مشاوره نرم افزار مودیان
دمو نرم افزار مودیان
جستجو

خدمات مشاوره مالی و حسابداری

خدمات مشاوره مالی و حسابداری

مهم‌ترین و اثرگذارترین واحد در هر کسب و کار و یا شرکت تجاری، بخش مالی و حسابداری آن است. تنظیم اسناد و ارائه گزارش های مالی، ارائه مشاوره به مدیر مجموعه، مشارکت در برنامه‌ریزی، تعیین بودجه در راستای اهداف آتی شرکت، ارزیابی وضعیت بازار، تهیه صورت‌های مالی براساس استانداردهای حسابداری ایران، تهیه گزارش‌های مقایسه‌ای برای مدیران و مدیریت سرمایه در گردش و نقدینگی واحد تجاری از مهمترین وظائف بخش مشاوره خدمات مالی و حسابداری تمامی شرکت‌ها است.


 با توجه به ‌پیچیدگی های امور مالی، امکان انجام این امور توسط افراد مبتدی و یا افرادی که فاقد اطلاعات تخصصی در این زمینه ها هستند میسر نمی باشد و ممکن است مشکلاتی را به وجود بیاورد. در نتیجه مراجعه به فرد متخصص و بهره گرفتن از مشاوره خدمات مالی و حسابداری و مدیریت در مراکز معتبر حسابداری ضروری محسوب می‌گردد. وجود یک مشاور آگاه و خبره در همه‌ی زمینه ها، می تواند مسیر حرکت ما را به سمت موفقیت کوتاه تر و آسان تر و احتمال موفقیت را بیشتر کند.


با توجه به اینکه مسائل مالی یکی از حساس ترین و مهمترین مبحث در یک شرکت می باشد هر مدیر عامل و حسابدار  جهت بهبود تصمیم گیری در فرایند مالی نیاز به یک مشاوره با تجربه دارد مشاوری که سرد و گرم چشیده مباحث مالی باشد و کلیه شرکت های تولیدی ، بازرگانی ، خدماتی و … را حسابداری کرده باشد و صدها بار در شرکت ها مورد ممیزی قرار گرفته باشید.لذا وجود یک مشاوره خدمات مالی و حسابداری با تجربه بیش از هر چیز دیگری احساس می شود.


در مواجه با سیستم یکپارچه و به منظور استفاده بهینه و مطلوب از آن ، فارغ از اینکه نگرش سازمانی باید تغییر نماید ، نیازمند آن هستیم که فرآیند مالی واحد اقتصادی نیز یکپارچه شود. در این شرایط ، نیاز به دیدگاهی منطقی نسبت به مباحث مالی ، در چارچوب ساختار واحد مربوطه بیشتر نمایان می‌شود. لذا بهره‌گیری از دانش و تجربه مدیران و مشاوران مالی که در تعامل با سیستم‌های یکپارچه می باشند و نحوه استقرار و پیاده سازی آن در واحد اقتصادی مربوطه ، جهت بهره‌گیری بهتر از نرم افزار ، حائز اهمیت می باشد.


مشاوره مالیاتی


معمولا مشاوران مالی تخصص‌‌های متعددی دارند، اما ایده اولیه این است که به مدیران جهت رسیدن به اهداف مالی که دارند کمک شایانی می‌کنند تا روی منابع شان سرمایه‌ گذاری کنند. این اهداف می توانند شامل نحوه تجزیه و تحلیل صورت مالی، مدیریت بهینه منابع مالی پس‌انداز برای سرمایه‌گذاری، بودجه‌بندی و تولید درآمد باشند. به کمک این مشاوران از استراتژی‌ های بهینه شده مرتبط با تصمیم‌گیری‌ های سرمایه‌ گذاری در جهت رسیدن به اهدافتان اطلاع پیدا می‌کنید.


طور کل مشاور مالی به شما کمک میکند که شما پول خود را در جایی سرمایه گذاری کنید که به اهداف مالی خود برسید. همچنین در کنار کمک کردن به شما برای رسیدن به اهداف مالی، یک مشاور مالی می بایست به شما کمک کند تا درک بیشتری در مورد استراتژیهای تصمیمات سرمایه گذاری کسب کنید.


