مشاوره نرم افزار مودیان
دمو نرم افزار مودیان
جستجو

صورت معاملات فصلی چیست؟

صورت معاملات فصلی چیست؟

اثر پول بر روی صورت مالی در معاملات فصلی با ثبت برخی از معاملات حسابداری در طول دوره تجارت در ارتباط است. این روش برای ثبت سوابق معاملات خاص است که به تجزیه و تحلیل و پیش بینی سلامت مالی مشاغل کمک می کند. همچنین به بررسی وجود معاملات جعلی حسابداری که توسط مدیریت و حسابداران شرکت انجام شده است، می پردازد.

با کنترل موثر تکنیک شغلی شرکت، می توان از این معاملات جلوگیری کرد. هر معامله باید معادله حسابداری را دنبال کند که از طریق آن معاملات، منجر به برابری بدهی با دارایی و صندوق سهام سهامدار می شود. نتایج معاملات حسابداری در معادله حسابداری کاملاً تنظیم شده است.

این معاملات به طور مستقیم یا غیرمستقیم به عنوان روشی مشخص ثبت می شوند. روش غیر مستقیم ثبت معامله، با استفاده از ماژول های نرم افزار برای ثبت معامله حسابداری است. روش مستقیم ثبت این معاملات، از طریق حسابداری دستی ایجاد می شود که کل بدهی ها را برابر با کل اعتبارات تأیید می کند.

ویژگی های صورت معاملات فصلی در حسابداری

برخی از ویژگی های صورت معاملات فصلی در زیر آورده شده است:

  • باید دو طرف معامله وجود داشته باشند، هیچ معامله ای بدون دو طرف انجام نمی شود. این مهمترین ویژگی هر معامله ای است. هیچ دهنده ای بدون گیرنده وجود ندارد. از این رو داشتن دو طرف برای ثبت هرگونه معامله اجباری است.
  • این رویداد باید به صورت کمی باشد، برای ثبت هر معامله ای مهم است که آن را به شکل قابل اندازه گیری یا مثلا به عنوان پول داشته باشید.
  • این رویداد باید منجر به انتقال خدمات یا دارایی شود، این خصوصاً از ویژگی های مهم معاملات حسابداری است، زیرا بدون انتقال دارایی یا خدمات، معامله انجام نمی شود. برای سوابق و کنترل، انجام هرگونه معامله از طریق انتقال خدمات یا دارایی ضروری است.
  • این رویداد باید بر وضعیت مالی تجارت تأثیر بگذارد، معامله حسابداری، موقعیت مالی هر مشاغل یا هرگونه هزینه را در آن تعیین می کند.

مزایای صورت معاملات فصلی در حسابداری

برخی از مزایای صورت معاملات فصلی عبارتند از:

  • ارزیابی صورت های مالی
  • نگهداری و ضبط معاملات تجاری
  • مقایسه ای از اطلاعات و داده های گذشته برای ارائه داده های واقعی در دسترس، در محاسبه ارزیابی مشاغل مفید است.
  • این اطلاعات مربوط به ذینفعان و اشخاص مرتبط با شرکت را فراهم می کند.
  • در تصمیم گیری مفید است و به عنوان مدرکی در امور حقوقی عمل می کند.
  • در رسیدگی به امور مالیات نیز کمک می کند.
  • همچنین در تغییر وضعیت مالی شرکت مفید است.
  • کمک می کند تا خطا و حذفیات در دوره معمول کسب و کار، شناسایی شود.

مزایای صورت معاملات فصلی در حسابداری

معمول ترین صورت معاملات فصلی در گزارش های حسابداری عبارتند از:

  • صورت های درآمد: درآمد حاصل از یک دوره منهای هزینه ها را برای رسیدن به سود یا زیان نشان می دهد. از آنجا که این عملکرد یک تجارت را قضاوت می کند، این امر، بیشترین گزارش حسابداری است.
  • صورت جریان های نقدی: جزئیات منابع و کاربردهای وجه نقد مربوط به عملیات، تأمین مالی و سرمایه گذاری ها را مشخص می کند. این دقیق ترین منبع اطلاعاتی در مورد توانایی یک شرکت برای تولید پول نقد است.
  • ترازنامه: پایان دارایی، بدهی و حقوق صاحبان سهام از طریق ترازنامه، نشان داده می شود. این گزارش برای قضاوت در مورد نقدینگی و ذخایر مالی یک تجارت استفاده می شود.

گزارش های حسابداری در صورت معاملات فصلی ممکن است با پاورقی های مختلف همراه باشد که به احتمال زیاد در صورت حسابرسی شدن صورت مالی، مورد بازبینی قرار می گیرد.

چه چیزی در گزارش های مالی صورت معاملات فصلی، گنجانده شده است؟

گزارش های مالی در صورت معاملات فصلی، باید با گزارش سایر شرکت ها، به خصوص گزارش های مربوط به همان صنعت، قابل مقایسه باشد. گزارش ها باید از شرایط خاصی برخوردار باشند، بنابراین باید مطابق با اصول عمومی پذیرفته شده حسابداری (معروف به GAAP تهیه شوند که "شامل کنوانسیون ها، قوانین و رویه هایی است که برای تعریف روش حسابداری پذیرفته شده در یک زمان خاص لازم است.")

