مشاوره نرم افزار مودیان
دمو نرم افزار مودیان
جستجو

مزایای آموزش حسابداری

مزایای آموزش حسابداری

تسلط بر دانش حسابداری و شرکت در دوره های آموزش حسابداری مزایای بسیار زیادی را برای افراد به همراه دارد. حسابداری مهارت ها و دانش لازم را برای کار در صنایع مختلف را فراهم می کند . تقاضا برای این حرفه هیچ گاه به پایان نمی رسد.

مزایای آموزش حسابداری

در حقیقت تجارت ها و صنعت های مختلف همواره به حسابداری نیاز دارند و این شرکت ها به دنبال افرادی هستند که بتوانند با سازماندهی داده ها و اطلاعات موجود ، امور مالی پیچیده را حل و فصل کنند.در واقع حسابداری برای شرکت ها مزایای بسیار گسترده ای دارد و افرادی که این زمینه مشغول به تحصیل هستند ، می توانند آینده ی شغلی خود را تضمین کنند.در این مقاله قصد داریم تا مزایای مختلف آموزش را بیان کرده و در نهایت به افرادی که قصد تحصیل در این رشته را دارند ، اطلاعات مفیدی را برای موفقیت در این رشته ارائه دهیم

معایب حسابداری


حسابداری به عنوان شغلی خسته کننده  به حساب می آید. زیرا به طور کل یک حسابدار روزانه با اعداد و ارقام زیادی رو به رو می باشد و برخی از حسابداران روزانه ده ساعت کار می کنند. از معایب دیگر این رشته، تمام نشدن آموزش حسابداری از پایه  می باشد به عبارتی در هر سطحی که باشید نیازمند به دانشی با سطحی بالاتر خواهید بود. در ضمن حسابداری دارای فصول پر ترافیک و شلوغ می باشد برای مثال روزهای آخر سال که به جمع بندی حساب ها مربوط می گردد و اردیبهشت ماه برای بررسی حساب مالیاتی، ماه های شلوغی برای یک حسابدار محسوب می شود. به همین دلیل دارای فشار کاری و استرس بالایی می باشد، استرس زیاد رشته حسابداری یکی دیگر از معایب این رشته به حساب می آید، چرا که در رابطه با بحث های مالی شرکت می باشد.

کاربرد آموزش حسابداری مالی

  • مدیریت درامد و برنامه ریزی برای پس انداز نمودن آن ها
  • مدیریت هزینه ها و مخارج
  • حذف خرج های اضافی و دوری از اصراف
  • مدیریت بدهکاری و بستانکاری ها
  • مدیریت حساب های بانکی و محاسبه اقساط ماهیانه ،میزان سود بانکی و بطور کلی دریافتی و پرداختی توسط حساب های بانکی
  • نظم دادن به هزینه های زندگی
  • آینده نگری و مدیریت برای سرمایه گذاری های بلند مدت
  • حسابرسی به درامدهای کلی چند وقت اخیر
  • بررسی میزان زیان ها در بازه زمانی مختلف

حسابداران چه کاری را انجام می دهند؟

مشاغل و حرفه های مختلفی وجود دارند که با پول سروکار دارند اما سوال اصلی اینجاست که حسابداری دقیقا چه تفاوتی با سایر شغل های مربوط به امور مالی دارد؟ شاید بتوان گفت که ساده ترین تعریف برای حسابداری ، بررسی معاملات صورت گرفته و ارزیابی صورت حساب های مالی است.

حسابداران با داده های واقعی سر وکار دارند و از حدسیات در کار های خود استفاده نمی کنند. حسابداران افرادی هستند که بر اساس آموزش حسابداری با قوانین مختلف امور تجاری آشنایی داشته و از آنها پیروی می کنند. چنین افرادی با آمار و ارقام خوب بوده و همچنین براساس اطلاعاتی که کسب می کنند ، به تجزیه و تحلیل می پردازند.نقش اصلی حسابداران تهیه و بررسی سوابق و صورتحساب های مالی است. حسابداران صورت حساب های مالی را مورد بررسی قرار داده و از صحت و درستی آنها اطمینان حاصل می کنند.

در ضمن حسابداران در زمینه هایی زیر نیز فعالیت می کنند:

  • سوابق مالی را بررسی می کنند.