بیشتر مشاوران مالی در یک یا بیشتر از این حوزه ها تخصص دارند، و وسعت سرویسهای هر مشاور متفاوت است. هر مشتری منحصر به فرد است و اولویتهای متفاوتی دارد، بنابراین مطمئن شوید مشاور شما در حوزه مورد نیاز شما تخصص کافی را دارا می باشد. جدا از مشاوره در سرمایه گذاری ها یک مشاور مالی میتواند مقدار زیادی از هزینه های شما را بکاهد، و قادر است در زمینه مالیات و یا برنامه ریزی فرصتهایی را بیابد که شما نمیدانستید.


مشاور مالی کیست و چه وظایفی را بر عهده دارد؟


منظور از مشاور مالی ، شریک برنامه ریزی می باشد .به بیانی ساده تر می توان مشاور مالی را اینگونه معرفی کرد ، زمانی که شما برای رسیدن به اهداف خود نیاز به برنامه ریزی دارید ، افرادی هستند که به عنوان مشاور مالی شما را برای تحقق برنامه های زندگی کمک می کنند. مشاوران مالی نقش مهمی در شرکت ها دارند .مشاوران مالی هزینه های مختلف یک شرکت را بررسی  می کنند و تلاش می کنند که سود شرکت را به حداکثر برسانند و سایر هزینه ها را کاهش دهند . از لحاظ حقوقی ، مشاوران مالی باید تلاش کنند که سود شرکت در مدت زمان کوتاه به حداکثر برسد و ثروت سهام داران در طولانی مدت افزایش یابد . انتخاب مشاوره مالی اهمیت بسیاری دارد و انتخاب این شخص به راحتی استخدام حسابدار برای یک شرکت نخواهد بود .


وظایف مشاور مالی چیست ؟


وظایف مشاور مالی عبارتست از مشاوره دادن در امور مالی شرکت مانند مشاوره‌هایی که باید در دریافت وام و یا خرید یا فروش سهام و پیشنهادهایی که به بهبود آن کمک نماید مانند :


۱- نظارت بر دفاتر قانونی شرکت و کنترل موجودی های نقدی و غیر نقدی.( وجوه نقد، بستانکاری ها و بدهکاری ها، وجوه سر رسید و...)
۲- نظارت بر بسته شدن حسابها در پایان سال مالیاتی که قبلا تعیین و تصویب شده است و نیز آمادگی شرکت برای هر گونه ممیزی سالیانه و یا دوره ای.
۳- بررسی آیین نامه ها و سیستم های مالی شرکت و ارائه راهکارهای مناسب جهت حصول بیشترین منافع برای سازمان.
۴- نظارت برانجام کلیه فعالیتهای برنامه ریزی مالی بودجه شرکت شامل :بررسی های وام و کنترل منابع و مصارف مالی، برنامه ریزی و تجزیه تحلیلهای آماری، تهیه آمار و گزارشهای تلفیقی مالی، بررسی قیمت ها، تنظیم بودجه، کنترل هزینه های سرمایه ای و جاری.
۵- نظارت بر فعالیت های حسابداری‌ شرکت و ارایه روشها و خط مشی ها و برنامه های مربوط به فعالیتهای حسابداری مالی، حسابداری اعتبارات اسنادی و تخصیص ارز.
۶- حسابداری طرحها و امور ذیحسابی– نظارت بر تدوین، کنترل و هماهنگی مقررات مالی– نظارت بر بررسی مسایل مالیاتی شرکت.
۷- بررسی و تنظیم گزارشات مالی مهم شرکت و ارائه آنها.
۸- بررسی و ارائه راهکار بهبود سیستم بودجه شرکت.
۹- نظارت بر چگونگی جریان نقدینگی و مخارج شرکت و ارائه پیشنهادات در جهت استفاده بهینه از منابع سازمان.
۱۰- نظارت بر امور طراحی، اجرا و کاربرد روشهای سیستمهای یکنواخت مالی و صنعتی در سطح شرکت.


