مشاوره نرم افزار مودیان
دمو نرم افزار مودیان
جستجو

مشاور تامین اجتماعی

مشاور تامین اجتماعی

ارائه مشاوره تامین اجتماعی به شما کمک می‌کند که از حوزه اختیارات و فعالیت‌های که بیمه ارائه می‌دهد اطلاعات دقیقی کسب کنید تا بدانید که در هنگام بیمه کارگری ، پیمانکاری و . . . چه نکاتی را باید رعایت کنید و چه روشهای برای سهولت کارتان وجود دارد.تمامی اشخاص چه کارگر و چه کارفرما برای این‌که بتوانند بر طبق قانون کار از حقوق مطلع شوند و یا در هنگام بروز اختلاف بین آن‌ها راه حل آن را بیاموزند باید از خدمات مشاوره‌ای استفاده کنند.
در این مشاوره بیمه شما می‌توانید در زمینه‌های قوانین کار، قوانین تامین اجتماعی، تنظیم دادخواست مطابق قوانین و ضوابط کار و تامین اجتماعی و چگونگی طرح دعوی در دیوان عدالت اداری راهنمایی می‌کنند.مشاوره قانون کار برای کارفرمایان در زمینه‌ها مختلفی مانند: بیمه کارگران، مالیات و قراردادها، تامین اجتماعی، قوانین و مقررات کار راهکارهای بسیار مفیدی ارائه می‌دهند.

به طور کلی مشاوره یعنی گرفتن راهنمایی‌های شفاهی یا کتبی در قرارداد ذکر می‌شود. نکته قابل توجه این است که هر خدمات دیگری فراتر از سطح مشاوره از حوزه شمول این قرارداد خارج است. افرادی که خدمات خود را به صورت مشاوره در اختیار کارفرمایان قرار می‌دهند و در مقابل کار ارائه شده مزد دریافت می‌دارند، در صورت عدم شمول مقررات استخدامی دیگری میانشان، تحت پوشش قانون کار قرار گرفته و به نسبت ساعات کار از امتیارات پیش‌بینی شده در این قانون و مقررات تبعی از جمله سنوات خدمت و بیمه بهره‌مند خواهند بود.


یکی از ضروری ترین نهاد های حمایتی در کشور سازمان تامین اجتماعی است. تامین اجتماعی سازمانی بسیار وسیع است که نیاز تمام افراد و مشاغل را در نظر خواهد گرفت. تامین اجتماعی در پاسخ به نیاز های متفاوتافرادوسازمانها وارد عمل می شود. مشاور تامین اجتماعی خدماتی از قبیل مشاوره و ارائه خدمات درمانی را به مشاغل و کارمندان ارائه می دهد.

مشاور تامین اجتماعی در زمینه ای متفاوتی وارد عمل می شود. ما در تمام اقشار زندگی حضور مشاوران تامین اجتماعی را مشاهده کردیم. مشاوران تامین اجتماعی در تمام امور متداول حرفی برای گفتن داشته و باری از دوش افراد جامعه برداشته  اند. مشاوران تامین اجتماعی با ارائه راهنمایی های اصولی در زمینه خانواده، فرزندان و مدارس فعالیت هایی را به انجام می رساند.

از این گذشته مشاوران تامین اجتماعی در زمینه سلامت و خدمات درمانی نیز آماده ارائه خدمات به مراجعان هستند. مشاوران تامین اجتماعی در زمینه های مختلف به یاری مراجعان می آیند. این مشاوران بهترین و مقرون به صرفه ترین گزینه های درمانی و حمایتی را در اختیار کاربران قرار می دهند. علاوه بر این، در مواردی گزارشاتی مبنی بر پایمال شدن حقوق انسانی و یا آزار های جسمانی در میان باشد، مشاوران تامین اجتماعی پا به عرصه گذاشته و به یاری افراد می آیند.

حضور مشاوران تامین اجتماعی در عرصه کار و برای رفع نیاز های کارکنان و صاحبان مشاغل بسیار ضروری بوده و این افراد می تواند  بار زیادی را از دوش صاحبان مشاغل بر دارند.

یکی از اصلی ترین دغدغه های صاحبان مشاغل پیروی از خط مشی است که موجب رونق و بهبودی ساز و کار سازمان شود. در عین حال سلامت و امنیت جسمانی و روانی کارکنان هر مجموعه ای از ضرورت هر سازمانی به شمار می رود.