  • خدمات حسابرسی را ارائه می دهند.

  • راهکار هایی برای افراش سود و کاهش زیان ارائه می دهند.

دوره آموزشی حسابداری با مدرک فنی و حرفه ای

مدرک یا گواهینامه ای که به وسیله آن بتوانند مهارت خود را اثبات کنند و فرایند یافتن شغل و یا گرفتن کار جدید برای آنها ساده تر گردد.اکثر افرادی که دوره های آموزشی حسابداری را می گذرانند علاقه مند به دریافت مدرک معتبر هم می باشند. سازمان فنی و حرفه ای ۳ نوع مدرک تحصیلی و آموزشی تعریف کرده است و با توجه به اینکه شما کدام فرایند آموزشی را انتخاب می کنید می توانید مدارک متفاوت دریافت نمایید. مدارک صادر شده از طرف سازمان آموزش فنی و حرفه ای به سه دسته تقسیم می شوند :

  • مدارک مورد تایید

  • مدارک گذر مهارتی

  • مدارک رسمی

مدارک مورد تایید

این مدارک با مهر و امضای موسسه آموزشی و سازمان فنی و حرفه ای صادر می شود و علی رغم دارا بودن ارزش و اعتبار ولی امکان استفاده بین المللی و یا دریافت تسهیلات از طریق این مدارک وجود نخواهد داشت.

مدارک مورد تأیید همان هایی هستند که شما پس از گذراندن دوره آموزشی در موسسات آزاد آموزشی و با معرفی آنها به دانشگاه فنی و حرفه ای و شرکت در آزمون مربوطه دریافت می کنید.

مدارک گذر مهارتی

مدارک گذر مهارتی نیز به کسانی اعطاء می شود که در دوره های آموزشی کوتاه مدت، سمینارها و یا همایش ها شرکت می کنند و جزو مدارک غیر رسمی فنی و حرفه ای محسوب می شود.

مدارک رسمی

این مدارک معادل مدرک کاردانی یا کارشناسی است و به دلیل مطابقت با استانداردهای بین المللی و دریافت کد حرفه و دوره آموزشی، اعتبار بین المللی دارد و می توانید آنها را جهت استفاده ترجمه رسمی کنید.همچنین مدارک رسمی به افرادی تعلق می گیرد که از طریق کنکور سراسری در دوره های آموزشی فنی و حرفه ای پذیرفته شده اند و آزمون ها و آموزش های مرتبط را در دانشکده های فنی و حرفه ای پشت سر گذاشته اند.

مزایای مطالعه ی حسابداری در دوره های آموزش حسابداری چیست؟

حسابداری از جمله شغل هایی است که حتی با تغییرات فناوری ، اجتماعی و اقتصادی گسترده ای صورت گرفته ، در گروه شغل های پرتقاضا قرار داشته و درآمد های بالایی را برای افراد به همراه دارد. برای افرادی که به این حرفه مشغول به کار هستند دانش اولیه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و لازم است که این افراد بتوانند این دانش را به صورت عملی نیز اجرا کنند.

شرکت در کلاس ها و دوره های آموزش و استفاده از جزوه های حسابداری به افراد کمک می کند تا به سطح خوبی برای کار در این رشته دست یافته و آماده ی کار در شرکت ها و سازمان های مختلف شوند.

حسابدار

در ادامه برخی از مزایای آموزش را بیان کرده و به بررسی آنها خواهیم پرداخت:

حسابداری یک شغل مادام العمر است.

حسابداری از نظر موقعیت و امنیت شغلی برای همه ی مشاغل ، شرکت ها و سازمان ها صرف نظر از اندازه و بزرگی آنها حائز اهمیت است. حسابداران در بخش های مختلفی مانند بخش های خصوصی و دولتی می توانند مشغول به کار شده و به ارائه ی خدمات بپردازند.

در حقیقت شرکت های مختلف به حسابداران حرفه ای برای رسیدگی به امور مالی نیاز دارند تا زمانی که شرکت ها به فعالیت خود ادامه می دهند ، برای مدیریت پول ، تهیه ی گزارش ها و تطابق مقررات مالیاتی به حسابداران احتیاج خواهند داشت.

