مشاوره نرم افزار مودیان
دمو نرم افزار مودیان
جستجو

مشاوره حسابداری تولیدی

مشاوره حسابداری تولیدی

جستجوی شرکت های مشاوره حسابداری، می تواند یک شرکت با حسابداری کوچکتر را تشکیل دهد که در درجه اول متمرکز بر حسابداری و کمک به برخی از مشتریان برای رشد امور مالی خود است و می توانید شرکت های مشاوره حسابداری را پیدا کنید که راه حل های مالی و حسابداری ارائه می دهند که می توانند با رشد شما رشد کنند.

ارائه مشاوره حسابداری تولیدی

برای یک شرکت مشاوره حسابداری تولیدی، مشاوران، عضوی از سازمان مالی یک شرکت می شوند تا کار را به صورت مداوم انجام دهند. همانطور که از اصطلاح مشاوره پیداست، آن ها مشاوره و راهنمایی ارائه می دهند و همچنین کارهای مشابهی را انجام می دهند که یک فرد تمام وقت در شرکت ممکن است انجام دهد،

از جمله رهبری سازمان مالی به عنوان کنترل کننده، ارائه گزارش مالی و تجزیه و تحلیل، حسابداری درآمد، یا ساده سازی عملیات مالی. شرکت های مشاوره حسابداری تولیدی انواع امور مالی و حسابداری و پروژه هایی را به عهده می گیرند که پرداختن به آنها برای تیم فعلی شرکت بسیار زیاد است و یا نیاز به تخصص و مهارتی دارند که کارمندان تمام وقت از آن برخوردار نیستند، مانند موارد فنی حسابداری و بهبود فرایند آن که باید به دست متخصص آن سپرده شود.

راه دیگری که این مشاوران خلاء آن را پر می کنند این است که شرکت پیش بینی می کند نیاز به یک حسابرسی مالی داشته باشد. به طور کلی، یک شرکت حسابداری یا شرکت CPA در درجه اول بر روی آماده سازی شرکت ها برای زمان مالیات یا حسابرسی صورت های مالی آنها متمرکز است.

این شرکت ها ممکن است مشتری را به یک شرکت مشاوره ای ارجاع دهند که می تواند به مشتری در آمادگی برای حسابرسی کمک کند (از این طریق شرکت CPA می تواند استقلال خود را حفظ کند و یک بررسی نسبتاً عینی از سوابق مالی را انجام دهد). برای اینکه تصوری از راه حل های مختلف یک شرکت مشاوره حسابداری تولیدی متنوع و گسترده داشته باشید، در نظر بگیرید که یک شرکت مشاور امور مالی و حسابداری قادر به انجام این کار است:

  • آماده شدن یک شرکت با رشد سریع برای حسابرسی برای اولین بار
  • گرفتن یک شرکت سهامی عام از طریق یک فرایند بازآفرینی پیچیده
  • ارائه تخصص حسابداری فوری به یک شرکت عمومی که دارای گردش مالی و فرایندهای ناکارآمد است
  • آماده سازی یک شرکت در مسیر IPO برای شرایط جدید گزارشگری که به عنوان یک شرکت عمومی با آن روبرو خواهد شد
  • پشتیبانی از یک استارت آپ با بودجه VC با یک تیم CFO

بیشتر اوقات، شرکتی که به دنبال کمک از شرکت های مشاوره حسابداری تولیدی است، ممکن است نیازهای متعددی داشته باشند از قبیل، جایگزینی موقت عامل کنترل کننده در هنگام استخدام شرکت، آماده سازی شرکت برای انطباق Sarbanes-Oxley یا اجرای جدید استاندارد حسابداری بنگاه های حسابداری و مشاوره، بسته به زمان و تعداد متخصص برای انجام کار، با یک یا بعضاً چند مشاور به این نیاز پاسخ خواهند داد.

مشاوران می توانند در یک شرکت به مدت پنج روز در هفته و به مدت طولانی یا فقط چند ساعت در هفته کار کنند. دامنه آنچه شرکت های مشاوره حسابداری ارائه می دهند گاهی اوقات با بروز مسائل جدید تغییر می کند. به عنوان مثال، در طی یک فرایند تعدیل مجدد، مشکلاتی که منجر به تجدید بیان صورت های مالی می شوند، آشکار می شود و نیاز به بهبود فرایند و تشدید کنترل های داخلی نیز نمایان می شود.

شما نوعی شرکت مشاوره حسابداری، مجهز به ترکیبی از استعداد مناسب را خواهان هستید تا چنین مواردی را شناسایی کند و راه حل هایی ارائه دهد، به طوری که خطر تجدید نظر در آینده به شدت به حداقل برسد. فرایندها و سیاست های جدید، کنترل های قوی SOX ، آموزش کارکنان و سایر تغییرات ممکن است مناسب باشد. به همین دلایل، انتخاب شرکتی کاملاً سازگار و با استعداد گسترده در بین مشاوران برای اینکه بتواند سریعاً پشتیبانی بیشتری را ارائه دهد، مفید است.