ضرورت برخورداری از مشاور تامین اجتماعی

یکی از نخستین اقداماتی که باید در یک سازمان در نظر گرفته شود، استفاده از یک مشاور تامین اجتماعی است. صاحبان مشاغل بزرگ به خوبی به اهمیت استفاده از دانش و اطلاعات این مشاوران پی برده اند. بگذارید اینگونه آغاز کنم، کارکنان و فعالان هر سازمانی و به طور کلی نیروی کار فعال در هر سازمانی یکی از اصلی ترین سرمایه های هر تجارتی به شمار می رود.

صاحبان مشاغل اهمیت این موضوع را درک کرده و به خوبی می دانند که در صورت کسب اطلاعات کافی از مشاوران تامین اجتماعی می توانند رفاه و آسایش را برای کارکنان تجارت خود به همراه بیاورند. نیروی کار می تواند آینده تجارت را تحت شعاع قرار دهد. از این رو آسایش و رفاه کارکنان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

صاحبان مشاغل به خوبی به اهمیت این موضوع پی برده و در همین راستا این مسئله به یکی از دغدغه های سازمان ها تبدیل شده است. تصور کنید در سازمانی که کارکنان بسیار زیادی دارد مدیریت نیاز ها و ضروریات تمام افراد از عهده مدیریت خارج خواهد بود. در چنین شرایطی است که مشاور تامین اجتماعی وارد عمل شده و به یاری صاحبان مشاغل می آید.

شرکت ها و سازمان های بزرگ برای مدیریت قرارداد ها و پیمانکار های خود به کمک مشاوران تامین اجتماعی نیاز خواهند داشت. این افراد در کنار کارفرمایان و صاحبان مشاغل قرار گفته و تمام اطلاعات لازم را در خصوص عقد قرارداد ها در اختیار کار فرمایان قرار می دهند.

پیگیری تمامی پرونده های حقوقی کار فرمایان در دیوان عدالت اداری به مشاوران تامین اجتماعی واگذار می شود. از این گذشته این مشاوران میزان حق بیمه تعلق گرفته به کارکنان را ب دقت مشخص کرده و نحوه پرداخت این حق بیمه را به دقت مشخص می کنند. از این گذشته زمانی که شرکت با پیمانکاران متفاوت وارد مذاکره می شود، می تواند از راهنمایی های این مشاوران بهره مند شود. این مشاوران با اطلاع از تمام جوانب کار صاحبان مشاغل آمده و  به یاری سازمان ها خواهند آمد.

ضرورت برخورداری از مشاور تامین اجتماعی

خدمات ارائه شده توسط مشاور تامین اجتماعی

این افراد خدمات خود را به افراد حقیقی و حقوقی ارائه می دهند. این افراد آماده ارائه خدمات به کار فرمایان و پیمانکاران هستند. مشاوران تامین اجتماعی خدمات یاز این قبیل را به صاحبان مشاغل ارائه می دهند:

  • بدهی ها و اوراق مطالبه شده در سازمان را زیر نظر می گیرند. این محاسبات از طریق شعب سازمان کل تامین اجتماعی به سازمان مورد نظر ابلاغ می شود.
  • این سازمان با اطلاع کامل از شرایط قرارداد های سازمانی در مجامع مورد نظر حضور پیدا کرده و وکالت  سازمان مورد نظر را برعهده می گیرد.
  • تمامی قرار داده ای منعقد شده در سازمان و تمام تفاهم نامه ها و همینطور تمام قوانین مربوط به انعقاد قرارداد های پیمانکاری زیر نظر سازمان تامین اجتماعی به امضا می رسد.
  • مشاور تامین اجتماعی قبل و بعد از عقد هرگونه قراردادی توصیه های لازم را در اختیار تصمیم گیرندگان می گذارد.
  • در صورتی که سازمان مورد نظر پرونده های بازی در دیوان عدالت اداری داشت باشد. پیگیری این پرونده ای از طرف مشاوران تامین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی به انجام می رسد.
  • مفاصا حساب تمام قرارداد ها توسط سازمان اجتماعی گردآوری می شود.
  • مشاوران تامین اجتماعی تمامی اطلاعات لازم در زمینه حسابرسی بیمه ای را در اختیار سازمان ها قرار می دهند.
  • اطلاعات مربوط به میزان مبلغ مورد نظر برای بیمه شدگان و نحوه پرداخت حق بیمه نیز توسط مشاوران تامین اجتماعی به کار فرمایان ارائه می شود.
  • مشاوران اجتماعی از طریق ارائه راهنمایی و مشاوره به صاحبان مشاغل در زمینه قرارداد های بسته شده میان بیمه شدگان و کار فرمایان نظارت می کنند
  • این مشاوران اطلاعات لازم در خصوص نحوه ارائه بیمه بیکاری را به صاحبان مشاغل ارائه می دهند.
  • لایحه دفاعی سازمان ها از سوی مشاوران تامین اجتماعی ارائه می شود.
  • اقدامات لازم در خصوص بازنشستگی کارکنان از طریق این مشاوران به انجام می رسد.
  • بیمه از کار افتادگی و باز ماندگی نیز از طرف مشاوران تامین اجتماعی به انجام می رسد.
  • مشاوران تامین اجتماعی مرخصی ها استعلاجی و زایمان را برای کارکنان در نظر خواهند گرفت.
  • مشاوران این سازمان تمام اطلاعات مربوط به احراز و احیای سوابق افراد را جمع آوری و در اختیار صاحبان مشاغل می دهند.