پیشرفت شغلی

آموزش حسابداری از روش های مختلف می تواند برای افراد پیشرفت شغلی به همراه داشته باشد ، پروژه های حسابداری مختلف و کار در زمینه هایی متفاوتی که وجود دارد سبب می شود که افراد تجربه ی کافی را در رابطه با حسابداری کسب کرده و در نتیجه به جایگاه مناسبی از لحاظ شغلی دست پیدا کنند.

بخشی از آن چیزی که سبب پیشرفت در این حرفه می شود ، تطبیق پذیری این حرفه است. حسابداران می توانند در بودجه بندی ، حقوق و دستمزد و یا به عنوان تحلیلگر مالی ، متخصصان امور مالیاتی و کارشناسان نظارت نیز فعالیت کنند. در برخی مواقع لازم است که حسابداران به طور همزمان همه ی مواردی که ذکر شد را به انجام برسانند.اعداد و ارقامی که توسط حسابداران محاسبه می شود ، اغلب مولفه های اصلی اطلاعاتی هستند که مدیران شرکت ها و سازمان برای توسعه ی شرکت ها و تغییر استراتژی ها به کار می برند.

مزایای آموزش حسابداری از پایه

1)       یک مسیر شغلی روشن وجود دارد

2)      فرصت‌های شغلی در این زمینه  پایدار و رو به رشد می باشد

3)     حسابداران فرصت رشد حرفه‌ای دارند

4)      میزان درآمد حسابداران مطلوب است

5)     پتانسیل کارآفرینی وجود دارد

کارآفرینی پس از آموزش حسابداری

با توجه به اینکه حسابداران در صنعت ها و تجارت های مختلف مشغول به فعالیت می شوند ، اطلاعات بسیار خوبی از بازار و اقتصاد دارند. در واقع این افراد با استفاده از دانشی که از آموزش  به دست می آورند ، می توانند راه اندازی یک شرکت و یا کسب و کار جدید را پایه ریزی کنند.

در حقیقت این افراد به خوبی که می دانند نیاز های حال حاضر بازار چه بوده و به ارائه ی خدماتی از این قبیل می پردازند. چنین افرادی می توانند یک تجارت جدید را به راه انداخته و افراد بسیاری برای کار به استخدام خود درآورد.بنابراین با استفاده از حسابداری ، حسابداران می توانند به کارآفرینان موفقی تبدیل شده و از این طریق به درآمد های بالا دست پیدا کنند

می توانید در جایی که علاقه دارید مشغول به کار شوید.

حسابداری گرایشی است که در همه ی مکان های دنیا تقاضا دارد و نیازی نیست که برای یافتن شغل به مکان های دوردست سفر کنید. از کشاورزان گرفته تا سازمان های دولتی و شرکت های توسعه دهنده ی نرم افزار های مختلف همه به یک حسابدار حرفه ای احتیاج دارند.این مسئله انعطاف پذیری این حرفه را نشان می دهد و افراد می توانند در صنایع مختلف و یا بخش های دلخواهشان با توجه به آموزش حسابداری می توانند مشغول به فعالیت شوند.

ساعات کاری انعطاف پذیر

در واقع حسابداران به طور معمول در هفته از 40 تا 90 ساعت کار می کند. با این حال حسابداران بسیاری وجود دارند که تمایل دارند تا کارهای خود را در خانه انجام داده و کمتر به محیط های اداری رفت و آمد داشته باشند.

حسابداری شغلی است که این تطبیق پذیری را فراهم کرده و این نکته برای زنان بسیار حائز اهمیت است. افرادی که تمایل دارند در خانه کار کنند ، بر اساس اتمام پروژه های مختلف پول دریافت کرده و از مزایای مختلف آن بهره مند می شوند.

حقوق حسابداران

حقوق و درامد بالا از دیگر مزیت هایی است که شما می توانید با شرکت در کلاس های آموزش حسابداری و دوره هایی از این قبیل ، به آن دست یابید. البته لازم به ذکر است که حقوق و مزایا در حسابداری به عوامل مختلفی بستگی دارد.

این عوامل شامل ماهیت شغلی حسابدار ، موقعیت جغرافیایی و منطقه ای و صنعتی است که حسابدار در آن مشغول به کار است. بهتر است که برای انتخاب فیلدی که قصد کار در آن را دارید تحقیقات لازم را به عمل آورده و اطلاعات لازم را در این زمینه را کسب کنید.

