مشاوره نرم افزار مودیان
دمو نرم افزار مودیان
جستجو

معیار انتخاب نرم افزار حسابداری

معیار انتخاب نرم افزار حسابداری

از آنجایی که معیار انتخاب نرم افزار حسابداری می تواند شامل موارد بسیاری باشد، برای این منظور برای اینکه بتوانید یک نرم افزار حسابداری خوب را بیابید نیاز دارید که در مورد ویژگی های یک نرم افزار حسابداری اطلاعاتی را به دست بیاورید.

همانطور که می دانیم امروزه تنوع در ایجاد نرم افزارهای حسابداری بسیار زیاد است به طوری که انتخاب می تواند برای کاربران بسیار مشکل باشد. اگر شما با یک نرم افزار حسابداری خوب کار کرده باشید حتما می دانید که ویژگی هایی که برای یک نرم افزار حسابداری باید در نظر گرفته شود شامل چه  نکاتی می تواند باشد.

معیار انتخاب نرم افزار حسابداری

با دانستن این نکات کارایی بالای نرم افزار را می توانید مشاهده کنید و در هنگام استفاده از این نرم افزار با مشکل روبرو نشوید. از آنجایی که نرم افزارهای حسابداری بسیار تخصصی می باشند و در ارتباط با اعداد و ارقام کار می کنند باید برنامه نویسی که برای این نرم افزارها ارائه می شود بسیار دقیق و در عین حال پرسرعت باشد.

داده هایی که به نرم افزار ارائه می شود باید بدون هیچ خطایی و در دقت بالا کارهای مربوط به حسابداری را انجام دهد. هر شغلی بنا به کارایی که دارد می تواند از نرم افزار حسابداری برای کسب و کار خود استفاده کند.

از آنجایی که دیگر حسابرسی های دستی و وقت گیر که امکان خطا و اشتباه نیز در آنها بسیار زیاد بود نمی تواند نیاز های کسب و کارهای بزرگ را برطرف کند، از این رو افرادی در صدد ایجاد نرم افزاری شدند که بتواند دقت بالایی داشته باشد و همچنین سرعت در محاسبه رانیز بیشتر کند.

می توانیم در این مبحث شما را با معیار انتخاب نرم افزار حسابداری خوب آشنا کنیم تا بتوانید از این طریق در انتخاب خود دقیق تر عمل کنید.

قیمت نرم افزار حسابداری

اولین معیار انتخاب نرم افزار حسابداری خوب را می توان قیمت آن دانست. شرکت های مختلفی دست به تولید نرم افزارهای حسابداری در حد حرفه ای و با قیمت های متنوع زده اند. این شرکت ها با توجه به سابقه خود و همچنین محبوبیتشان در بین عموم می توانند قیمت های متفاوتی برای این نرم افزار پیشنهاد دهند.

ممکن است که تصور شما از یک نرم افزار خوب قیمت بالای آن باشد. اما باید گفت که این تصور کاملا اشتباه است. بسیاری از نرم افزارهای حسابداری وجود دارند که دارای قیمت کمتر و کارایی بالاتری هستند. ممکن است که این نرم افزارها دارای سازنده معروفی نیز نباشند.

ممکن است که این نرم افزارها ویژگی های یک نرم افزار حسابداری استاندارد را داشته باشند. به شما پیشنهاد می کنیم که نرم افزاری را انتخاب کنید که دارای قیمت مناسب با کارایی بالایی باشد.

سرعت به عنوان معیار انتخاب نرم افزار حسابداری

سرعت به عنوان معیار انتخاب نرم افزار حسابداری

یکی از مهمترین شاخصه ای که برای انتخاب نرم افزار حسابداری می تواند مورد توجه واقع شود سرعت بالای این نرم افزار است. از آنجایی که کارهای مربوط به حسابداری نیاز به سرعت و دقت بالا دارند، از این رو برای اینکه بتوانید یک نرم افزار حسابداری خوب را بیابید باید به سرعت انتقال داده ها در این نرم افزار دقت کنید.

خروجی که شما می خواهید از نرم افزارهای حسابداری به دست بیاورید نباید وقفه ای در آنها مشاهده شود. در این صورت ممکن است کل حسابرسی ها با مشکل روبرو شود.

نحوه استفاده راحت کاربر معیار انتخاب نرم افزار حسابداری

نرم افزارهای حسابداری باید دارای کاربری راحتی باشند تا استفاده از آنها بتواند به راحتی صورت گیرد. به همین جهت سهولت استفاده از نرم افزارهای حسابداری یکی از پراهمیت ترین معیارهای انتخاب نرم افزارهای حسابداری به شمار می رود.

در واقع هر اندازه که کاربری نرم افزار ساده تر باشد، نیروهای کار شما با سرعت بیشتری کارها را به انجام خواهند رساند. کاربرپسند بودن به معنای در اختیار گذاشتن امکانات به سادگی هرچه تمام تر در نرم افزار است.