نقش مشاوران تامین اجتماعی

مشاور تامین اجتماعی فردی است که به تمام قوانین و آیین نامه های مربوط به بیمه و عدالت اداری اشراف کامل دارد. از این رو این مشاوران در تمامی مراحل در کنار صاحبان مشاغل قرار گرفته و اقدامات لازم را به انجام می رسانند. مشاوران تامین اجتماعی برای تمام مواردی که در ارتباط مستقیم با عقد قرارداد ها است، حضور دارند. مشاوران تامین اجتماعی به مسائلی که در ارتباط با پیمانکاران قرار دارد رسیدگی خواهند کرد.

این مشاوران تمام اقدامات لازم در زمینه رسیدگی به بیمه و حق بیمه کارکنان است را به دقت زیر نظر می گیرند. حقوق مستمری بگیران و همینطور اهدای بیمه بیکاری به افراد از کار افتاده نیز در حیطه وظایف این مشاوران قرار دارد. مشاوران تامین اجتماعی با هدف باستانی حق کارکنان به وجود آمده است.

مشاوران تامین اجتماعی با اشراف کامل بر تمام حقوق اداری و قوانین دیوان عدالت اداری به عنوان وکیل مدافع سازمان وارد عمل شده و از کلیه حقوق اداری سازمان مربوطه دفاع می کند

با برخورداری از مشاور تامین اجتماعی تمام سازمان زیر نظر سازمان تامین اجتماعی به فعالیت خود ادامه داده و از این رو تمام قرارداد ها و پیمانکاری های سازمان زیر نظر سازمان تامین اجتماعی به انجام می رسد. سازمان تامین اجتماعی از تمامی قوانین و لایحه های مربوط به بیمه و اعطای حق بیمه اطلاع داشته و تمام اصول و قوانین را در راستای مطالبه حقوق اشخاص حقیقی یا حقوقی به انجام می رساند.

نقش مشاوران تامین اجتماعی

برخی از اقدامات مشاور تامین اجتماعی

نخستین وظیفه مشاوران تامین اجتماعی رسیدگی به حق بیمه کارکنان و بیمه تعلق گرفته به قراردادها یپیمانکاری است. در قدم بعدب، مشاوران تامین اجتماعی مسائل مربوط به کفالت والدین را نیز زیر نظر گرفته و با اقدامات لازم در این زمینه را به تصمیم گیرندگان سازمانی گوشزد کرده و به وضعیت این افراد رسیدگی خواهند کرد.

این سازمان تمام اطلاعات و استعلام های لازم در زمینه فرد کفیل را جمع آوری کرده و در اختیار سازمان ذیربط می دهد. مشاوران تامین اجتماعی در کنار ارائه خدمات به سازمان و شرکت های بزرگ به مشاغل نیمه وقت  نیز خدمات خود را ارائه می کنند. مشاغل نیمه وقت شامل منشی های مطب پزشکان و معلمان حق التدریسی می شود.

بنا به اظهار نظر مشاوران تامین اجتماعی این قبیل مشاغل باید از سوی کارفرما بیمه شده و بیمه این افراد از واجبات به شمار می رود. در این موارد نیز مشاوران تامین اجتماعی با برآورد مردن حق بیمه تعلق گرفتن حق مشاغل نیمه وقت، میزان بیمه این افراد را تعیین کرده میازن حق بیمه پرداختی کارفرما را نیز مشخص می کند.

