مشاوره نرم افزار مودیان
دمو نرم افزار مودیان
جستجو

خدمات مشاوره بیمه ای و قانون کار چیست؟

خدمات مشاوره بیمه ای و قانون کار چیست؟

خدمات مشاوره بیمه ای و قانون کار که ارائه می شود به شما کمک می کند که از حوزه اختیارات و فعالیت هایی که بیمه در اختیار می گذارد اطلاعات دقیقی را به دست آورید همچنین درباره اینکه باید در هنگام بیمه کارگری، پیمانکاری و غیره چه نکاتی رعایت شود و چه شیوه هایی برای آسانی کار وجود دارد مطلع شوید.

تمامی افراد چه کارگر و چه کارفرما برای اینکه قادر باشند براساس قانون کار از میزان حقوق آگاه شوند و یا هنگامی که اختلافی میان آنها به وجود می آید راه حل آن را یاد بگیرند باید خدمات مشاوره ای مورد استفاده قرار گیرد.

در این مشاوره بیمه شما را در زمینه های قوانین کار، قوانین تامین اجتماعی، تنظیم دادخواست بر طبق قوانین و ضوابط کار تامین اجتماعی و چگونگی طرح دعوی در دیوان عدالت اداری راهنمایی خواهد کرد. مشاوره قانون کار در زمینه های گوناگون مانند بیمه کارگران، مالیات و قراردادها، تامین اجتماعی، قوانین و مقررات کار راه حل های بسیار مفیدی را در اختیار قرار می دهد.

خدمات مشاوره بیمه ای و قانون کار چه خدماتی ارائه می دهد؟

خدمات مشاوره بیمه ای و قانون کار برای اینکه از بروز اختلاف بین کارگر و کارفرما جلوگیری کند یا اختلافات میان آنها را حل کند مشاوره را به صورت حضوری و تلفنی انجام می دهد به طور کلی خدماتی که مشاوره بیمه ای و قانون کار ارائه می دهد شامل موارد زیر می باشد:

  • اختلافی که میان کارفرما و کارگران رخ داده و چگونگی تنظیم دفاعیه و شرکت در جلسات را پیگیری می کند.
  • در زمینه چگونگی نظارت و تنظیم لیست های بیمه مربوط به پرسنل مشاوره لازم را ارائه می دهد.
  • دعوی بیمه ای با سازمان تامین اجتماعی و نحوه شرکت در جلسات و تنظیم لوایح قانونی را پیگیری می کند.
  • برای نظارت واحد حسابرسی و اداری و تنظیم قوانینی در این زمینه راهکار ارائه می دهد.
  • برای تنظیم قراردادهای پرسنلی و تنظیم آیین نامه های حقوقی و دستمزد مشاوره می دهد.
  • برای قوانین و بخشنامه های سازمان تامین اجتماعی روش و چگونگی تنظیم قراردادها و بازرسی از دفاتر خدمات مشاوره را در اختیار قرار می دهد.

قانون کار

خدمات مشاوره بیمه ای و قانون کار چه تکالیف و الزاماتی دارد؟

تکالیف مربوط به بیمه

شرکت های بیمه نسبت به فردی که بیمه شده از هنگامی که تحت پوشش بیمه قرار می گیرد وظیفه دارد تکالیف و تعهداتی را انجام دهد خدمات مشاوره بیمه ای و قانون کار درباره حق و حقوقی که برای بیمه گذار براساس قوانین و مقررات بیمه معین شده ارائه می دهد و او را مطلع می کند شامل:

  • خدمات مشاوره بیمه ای یکی از مهمترین خدماتی می باشد که بیمه گر در اختیار بیمه گذار قرار می دهد تا با تمام قوانین و مقررات سازمان و چگونگی دریافت حق و حقوق خود به طورکامل آشنا شود.
  • از همان روز اول کار هر کارگری باید بیمه شود و براساس قانونی که بیمه مشخص کرده احقاق حق داشته باشد.
  • شرکت بیمه باید تمام اطلاعات و سوابق بیمه افراد را گردآوری کرده و برای آنها پرونده تشکیل دهد تا کارگرانی که بیمه شدند قادر باشند در ازای پرداخت حق بیمه از مزایا بیمه مانند بیکاری، از کار افتادگی، پیری، بیماری، حوادث، دستمزد دوران بارداری، فوت و غیره بهره مند شود.
  • جمع آوری سوابق بیمه کسانی که بیمه شدند باعث می شود که اگر حق آنها در موسسات و سازمان های دیگر پایمال شده یا دارای مزایایی می باشند آن را مجددا کسب کنند.
  • شرکت بیمه وظیفه دارد که اگر بیمه شدگان تغییر شغل دهند و یا محل کار آنها جابه جا شود کلیه سوابق بیمه ای آنها را جمع آوری و در آخرین محل کارشان نگه دارند اگر در سوابق بیمه شدگان مشکلی رخ دهد بیمه باید به آن پاسخگو باشد.
  • یکی دیگر از تعهدات بیمه این می باشد که اگر کارفرما حق بیمه کارگر را پرداخت نکرد کارفرما باید حق بیمه پرداخت نشده کارگر را به او پس دهد.
  • بیمه باید به بیمه شدگان و افرادی که مورد حمایت آنها هستند بدون اینکه میزان حق بیمه پرداختی آنها را در نظر بگیرد متناسب با نیازی که دارند خدمات درمانی را در اختیارشان قرار دهد.
  • اگر بیمه اقدام به تصویب قانونی کند یا دارای عملکردی باشد که حق و حقوق بیمه گذاران را دربرنداشته باشد امکان احقاق حق آنها از دیوان عدالت اداری وجود دارد.

الزامات مربوط به قانون کار:

قانون کار در سال 1369 برای اینکه حق و حقوق کارگر و کارفرما و چگونگی فعالیت آنها را در قبال یکدیگر تعیین کند و همچنین میان این دو تعادل ایجاد کند قانون کار فراهم شد.

این قانون به منظور تعیین شرایط مناسب و ایجاد کردن نظم در کار مواد و تبصره هایی که برای کلرگر و کارفرما الزاماتی ایجاد می کند را تعیین کرده و طرفین باید از این قوانین و مقررات آگاهی داشته باشند تا بتوانند در مواقعی که لازم بود به گرفتن حق و حقوق خود از طریق قانون اقدام کنند خدمات مشاوره بیمه ای و قانون کار افراد را درباره تعهدات کارفرمایان مشاوره می دهد این تعهدات شامل:

براساس ماده 2و3 قانون کار وظیفه کارفرما این است که مطابق قرارداد کار در عوض کاری که انجام گرفته به کارگر حق السعی را بپردازد. قانون کار براساس ماده 34 شامل حقوق، هزینه مسکن، ایاب و ذهاب، مزایای غیرنقدی، خواروبار، پاداش افزایش تولید و یا سود سالیانه است.

به موجب ماده 148 قانون کار بیمه کردن کارگران توسط کارفرما الزامی می باشد درصورتی که کارفرما از این کار خودداری کند نه تنها باید 2تا 10 برابر بیمه ای که پرداخت نشده جریمه نقدی بپردازد بلکه باید حقوق کارگران را نیز پرداخت کند.

شرایط کار باید طبق قانون رعایت شود مانند:

  • به کارگیری افراد زیر 15 سال ممنوع می باشد.
  • زنان و نوجوانان نباید کارهای سخت را انجام دهند و همچنین بار را بیش از حد مجاز با دست حمل نکنند.
  • به کارگران باید تنها در شرایط خاص اضافه کاری داده شود.
  • به زنان کارگر باید فرصت بارداری و زایمان و دوران شیردهی آنها داده شود.
  • ساعات کار 8ساعت در شبانه روز و ساعات کاری مشاغل سخت که 6 ساعت می باشد رعایت شود.

