مشاوره نرم افزار مودیان
دمو نرم افزار مودیان
جستجو

مشاوره حسابداری قضایی

مشاوره حسابداری قضایی

در پی بحران های اقتصادی و مالی که در چندین کشور جهان به وجود آمده است که برخی از دلایل اصلی آن عدم افشای اطلاعات، شفافیت و پاسخ گویی است، شرکت ها از ابزارهای مختلف در دست کاری سیاست های حسابداری برای تأثیرگذاری داده های حسابداری استفاده می کنند. در نتیجه این دلایل، ضرورت به کارگیری مکانیسم های مدرن به نظر می رسد که مدیریت و کنترل کیفیت داده های حسابداری و قضایی را بهبود می بخشد.


رویه های حسابرسی برای کشف موارد کلاه برداری و غلبه بر کلاه برداری اساسی و حسابداری کافی نیست. تشدید در موارد کلاه برداری و فساد به دلیل عدم موفقیت در حسابرسی خارجی شرکت ها، اهمیت نقش حسابداری قضایی در سطح بین المللی و محلی، در توسعه مکانیسم های حسابداری برای مبارزه با فساد را نشان می دهد.


این یک چارچوب یک پارچه حسابداری و قانون است که باید با هم کار کنید، تحقیقات عمیق تری را انجام دهید و یک حسابدار قضایی را آماده کنید. متخصص، ممتحن و مشاور موثری که تحقیقات را با حداکثر دقت انجام می دهد، تحلیل می کند و تقلب مالی در محیط شرکت ها را مشخص می کند و به شرکت ها در کشف فساد و کلاه برداری مالی کمک می کند.
تشدید تقلب در صورت های مالی و فساد مالی در شرکت ها یکی از دلایل اصلی جلب توجه و ظهور دادگستری است.

حسابداری رویه های فعلی حسابرسی برای کشف تقلب و کلاه برداری اساسی و دست کاری حسابداری کافی نیست زیرا تنها هدف آن به دست آوردن اطمینان از خالی بودن صورت های مالی از تحریفات اساسی است.حسابرس مسئولیت های پاسخ گویی به انتظارات ذینفعان برای کشف انواع تقلب ها در امور مالی و اظهارات و اقدامات غیراخلاقی و غیرقانونی در شرکت را دارد. مسئولیت حسابرسان برای کشف تقلب در سوابق واحد اقتصادی، بیان عقاید خود در مورد آن ها و سازگاری گزارش های مالی شرکت با استانداردهای بین المللی یا محلی است. بنابراین مرتکبان کلاه برداری از نظر حسابرسان در امان می مانند.


تشخیص تقلب از طریق کارشناسان برون سپاری به مدیریت شرکت یا مالکان مربوطه ابلاغ خواهد شد. انعطاف پذیری در استفاده از قوانین و سیاست های حسابداری، سرمایه گذاران، سهام داران و وام دهندگان را به طور زیادی نسبت به تقلب در صورت های مالی مشکوک می کند. نیاز به دادگستری تجربه کارشناسان یا حسابداران را افزایش داده و آن ها نظرات و بیانیه خود را در مورد پرونده های حقوقی که مربوط به بی نظمی های مالی و کلاهبرداری در امور مالی است ارائه می دهند.


حسابداری قضایی:

حسابداری قضایی شاخه ای از حسابداری است که تخصص مالی و تحقیقاتی را با هم ترکیب می کند. مهارت ها و کارها در یک چارچوب قانونی که در آن شواهدی برای کنترل تقلب و اطمینان از اعتبار صورت های مالی است، انجام می گیرد. بنابراین این نوع حسابداری با ارائه یک سیستم خوب گزارشگری مالی و بهبود کیفیت صورت های مالی بسیار کارساز است.افزایش تقلب در صورت های مالی و عدم موفقیت در روند حسابرسی، نیاز به حسابداری قضایی و اطمینان بخشیدن به ذینفعان شرکت را افزایش می دهد.