مزایای مشاوره مالی


•    به حداقل رساندن ریسک تصمیمات مالی شما
•    جلوگیری از اشتباهات احتمالی
•    شناسایی فرصت‌های پیش‌رو و بیشترین بهره را از فرصت‌ها بردن

خدمات مشاوره مالی و حسابداری


مشاور مالی چه مهارت ها و توانایی هایی دارد؟


مشاور مالی با تجربه و توانمند باید از اطلاعات حقوقی کاملی برخوردار باشد تا بتواند با استفاده از دانش حقوقی خود مطالبات شرکت را به سرانجام برساند . یکی از توانایی ها و مهارت های مشاوران مالی موفق داشتن روابط عمومی بالاست که برای شروع مذاکره با مشتری بسیار مهم است . زمانی که فردی به عنوان مشاور مالی استخدام می شود باید بتواند با استفاده از توانایی ها و مهارت های خود به صاحبان واحد راهکارهایی را نشان بدهد که در کار خود دچار ضرر و زیان نشوند . مشاوران مالی متناسب با نیاز شرکت نحوه انجام بازاریابی را به مدیران شرکت ارائه می دهند . از توانایی ها و مهارت های مهم مشاوران مالی هدایت درست مسیر بازاریابی شرکت هاست .


مشاوران مالی همه به یک اندازه دارای مهارت و توانایی جهت ارائه گزارش و اخذ تصمیم های درست مالی نیستند.مدیران شرکت ها باید قبل از انتخاب مشاوران مالی خود تحقیقات لازم را داشته باشند تا بهترین مشاور را برای شرکت خود انتخاب کنند .مشاوران مالی باید توانایی شناسایی نیازهای مالی را داشته باشند و با توجه به آن ها برنامه ریزی درستی را جهت رسیدن به اهداف مالی شرکت انجام دهند . پیش از انتخاب مشاوران مالی بهتر است مدارک و مجوزهای آن را بررسی کنید و اطلاعات دقیقی در مورد روش کار مشاور مالی به دست آورید .


مشاوره حسابداری


اینکه مدیران یک مجموعه چه میزان برای بهبود شرایط مجموعه خود تلاش می نمایند یک سوی ماجراست ولی نمی توان نقش واحد حسابداری و مشاوره حسابداری را در این میان نادیده گرفت . یعنی در حقیقت در جریان امور حسابداری است که می توانیم شاهد بهبود وضعیت مالی شرکت باشیم اما اینکه چگونه این فرآیند مالی به سمت بهبود عملکرد قدم می گذارد،  در این زمان مشاوره حسابداری پا به عرصه فعالیت های مالی شرکت می گذارد و به آنها سرو سامان می دهد .


عملکرد و تصمیمات یک مدیر وابسته به این صورت های مالی است و اگر این حساب ها درست و واقعی نباشد تصمیمات اتخاذ گردیده هم اشتباه از آب در خواهد آمد و چه بسا باعث خاتمه حیات یک شرکت گردد فکر میکنم تا اینجای کار به خوبی روشن شد که امور مالی تا چه میزان حساس است پس می رویم به سراغ مشاوره حسابداری که راه هرگونه اشتباه را در حساب و کتاب ها می بندد .


مشاوره حسابداری چیست؟


مشاوره حسابداری به مجموعه کارها و توصیه‌هایی گفته می‌شود که یک مشاور حسابداری برای بهبود وضعیت یک کسب‌وکار به مدیران آن پیشنهاد کرده و یا عملیاتی می‌کند. ازجمله خدمات مشاوره حسابداری می‌توان به رصد و تحلیل داده‌های مالی، تحلیل شرایط بازار، ارائه راهکار برای صرفه‌جویی مالی شرکت، پیش‌بینی آینده کسب‌وکار و ارائه پیشنهاد برای کسب بیشترین بازده در آینده، نظارت بر روند مالی و حسابداری شرکت، رفع ایراد و ارائه پیشنهاد برای بهینه‌سازی حسابداری شرکت، مشاوره درباره نصب بهترین نرم افزار حسابداری برای شرکت و بسیاری از خدمات دیگر است.


اما مهم‌ترین خدمت ارائه‌ شده توسط مشاوره حسابداری، رصد دقیق وضعیت حسابداری یک شرکت و فهم و پیشنهاد خدمات حسابداری موردنیاز یک شرکت است. یک مشاور حسابداری پس از ارزیابی کامل وضعیت حسابداری، اسناد و دفاتر مالی، کمبودهای دپارتمان مالی و حسابداری یک کسب‌وکار را کشف کرده و مهم‌ترین و بهترین خدمات حسابداری موردنیاز یک شرکت را به مدیران آن پیشنهاد می‌کند. این کار حیاتی‌ترین و تخصصی‌ترین کاری است که یک مشاور حسابداری انجام می‌دهد.