گزارشگری مالی در صورت معاملات فصلی باید شامل موارد زیر باشد:

  • صورت های مالی خارجی (صورت سود، صورت سود و زیان جامع، ترازنامه، صورت جریان های نقدی و صورت حقوق صاحبان سهام)
  • یادداشت های صورت های مالی
  • اسناد عمومی در مورد درآمد سه ماهه و اطلاعات مربوط به آن
  • گزارش های سه ماهه و سالانه به سهامداران
  • اطلاعات مالی ارسال شده در وب سایت یک شرکت
  • گزارش های مالی به آژانس های دولتی از جمله گزارش های سه ماهه و سالانه به کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)
  • مستندات مربوط به توزیع سهام عادی و سایر اوراق بهادار

گزارش های مالی ماهانه در صورت معاملات فصلی چیست؟

گزارش ماهانه در صورت معاملات فصلی می تواند نمای فعلی از وضعیت مالی تجارت را، به شما ارائه دهد. برای صاحبان مشاغل مهم است که به طور منظم داده های مالی خود را تجزیه و تحلیل کنند تا بتوانند به طور موثر شرکت خود را اداره کنند، با آگاهی بیشتری تصمیمات تجاری را اتخاذ کرده و اقدامات عملیاتی بهتر را امکان پذیر کنند.

در اینجا سه مورد از ضروری ترین گزارش های حسابداری در صورت معاملات فصلی وجود دارد که باید به طور منظم مورد بازبینی قرار گیرد.

  • ترازنامه

ترازنامه یک صورت مالی است که به طور کلی، کل دارایی ها، بدهی ها و حقوق صاحبان سهام یک بازرگانی را برای مدت زمان معین، مشخص می کند. این یک دیدگاه فعلی از وضعیت مالی یک کسب و کار، از جمله منابع اقتصادی شرکت و منابع مالی آن را فراهم می کند.

از ترازنامه می توان برای شناسایی روندها و کمک به صاحبان مشاغل در تصمیم گیری مالی آگاهانه استفاده کرد. برای سرمایه گذاران بالقوه و وام دهندگان بانکی نیز مهم است، زیرا آنها از آن، برای تعیین ارزش ریسک اعتبار وام استفاده می کنند

  • صورت حساب درآمد

صورت سود و زیان، بیانیه سود و زیان نامیده می شود و خلاصه ای از کل درآمد و هزینه های انجام شده توسط یک کسب و کار است و سودآوری (درآمد خالص) را در یک بازه زمانی مشخص، نشان می دهد. این گزارش توسط ذینفعان داخلی و خارجی برای ارزیابی سودآوری یک شرکت استفاده می شود و به ارزیابی سطح ریسک یک سرمایه گذار کمک می کند. برای اینکه یک شرکت دوام داشته باشد، درآمد باید بیش از هزینه ها باشد.

  • صورت جریان وجوه نقد

به خلاصه کلیه وجوه نقد ورودی و خروجی کسب و کار در طی یک دوره زمانی، صورت جریان نقدی گفته می شود. این با بیانیه درآمد تفاوت دارد، زیرا فقط فعالیت نقدی را در نظر می گیرد و فعالیت های غیر نقدی مانند، خرید یا استهلاک را در نظر نمی گیرد.

صورت های جریان نقدی با سه بخش ارائه می شود:

فعالیت های عملیاتی، مالی و سرمایه گذاری و مشخص می کند که کدام مناطق، کسب و کار تولید می کنند و بیشترین میزان پول نقد را به کار می برند. بهترین استفاده از صورت جریان وجوه نقد، برآورد جریان های نقدی در آینده است که به بودجه ریزی آنها کمک می کند.

هدف از گزارش های مالی در صورت معاملات فصلی چیست؟

هدف از گزارش های مالی در صورت معاملات فصلی چیست؟

هدف از صورتهای مالی، ارائه اطلاعاتی در مورد فعالیت ها، موقعیت مالی و جریان های نقدی است. این اطلاعات برای تصمیم گیری مالی در مورد تخصیص منابع استفاده می شود. اظهارات خاص برای اهداف خاص تجاری، استفاده می شود.

صورتهای مالی در معاملات فصلی را می توان برای اهداف مختلفی از جمله:

1-تصمیمات اعتباری:

وام دهندگان از این اطلاعات، برای تعیین اینکه آیا آنها باید اعتبار خود را به یک کسب و کار گسترش دهند یا میزان اعتبار تمدید شده را محدود کنند، استفاده می شود.

2-تصمیمات سرمایه گذاری:

سرمایه گذاران برای تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری و قیمت هر سهم که می خواهند سرمایه گذاری کنند، اظهارات را تجزیه و تحلیل می کنند. از این اطلاعات برای توسعه قیمت بالقوه فروش شرکت استفاده می شود.

3-تصمیمات مالیاتی:

ممکن است یک تجارت بر اساس دارایی یا درآمد خود مالیات دریافت کند و این مقدار را می تواند دولت با استفاده از اطلاعات صورت های مالی، به دست آورد.

4-تصمیمات چانه زنی اتحادیه:

صورتهای مالی می تواند توسط اتحادیه، برای ایجاد موقعیت چانه زنی خود بر اساس توانایی شرکت برای پرداخت استفاده شود.اینها فقط چند هدف از صورتهای مالی است. بسته به اینکه چه اطلاعاتی لازم است، صورت مالی می تواند برای اهداف مختلفی استفاده شود.

نتیجه

صورت معاملات فصلی در حسابداری روشی برای ثبت اطلاعات مالی است که بر صورتهای مالی شرکت تأثیر دارد. این روش مناسبی است که توسط تجارت برای ثبت هر معامله روزمره مورد استفاده قرار می گیرد و به اندازه گیری ارزش مشاغل کمک می کند. این ابزاری است که برای شناسایی خطاها و بررسی معامله تجارت مهم است تا تقلب نتواند وارد فضای کسب و کار شود. هر رویدادی باید از نظر پول اندازه گیری شود تا تأثیر پولی آن به راحتی قابل محاسبه باشد. این روش به صورت ضبط دستی یا ورود به ماژول های نرم افزار حسابداری برای ارائه داده های تأثیرگذار به شرکت است.

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display