مشاور تامین اجتماعی در تمامی مشاغل و در کنار تمامی اقشار جامعه قرار گرفته و قوانین مربوط به مطالبه حقوق مدنی و اداری افراد را محقق می کند. این مشاوران از تمام حقوق مادی و معنوی صاحبان مشاغل دفاع کرده و منافع هر دو طرف را در نظر می گیرند.

 

دیگر وظایف مشاور تامین اجتماعی

مشاور تامین اجتماعی در کنار تنظیم قراردادها و محاسبه میزان بدهی و حق بیمه پرداختی طرفین اقدامات دیگر یار نیز در دستور کار خود دارد. مشاوران تامین اجتماعی در مواردی که شخص بیمه شده برای نخستین بار ازدواج کند مبلغی برابر با حقوق یک ماه را به عنوان کمک هزینه ازدواج در اختیار بیمه شده قرار می دهد. البته بیمه شده باید شرایط را نیز دارا باشد. برای مثال تاریخ عقد بیمه شده در زمان ارتباط استخدامی او با کارفرما روی داده باشد یا در بازه پنج ساله قبل از تاهل حق بیمه خود را به سازمان بیمه پرداخت کرده باشد. این کمک هزینه به عقد های دائمی ثبت شده در دفتر رسمی ازدواج تعلق خواهد گرفت.

در چنین مواردی شخص بیمه شده می تواند با در دست داشتن اصل و کپی تمام صفحات عقدنامه و اصل و کپی شناسنامه بیمه شده و همسر او و همینطور پس از پر کردن فرم تعهد بیمه شده که دال بر ازدواج نخست بیمه شده باشد، به سازمان تامین اجتماعی مراجعه کرده و نسبت به دریافت کمک هزینه ازدواج اقدام کنند.

 

دریافت غرامت دستمزد ایام بیمار

از دیگر خدمات این مشاوران می توان به پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری اشاره کرد. با وجود بهبود سطح کیفی زندگی امروزی همچنان افراد در معرض آسیب ها و خطرات فراوانی قرار دارند. از این میان می توان به خطرات ناشی از کار با ماشین آلات صنعتی شرکت ها و سازمان ها اشاره کرد. در برخی از موارد فرد شاغل در مجموعه ای پس از سال ها کار و فعالیت در شرایط سخت و خطرناک  به دلیل ابتلا ل به بیماری برای مدتی قادر به ادامه فعالیت های خود نخواهد بود.

در چنین شرایطی مشاوران تامین اجتماعی بیاری فرد آمده و غرامت دستمزد ایام بیماری او را تقبل خواهد کرد. مسلم است که در جنین شرایطی نیز فرد مورد نظر باید شرایط لازم برای دریافت این کمک هزینه را دارا باشد. مشاوران تامین اجتماعی اقدامات لازم برای احزار صلاحیت فرد را به دقت دنبال کرده و پس از تایید نهایی غرامت بیماری به او پرداخت می شود.

شخص بیمه شده در چنین شرایطی باید بیکار بوده و در جای دیگری مشغول به کار نباشد و از این گذشته پزشک معالج ناتوانی آنها را برای انجام وظایف به تایید رسانده باشد. در زمان ابتلا به بیماری، بیمه شده باید در استخدام کارفرما بوده باشد. مدت زمان درمان و استراحت بیمه شده توسط پزشک به تایید رسیده باشد. مشاور تامین اجتماعی با در نظر گرفتن تمام مفاد و قوانین مربوط به بیمه و غرامت بیماری حقوق فرد را تعیین کرده و سازمان را از انجام محاسبات طولانی نجات خواهد داد.

سخن آخر

مشاوران تامین اجتماعی با اشراف کامل بر مسائل حقوقی و بیمه ای وکیل مدافع سازمان بیمه کننده در مجامعی نظیر دیوان عدالت اداری بوده و از حقوق سازمان مورد نظر دفاع خواهند کرد و این مشاوران نسبت به انجام وظایف این سازمان شهادت داده و بدهی های معوقه آنها را پیگیری می کند، از این گذشته در صورت وجود چنین افرادی حقوق افراد حقیقی و حقوقی پایمال نمی شود. این افراد با اطلاع از پیشینه و اطلاعات هر فرد اقدامات لازم در خصوص اطلاع خدمات را به دقت می سنجد.

دریافت غرامت دستمزد ایام بیمار

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display