در واقع مشاوره حسابداری به مجموعی از راهکارهای آزمون و خطا شده، قانونی و مبتنی بر تلاش و تجربه مدیران مالی و حسابداران مجرب اطلاق می شود که جهت بهبود عملکرد مالی شرکت ها، کارخانه ها، کارگاه ها و در کل هر مجموعه ای ارائه می گردد .

این مشاوره ها در قالب پیشنهاد به مدیران ارائه می گردد و دست تصمیم گیرندگان را برای تدابیر بعدی باز گذاشته و تنها بهترین راه حل های ممکن را بسته به شرایطشان به آنها ارائه می‌دهد . اگر بخواهیم خدمات مشاوره حسابداری را دسته بندی کنیم می توانیم اینگونه گفت رصد و تحلیل داده‌های مالی، تحلیل شرایط بازار، ارائه راهکار برای صرفه‌جویی مالی شرکت، پیش‌بینی آینده کسب‌وکار و ارائه پیشنهاد برای کسب بیشترین بازده در آینده، نظارت بر روند مالی و حسابداری شرکت، رفع ایراد و ارائه پیشنهاد برای بهینه‌سازی حسابداری شرکت و بسیاری از خدمات دیگر.


خدماتی که در مشاوره حسابداری ارائه می گردد شامل موارد زیر می باشند و مشاوره حسابداری شما را در امور زیر راهنمایی و یاری می نماید :


امور حسابداری شرکت‌های بازرگانی، شرکت‌های پیمانکاری، شرکت‌های تولیدی – صنعتی و فروشگاه‌ها
کنترل اسناد حسابداری و حسابرسی داخلی سازمان‌ها و شرکت‌ها
تنظیم و چیدمان کدینگ حسابداری مطابق با نوع فعالیت هر شرکت و موسسه ای
ساماندهی و بروزرسانی حساب‌های معوق و حسابداری بر اساس اسناد ناقصه
شناسایی و تهیه نرم افزار‌های مالی و پیاده‌سازی سیستم‌های اطلاعاتی
انجام امور بیمه ای و پیمان های در حال انجام
محاسبه قیمت تمام شده تولیدی
محاسبه قیمت تمام شده پیمانکاری
ثبت و اصلاح اسناد حسابداری (جاری – معوقه)
اجرای عملیات اصلاح و بستن حساب ها
اجرای عملیات اصلاح حساب و رفع اختلاف حساب با سایر شرکت ها
حسابداری پیمانکاری و تنظیم صورت وضعیت پروژه‌های عمرانی
مهارت‌ها و تخصص‌های مشاوران حسابداری
یک مشاور حسابداری همواره به دنبال به‌روز نگه‌داشتن دانش و اطلاعات خود بوده تا بتواند به سازمان‌ها و بنگاه ها کمک کند در کوتاهترین زمان ممکن، بهترین نتایج را کسب نمایند، در این راستا مهارت های زیر را هم کسب نموده است:
آشنایی با قوانین کار،قوانین بیمه‌ای،قانون مالیات‌های مستقیم
تسلط به تحریر دفاتر قانونی، تهیه صورتهای مالی، تنظیم اظهارنامه مالیاتی
آشنایی با نظام مالیات بر ارزش افزوده، قوانین مرتبط با آن
آشنایی با نحوه تنظیم اظهارنامه مالیات برارزش افزوده
تسلط به نرم‌افزارهای مالی حقوق و دستمزد اموال
آشنایی با قوانین صورت معاملات فصلی
توانایی ارتقای افراد برای خلق بهترین خدمت در بنگاه اقتصادی
تسلط برپیاده‌سازی سیستمی جهت جلوگیری از به هدررفتن زمان، منابع و انرژی قبل از بروز خطا
توانایی ایجاد و تقویت کارگروهی به همراه آموزش و ایجاد انگیزه
توانایی تولید محتوا و ارتقای مسیر شغلی پرسنل