ارائه مشاوره حسابداری تولیدی

نکات قابل توجه در مشاوره حسابداری تولیدی

مراجعه کارمندان یا متخصصان دیگر به شما (مانند حسابدار مالیاتی یا دفتر حقوقی) می تواند شما را با نوعی شرکت مشاوره حسابداری تولیدی که می توانند به شما کمک کنند، در ارتباط قرار دهد. هنگامی که با یکی از این شرکت های مشاوره حسابداری تماس می گیرید و تحقیق می کنید که آنها می توانند برای شما مشاوره را انجام دهند، معیارهای عمومی زیر را در ذهن داشته باشید:

تجربه: شاید بزرگترین مزیت کار با مشاوران این باشد که آنها تجربه کار در شرایط و شرکت های مختلف را به شما ارائه می دهند. آیا بیشتر مشاوران شرکت حسابداری و مشاوره هم تجربه مدیریت حسابداری و هم شرکت مدیریت را دارند؟ آیا آنها به شرکت های صنعت شما کمک کرده اند؟ آیا شرکت مشاوره حسابداری مدت زمان قابل توجهی در تجارت بوده است؟

انعطاف پذیری: از نظر ماهیت، بهترین مشاوران بسیار سازگار هستند، زیرا به طور منظم با افراد مختلف و شرایط مختلف کار می کنند. به همین ترتیب، شرکتی که خدمات مشاوره حسابداری تولیدی به شما ارائه می دهد باید مشتاقانه در مورد کسب و کار شما اطلاعاتی کسب کند و بتواند راه حل های آنها را برای مشکل یا چالش شما بررسی کند.

تخصص: شرکت های معتبر مشاور حسابداری در مورد تخصص های متخصصان آنها (که ممکن است کارمند یا پیمانکار مستقلی باشند) و اینکه چگونه می توانند به شرکت شما کمک کنند، مواردی را ارائه می دهند.

قبل از شروع کار مشاوره خود، تعیین کنید که فکر می کنید می خواهید چه نوع کاری را انجام دهید. سپس برای ارزیابی هرگونه شکاف در مهارت های خود، ارزیابی خود را انجام دهید. مهارت های فنی خود را (مانند دانش نظارتی، دانش صنعت، مهارت در استفاده از انواع مختلف نرم افزار و قابلیت نوشتن) و مهارت های نرم (مهارت آموزی و یا مدیریت کارکنان، شبکه سازی یا ارائه) را ارزیابی کنید. توجه داشته باشید که بسته به نقش قبلی خود، ممکن است شما دانش لازم برای خدمت به جمعیت جدید را نداشته باشید.

به عنوان مثال، اگر در یک سازمان بزرگ کار می کنید، به احتمال زیاد از نرم افزارهای متفاوتی نسبت به شرکت های کوچکتر استفاده می کنید. ممکن است طرحی را که می خواهید وارد کنید، نیاز به یادگیری نوع خاصی از نرم افزار (QuickBooks، Xero ، Intacct) یا تقویت مهارت های دیگر مانند مدیریت گردش کار داشته باشید. برای ایجاد مهارت های جدید یا مهارت هایی که اخیراً استفاده نکرده اید، ممکن است لازم باشد که تحقیق کنید یا کلاس بگذارید. همچنین می توانید با داوطلب شدن یا با سرعت کمتری کار کنید یا مهارت کسب کنید.

عملکرد مشاوره حسابداری تولیدی

آیا می خواهید فقط چند سال قبل از بازنشستگی کامل خود یا احتمالاً برای دهه آینده یا بیشتر در زمینه مشاوره حسابداری تولیدی مشورت کنید؟ ایجاد یک افق زمانی پیش بینی شده می تواند به شما کمک کند تعیین کنید که چه نوع کاری را تصمیم دارید انجام دهید و چقدر باید برای آماده سازی خود سرمایه گذاری کنید. بیشتر کارمندان شرکت های خدماتی یا مشاوره ای سه تا شش ماهه هستند، هرچند گاهی اوقات ممکن است یک سال یا بیشتر دوام بیاورند

 . صرف نظر از نوع کاری که می خواهید انجام دهید، شروع به کار مشاوره به احتمال زیاد نیاز به برنامه ریزی قبلی دارد. اگر زمان اجازه می دهد، باید حداقل شش ماه از زمانی که قصد بازنشستگی یا انتقال را دارید، درباره آن فکر کنید. این به شما فرصت می دهد تا هرگونه آموزش یا آموزش اضافی را که لازم دارید به دست آورید.

ملاحظات مشاوران مستقل

در واقع با تبدیل شدن به یک مشاور مستقل در حوزه مشاوره حسابداری تولیدی، در حال راه اندازی تجارت کوچک خود با همه آنچه که در پی دارد، خواهید بود. در اینجا برخی جنبه ها وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

درآمد کافی برای تأمین هزینه ها

اگر در حال حاضر برای یک کارفرما که منافع شما را فراهم می کند کار می کنید، در نظر داشته باشید که به عنوان یک شخص شاغل، شما به هزینه بیمه درمانی نیاز خواهید داشت. همچنین باید در نظر بگیرید که برای شروع کار یک مبلغ به عنوان هزینه های سفر، مالیات، فناوری و نرم افزار (اگر مشتری شما این کار را نمی کند) و هزینه تحصیل، مهارت های جدید و راه اندازی دفتر نیاز دارید.

ساختار هزینه

فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید که شما می توانید به عنوان نرخ ساعتی یا هزینه ثابت به دنبال آن باشید، از جمله نوع کاری که انجام می دهید، بازاری که در آن زندگی می کنید یا کار می کنید، مدت زمان اجرای پروژه و.... موارد قابل توجه دیگر هستند که می توانند به شما در مشاوره حسابداری تولیدی کمک های شایانی را ارائه دهند تا بیشتر در این حوزه آگاهی پیدا کنید.

موقعیت مکانی

شما باید ارزیابی کنید که آیا می توانید از خانه کار کنید یا نیاز به اجاره فضای اداری دارید. همچنین باید به این فکر کنید که تا چه اندازه برای انجام یک کار مایل به سفر هستید.

عملکرد مشاوره حسابداری تولیدی

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display