابدار تولید در حسابداری کارگاه های تولیدی برای مشاغل محلی تهیه کنید.

تبلیغات مورد نظر برای حسابداران تولید را بررسی کنید. به مهارت هایی که آنها درخواست می کنند ونیاز دارند نگاه کنید، سپس این مهارت ها را بیاموزید.

برنامه صدور گواهینامه انجمن ملی حسابداران تولید را انجام دهید.

پیشنهاد کار روی یک تولید را به صورت رایگان یا با بودجه کم انجام دهید.

با یک تبلیغات تجاری شروع کنید.

- تجربه و مهارت

ناگفته نماند که اگر کسی می خواهد حسابدار شود، باید تجربه کافی داشته باشد. تفاوتی بین دفترداری و حسابداری وجود دارد. دفترداری در حال ثبت معامله است، در حالی که حسابداری در حال درک این نظریه است، که چرا همه چیز به روش خاصی تنظیم شده است. اگر کسی می خواهد در این حوزه کار کند باید در هر دو، مهارت لازم را داشته باشد. این را می توان از طریق تحصیل در مدرسه یا کار به عنوان دستیار در بخش حسابداری کارگاه های تولیدی یاد گرفت. در هر صورت، نمی توان به اندازه کافی تجربه و اهمیت به دست آوردن آن را اغراق کرد.

علاوه بر این، افراد مشتاق باید با نرم افزارهای خاص در این زمینه آشنا شوند. بسیاری از تولیدات مختلف دارای نرم افزار بودجه بندی خاص خود و روش های تنظیم بودجه در آن نرم افزار هستند. برای یک فرد مهم است که اطمینان حاصل کند که می تواند بدون هیچ مشکلی از آن استفاده کند تا بتواند روی عمل واقعی حسابداری کارگاه های تولیدی تمرکز کند. حسابداران باید تجربه عملی و درک تئوری از نحوه عملکرد بودجه را بدست آورند و بتوانند برای موفقیت در حرفه خود از نرم افزار استاندارد استفاده کنند.

موقعیت های موثر در حسابداری کارگاه های تولیدی

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display