مزایای مشاوره حسابداری چیست؟


مزایای مشاوره حسابداری چیست؟


•    جلوگیری از تعلق جرایم پیش بینی شده در قوانین
•    اجرای عملیات اصلاح حساب و رفع مغایرت حسابها با سایر شرکت‌ها و اشخاص
•    بررسی و کمک در تهیه گزارش‌های لازم جهت رفع اختلاف مالی بین شرکاء
•    کنترل هزینه ها و افزایش بازدهی
•    ارائه پیشنهادات لازم در جهت جلوگیری از هدر رفتن زمان، منابع و انرژی
•    جلوگیری از بروز خطا در حساب ها و آینده بنگاه
•    ارائه راه حل در خصوص پروسه‌های پیچیده مالی
•    مشاوره در خصوص تهیه آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مالی و کنترل داخلی
•    مدیریت مالی و نظارت مستمر بر روند حسابداری، مالی و اداری شرکت
•    مشاوره جهت تهیه صورت‌های مالی اشخاص حقیقی و حقوقی
•    بهبود فرآیندهای مالی، اداری و کنترل‌های داخلی سیستم
•    معرفی برترین سیستم های نرم افزارهای حسابداری در رده های مختلف
•     بهینه سازی سیستم‌های مالی
•    مشاوره جهت اخذ تسهیلات بانکی
•    تنظیم و اصلاح صورتهای مالی و گزارشات حسابرسی (جهت ارائه به بانکها، بورس)
•    مشاوره جهت پیاده‌سازی سفارشی کدینگ انبار و حسابداری بهای تمام شده با توجه به خصوصیات ویژه صنعت و فعالیت کارفرمایان
•    مشاوره جهت تهیه صورت‌های مالی تلفیقی گروه شرکت‌ها طبق ضوابط و استانداردهای مالی


مشاوره حسابداری شامل چه مواردی می شود؟


اصلاح و بستن حساب‌ها در پایان سال
اصلاح و تعریف کدینگ حسابها
تجزیه و تحلیل گزارش‌های حسابداری مدیریت
انبارگردانی
تحریر دفاتر قانونی
طراحی و اجرای سیستم حقوق و دستمزد
تهیه و تنظیم صورت‌های مالی
پیاده‌سازی سیستم‌های مالی


حسابداران کمتر درباره کارشان صحبت میکنند، زیرا اصل امانتداری برای آنها بسیار مهم است و این باعث شده تا حسابداران افراد محافظه کاری باشند و در نتیجه درک عموم از حرفه حسابداری خلاف واقع باشد.


نتیجه گیری خدمات مشاور مالی و حسابداری


امروزه بیش از پیش با پیشرفت فناوری و همچنین پیچیده‌ تر شدن رقابت در میدان کسب و کار، ضرورت انجام تحلیل‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری بسیار مهم تر شده است. به این ترتیب که یکی از مهم ترین وجه های تمایز ارگان ها یا سازمانها در بازار رقابتی، اتخاذ استراتژیها و جهت‌گیری های درست در سرمایه‌گذاری ها و انجام کارهای اقتصادی است. بر این اساس، همه ی سازمان‌ ها نه فقط برای بهتر شدن عملکرد خود بلکه برای ارتقا، بالا بردن و تداوم فعالیتشان، باید سعی و تلاش بیشتری کنند تا با استفاده از آخرین فناوری روز و تصمیم ‌گیری های صحیح و همچنین استفاده از امکانات، دارایی ها و منابع قابل حصول، به بالاترین اثربخشی دست پیدا کنند.


بر این اساس، منابع موجود در هر سازمان محدود است و سازمان‌ها مجبور به برنامه‌ ریزی موثر برای بهره‌گیری بهینه از آنها هستند. بدون شک، یکی از خدمات مشاوره مالی و حسابداری، دست‌یابی به راهکارهای مناسب برای تخصیص بهینه منابع و جهت‌ گیری های صحیح سازمانی را با سهولت و دقت بیشتر به دنبال خواهد داشت. لحاظ الزامات اقتصادی در بخش های کوچک و بزرگ و در عرصه های داخلی و خارجی در کسب و کارهای امروزی، یکی از ضرورت‌ های غیر قابل انکار در توفیق بیشتر یا تحمل شکست‌های سنگین است.

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display