کارفرما وظیفه دارد که حق سنوات را به کارگر بپردازد این سنوات معمولا باید پس از اینکه قرارداد کار تمام شد به کارگر پرداخت شود امکان اینکه قرارداد به دلایل مختلفی مانند:

  1. از کارافتادگی، بازنشستگی، اخراج کارگر، کاهش توانایی فکری و جسمی ناشی از کار، فسخ شود وجود دارد به هرحال کارفرما متعهد است مطابق قانوان سنوات معین شده را به کارگر بپردازد.
  2. در پایان کار باید تمام مطالبات معوقه به کارگر پرداخت کرد و در صورتی که فوت شده باشد باید آن را به وارث او بپردازند.
  3. براساس قانون کار وظیفه کارفرما این است که باید تمام مواردی که به حفظ سلامت کارگر به منظور ایمنی دستگاه ها و ابزار و ماشین آلات سنگین ، بهداشت محیط و وسایل را رعایت کند.

خدمات مشاوره بیمه ای و قانون کار چه خدماتی را در مورد وظایف کارگر در مقابل کارفرما ارائه می دهد؟

همانطور که کارفرما در برابر کارگر دارای مسئولیت می باشد رعایت وظایف و تعهداتی در حین کار توسط کارگران نیز الزامی است. خدمات مشاوره بیمه ای و قانون کار درباره این تعهدات خدماتی را ارائه خواهد داد که شامل موارد زیر می شود:

  1. کارگر باید کارها را با دقت لازم انجام دهد در صورتی که در انجام کار سهل انگاری کند و یا خسارتی را برای کارفرما ایجاد کند کارفرما قادر است از طریق مراجع مربوطه پیگری کرده و خسارت وارد شده را از کارگر طلب کند.
  2. براساس قراردادی که بین کارگر و کارفرما بسته می شود کارگر وظیفه دارد کار را به گونه ای انجام دهد که تحت نظارت کارفر باشد و حتی مطابق دستورات مدیر یا سرکارگر آن را شخصا به انجام برساند.
  3. کارگر متعهد است آیین نامه های انضباطی کارگاه را رعایت کند و درصورتی که آیین نامه و قصور در کاری که به او سپرده شده را رعایت نکند هیچ ایرادی در اخراج کردن کارگر توسط کارفرما از نظر قانون کار وجود ندارد.
  4. امانتداری یکی دیگر از تعهد کارگر می باشد یعنی او باید نه تنها نسبت به اشیایی که برای انجام کار در اختیار او قرار گرفته بلکه باید در مورد کاری که به او سپرده شده نیز امانتدار خوبی باشد.

خدمات مشاوره بیمه ای و قانون کار و خدماتی که مشاوره بیمه به کارفرمایان و پیمانکاران ارائه می دهد:

خدماتی که خدمات مشاوره بیمه ای و قانون کار درباره بیمه اعم از حقیقی و حقوقی به کارفرمایان و پیمانکاران ارائه می دهد شامل موارد زیر است:

  1. نحوه محاسبات بدهی ها و اوراق مطالباتی که توسط شعب سازمان تامین اجتماعی برای کارفرمایان ارسال می شود را کنترل خواهد کرد.
  2. کارفرمایان و پیمانکاران را برای تنظیم صحیح لیست های بیمه و درج درست مربوط به مبالغ مشمول بیمه در لیستها و مسائل دیگر مربوط به سازمان اجتماعی که به طریقی مربوط به پرداختهای بیمه ای می باشند را راهنمایی و آموزش خواهد داد.
  3. خدمات در مورد امور دیگری که به بیمه شدگان و کارفرمایان در زمینه اجتماعی مربوط است را ارئه می دهد.
  4. خدمات مشاوره بیمه تامین اجتماعی در کلیه زمینه های دیگر مربوط به تامین اجتماعی را در اختیار قرار می دهد.
  5. در زمینه حسابرسی بیمه ای و بازرسی از دفاتر بیمه ای خدمات مشاوره را ارائه می دهد.
  6. حساب سازمان تامین اجتماعی را در رابطه با انواع قراردادها پیگیری می کند.
  7. پرونده های سازمان تامین اجتماعی در دیوان عدالت اداری در مواردی که رسیدگی انجام گرفته در هیئت های تشخیص مطالبات سازمان تامین اجتماعی که کارفرما رضایت کافی نداشته را پیگیری خواهد کرد.

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display