در واقع حسابداری قضایی موجودی مالی دارایی ها، بدهی ها، درآمد، هزینه ها و سایر موارد است و شکایتی است که به دادگاه ارائه می شود. حسابداری قضایی در زمینه های مختلفی مانند اداره املاک، طلاق، انحلال مشارکت و موارد دیگر استفاده می شود.


مشاور حسابداری:

یک مشاور حسابداری خدماتی را به مشتریان مانند شرکت ها و افراد ارائه می دهد که به آن ها کمک می کند تا اطلاعات مالی را تجزیه و تحلیل کنند و بتوانند تصمیمات مهم تجاری را بگیرند. مسئولیت های آن ها شامل ایجاد و تجزیه و تحلیل اسناد مالی، جست و جوی مناطق مالی نیاز به بهبود، بهینه سازی رویه های حسابداری و پیش بینی سودهای آینده است.

مشاغل مشاوره حسابداری نیاز به پیشینه ای قوی در زمینه کنترل های مالی، مقررات و روش های حسابداری برای متناسب سازی خدمات با مشتری دارد. فرصت ها در انواع شرکت های خدمات حرفه ای وجود دارد و ارائه خدمات مشاوره به صورت خودکار نیز یک گزینه است.

حسابداری قضایی


عملکرد مشاور حسابداری:

متخصصان مشاوره حسابداری به مشتریان در زمینه مدیریت مالی، پیش بینی مالی و حسابرسی کمک می کنند. آن ها با همکاری رهبران تجارت، گزارش های مالی و اسناد مالیاتی را تهیه و تشکیل می دهند، تحقیقات مالیاتی را انجام می دهند و روش هایی را برای بهبود فرایندهای گزارشگری مالی پیشنهاد می کنند.

این نقش مشاوره ای مستلزم توجه به جزئیات و مهارت های تحلیلی خوب برای انجام مشاهداتی است که براساس داده های پیچیده مالی ساخته شده و از اشتباهات جلوگیری می کند. سازماندهی در هنگام کار با چندین مشتری و انتقال یافته ها بسیار مهم است. ارائه گزارش حسابداری نهایی نتیجه تمامی اقدامات حسابدار را نشان می دهد.

ویژگی آموزش حسابداری قضایی:

با آموزش حسابداری قضایی می توان افرادی را تعلیم داد که بتوانند در دادگاه از کسانی که متهم به سوء استفاده مالی هستند دفاع کنند. با جمع آوری صورت های مالی موثق می توانند مدارک واقعیت های مالی را به دادگاه ارائه دهند. حسابدار خصوصی نیز می تواند خدمات حسابداری را برای افرادی که نیاز به حمایت برای مدیریت دارند و یا کسانی که نیاز به نگهداری دقیق سوابق دارند، ارائه دهد. آموزش گرفتن موجودی از اولین موارد یادگیری است که برای آن باید موجودی دارایی های املاک تهیه شود.


موارد که حسابدار قضایی باید از یک محافظه کار داشته باشد:

_ لیست رسیدها، بازپرداخت ها و توزیع ها از املاک تحت کنترل محافظه کار در طول دوره تحت پوشش حساب.
_ لیست املاک.
_ خدماتی که به شخص محافظت شده ارائه می شود.
_ اقدامات قابل توجهی که محافظه کار در طول دوره گزارش انجام داده است.
_ توصیه ای در مورد نیاز مستمر به محافظه کاری و هرگونه تغییر توصیه شده در حوزه محافظه کاری.
_ هرگونه اطلاعات دیگر درخواست شده توسط دادگاه یا مفید از نظر محافظه کار.
_ غرامت درخواستی و هزینه های معقول و ضروری که توسط محافظه کار انجام شده است.
_ موجودی سالانه هر مورد از اموال شخصی مشهود که برای شخص خردسال یا محافظت شده در اختیار محافظه کار قرار گرفته است.

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display