با توجه که به تحقیقی که در سال 2016 صورت گرفته است آمار نشان می دهد که متوسط درآمد حسابداران عمومی 68،150 دلار بوده و 10 درصد برتر حسابداران در این زمینه دارای متوسط حقوقی برابر 120،910 دلار هستند.

نکاتی برای موفقیت در حرفه ی حسابداری

برای اینکه یه یک حسابدار حرفه ای و معتبر تبدیل شوید ، لازم است که شخصیتی متناسب با این شغل داشته باشید. در حقیقت پیش از شرکت در کلاس های آموزش حسابداری ، باید بدانید که آیا این شغل برای شما مناسب است یا خیر؟

به طور کلی چنانچه شما دقت بالایی در شناسایی جزئیات داشته و یا انگیزه ی کافی برای استدلال دارید این شغل برای شما مناسب است. همچنین لازم است که یک حسابدار از مهارت های تحلیلی بالایی برخوردار باشد.

با توجه به تحقیقاتی که توسط دفتر آمار آمریکا صورت گرفته است ، یک حسابدار باید یک متفکر تحلیلی بوده و مهارت های ارتباطی خوبی داشته باشد. برخورداری از مهارت های سازماندهی امور مختلف به حسابداران کمک می کند تا در شرایط بحرانی ، وضعیت موجود را حل کرده و کمتر دچار تنش و اضطراب شوند.

  در ضمن داشتن استعداد در زمینه ی ریاضیات نیز از جمله مهارت هایی است که برای تبدیل شدن به یک حسابدار حرفه ای نیاز دارید.

آموزش حسابداری

زیر شاخه های حرفه ی حسابداری

حسابداری رشته ای است که می تواند در بخش های مختلف فعالیت داشته و به انجام کارهای مختلف بپردازد. در واقع زیر رشته های مختلفی برای حسابداری وجود دارد که در دوره های آموزش حسابداری به آنها پرداخته می شود این زیر رشته ها عبارتند از:

حسابداری عمومی

حسابداران عمومی ، کلیه ی سوابق مالی را برای شرکت ها و سازمان های دارای معاملات مختلف ، از جمله اطلاعات مالیاتی ، جریان پول و ترازنامه را جمع آوری و ضبط می کنند. آنها همچنین اطمینان می دهند که این شرکت ها از کلیه ی استاندارد ها و قوانین مالی موجود پیروی کرده و مطمئن می شوند که قوانین مالیاتی در تمام بخش های شرکت ها به کار گرفته می شود.

حسابداری مدیریت

حسابداران مدیریت با توجه به اطلاعاتی که از آموزش حسابداری کسب می کنند ، بیشتر بر اسناد مالی داخلی تمرکز می کنند. از این اسناد برای تهیه ی گزارش ها استفاده نمی شود و اغلب از آنها برای گزارش به مدیران شرکت ها و تصمیم گیری در رابطه با هدایت و تعیین استراتژی های یک شرکت استفاده می شود.

حسابداری قانونی

حسابداران قانونی مهارت های حسابداری و تحقیق را به طور همزمان به کار می برند و معاملات مالی صورت گرفته را برای یافتن هر گونه تخلف ، از جمله کلاهبرداری های مالیاتی ، دزدی ، اختلاس و مواردی از این قبیل مورد بررسی قرار می دهند. این افراد ممکن است که برای سازمان های دولتی و مراجع قضایی کار کرده و یا به طور خصوصی در شرکت های مختلف به استخدام در بیایند.

آموزش حسابداری حسابرسی

این زیرشاخه که در اغلب دوره های مربوط به آموزش به افراد یاد داده می شود ، شامل مسئولیت هایی از قبیل حسابرسی بنگاه ها و ارزیابی مستندات تجاری است. این افراد معاملات و گزارش های مالی را برای آنالیز تطبیق آنها بر مقررات بررسی می کنند.

حسابرسان داخلی معمولا وظایف یکسانی را به انجام می رساند اما بیشتر توسط شرکت هایی که حسابرسی می کنند ، به کار گرفته می شوند.

حسابداری دولتی

این رشته نیز از دیگر زیرشاخه های حرفه ی حسابداری به حساب می آید که در آن حسابداران دولتی بر مستندات مالی ارائه شده از طرف دولت نظارت داشته و آنها را مورد تحلیل و بررسی قرار می دهند.

حسابداران سرمایه گذاری

حسابداران در این بخش با توجه به اطلاعاتی که از آموزش حسابداری کسب کرده اند ، در مورد اصول سرمایه گذاری به مشتریان مشاوره ارائه می دهند. این افراد ممکن است که با شرکت ها و یا افراد همکاری کنند در مواردی مانند سهام ، اوراق قرضه ، املاک و مستغلات ، مشاوره های لازم را ارائه دهند.

حسابداران بانکی و آموزش حسابدرای

در حقیقت این حسابداران که با عنوان ماموران ارائه دهنده ی وام نیز شناخته می شوند ، اعتبار شرکت ها و دارایی های آنان را برای ارائه ی وام بررسی کرده و تضمین های لازم را از شرکت ها و یا افراد دریافت می کنند.

در نهایت باید بگوییم که با وجود اینکه حسابداری و یا شرکت در کلاس های آموزشی مزایای زیادی به همراه دارد ، معایبی را نیز به دنبال خواهد داشت. در واقع به منظور اینکه این شغل را برای آینده ی حرفه ای خود انتخاب کنید ، لازم است که در مورد معایب آن نیز اطلاعاتی داشته باشید.

یکی از معایب این حرفه نیاز به یادگیری مداوم در آن است. برای اینکه به یک حسابدار حرفه ای تبدیل شوید ، لازم است که یادگیری در زمینه ی حسابداری را متوقف نکرده و با شرکت در دوره های آموزش حسابداری گواهینامه های معتبری را دریافت کنید.

در ضمن کار کردن به عنوان حسابدار سبب می شود که افراد در معرض تنش و استرس زیادی قرار گیرند، در نتیجه در صورتی که شما از افرادی هستید که به راحتی دچار استرس می شوید ، بهتر است که این شغل را برای آینده ی خود در نظر نگیرید. از طرفی این شغل ، دارای یک سری فصل های شلوغ است که لازم است حسابداران در این فصول ساعت کاری خود را افزایش داده و همزمان بر روی چندین پروژه فعالیت کنند.

معایب حرفه حسابداری

استرس زا بودن شرایط کاری

هنگامی که مسئولیت امور مالی یک سازمان را بر عهده دارید، فشار زیادی متحمل می‌شوید. باید دقت کنید حساب‌ های شرکت یک ریال هم جا به جا نشود و آمارها دقیق باشد. این شرایط ممکن است روی خلق و خوی شما هم تأثیر بگذارد؛ بطوریکه به راحتی از کوره در روید و تندخو شوید. حتی پس از پایان کار و در منزل هم ممکن است این قبیل مشکلات برایتان پیش بیاید. استرس ناشی از کار می‌تواند مستقیماً روی کیفیت زندگی شما تأثیر بگذارد.

باید به صورت مداوم باید برای یادگیری تلاش کرد

در بیشتر مهارت‌ها پس از رسیدن به سطح خاصی از تسلط، دیگر چیز جدیدی برای یاد‌گیری وجود ندارد اما حسابداری اینگونه نیست. اگر می‌خواهید در حرفه‌ی حسابداری پیشرفت داشته باشید، باید حتی پس از دریافت مدرک تحصیلی در پی یادگیری و به ‌روز کردن اطلاعات خود باشید و شاید لازم باشد در دوره‌های آموزش حسابداری بازار کار شرکت نمایید.

کسل کننده بودن کار حسابداری

حسابداری به شکل کلی چندان جذاب به نظر نمی‌رسد. در واقع هیچ لحظه‌ی هیجان انگیزی در حین کار نباید انتظار داشته باشید. کار هر روزه با اعداد، کسل‌کننده و مسئولیت اداره‌‌ی امور مالی شرکت، بسیار سنگین است. این شغل نیازمند دقت و تمرکز فراوانیست که برای بسیاری ممکن است خسته‌ کننده باشد. در عین حال برای برخی دیگر حرفه‌ ای دوست داشتنی است.

انصراف از نظر
نظرات
30/08/1401 06:41 ق.ظ
<a href=http://bestcialis20mg.com/>order cialis online</a> There s no doubt that some of the chemicals in tattoo ink have been associated with cancer but it s a bit more complicated
فیلترها
Sort
display