به عنوان مثال اگر کاربری بخواهد از یک نرم افزار حسابداری خروجی بگیرد و نمودارهایی را به جهت گزارش نیاز داشته باشد، باید بتواند به سادگی هرچه تمام تر و تنها با چند کلیک کار خود را انجام دهد.

گرافیک ساده اما جذاب

گرافیک به عنوان معیار انتخاب نرم افزار حسابداری از جمله مواردی است که گاها مورد کم لطفی واقع می شود. در واقع کاربران حسابداری مدت زمان طولانی را در محیط کار با نرم افزارهای حسابداری در ارتباط هستند به همین جهت هر اندازه که گرافیک محیط نرم افزار حرفه ای تر و جذاب تر باشد، زمان برای فردی که در حال استفاده از نرم افزار است سریعتر سپری خواهد شد.

سهولت اجرا به عنوان معیار انتخاب نرم افزار حسابداری

نرم افزارهای حسابداری از جمله نرم افزارهایی هستند که به هیچ وجه نباید سنگین باشند و باید به راحتی قابل اجرا در سیستم ها باشند. هر اندازه که امکان اجرا شدن نرم افزار در سیستم ها با قدرت های متفاوت و ساده تر باشد، نرم افزار محبوبیت بیشتری خواهد داشت.

سهولت اجرا به عنوان معیار انتخاب نرم افزار حسابداری

امکان استفاده از نرم افزار حسابداری به صورت تحت وب

شما در انتخاب نرم افزار حسابداری باید به این نکته توجه داشته باشید که نرم افزار خریداری شده قابلیت استفاده به صورت تحت وب را دارد یا نه . در واقع با توجه به گسترش اینترنت و فضای مجازی این امکان یکی از مهمترین امکانات یک نرم افزار است.

در واقع زمانی که شما یک نرم افزار حسابداری با قابلیت استفاده تحت وب را خریداری می کنید، می توانید در هر زمان و تنها با اینترنت و لپ تاپ به محیط برنامه دسترسی داشته باشید و کارهای خود را انجام دهید. تحت وب بودن در نرم افزارهای حسابداری سبب می شود که داده های مالی شما به سادگی تغییر پذیر باشد.

سازگاری با نرم افزارهای تجاری

سازگاری به عنوان معیار انتخاب نرم افزار حسابداری در نظر گرفته می شود. به عنوان مثال بهتر است که در نرم افزار حسابداری شما بتوان از فایل های اکسل استفاده کرد.

در نهایت هر اندازه که نرم افزار حسابداری با سایر نرم افزارهای پرکاربرد مانند مایکروسافت آفیس سازگاری داشته باشد، شما در زمان کار کردن با نرم افزار راحت تر خواهید بود.

امنیت نرم  افزار

در زمان انتخاب نرم افزار حسابداری امنیت نرم افزار و حفظ داده ها در نرم افزار به عنوان یکی از ویژگی های مهم در نظر گرفته می شود. شما باید نرم افزاری را انتخاب کنید که بالاترین سطح امنیت را به شما ارائه کند. امنیت نرم افزار بیش از آن که در نرم افزارهای قابل نصب مهم است باید در نرم افزارهای تحت وب در نظر گرفته شود.

در واقع با توجه به افزایش و پیشرفت اینترنت نرم افزارهای قابل نصب بر روی سیستم به مرور زمان کمتر مورد استفاده قرار خواهند گرفت. شما به واسطه نرم افزار حسابداری آنلاین می توانید داده های مالی خود را در سرور خارجی ذخیره کنید و امنیت بالایی را به جهت ذخیره داده ها در اختیار داشته باشید.

امکان ذخیره اطلاعات پشتیبانی

شما در زمان انتخاب یک نرم افزار حسابداری باید به این نکته توجه کنید که در چه بازه های زمانی، امکان تهیه داده های پشتیبان وجود دارد، داده های پشتیبان در کدام منطقه قابل ذخیره هستند و آیا قابلیت پشتیبان گیری خودکار در بازه های زمانی مشخص وجود دارد یا خیر؟

شما همواره در طول کار حرفه ای خود باید به فکر پشتیبانی باشید زیرا ممکن است که در هر زمانی اطلاعات شما با مشکل مواجه شود.

پشتیبانی نرم افزار و معیار انتخاب نرم افزار حسابداری

پشتیبانی به عنوان معیار انتخاب نرم افزار حسابداری در نظر گرفته می شود. این معیار از اهمیت ویژه ای برخوردار است که در نهایت در مدت زمان مشخصی شما به اهمیت آن پی خواهید برد.

استفاده از نرم افزار جدید حسابداری سبب می شود تا شما با چالش هایی رو به رو شوید و اگر پشتیبانی از سمت تیم تولید کننده نرم افزار وجود نداشته باشد، شما از استفاده نرم افزار راضی نخواهید بود. به همین جهت باید به پشتیبانی نرم افزار به عنوانی یک معیار مهم نگاه کنید. هر اندازه که پشتیبانی قدرتمند تر باشد، استفاده از نرم افزار راحت تر خواهد بود.

انعطاف پذیری نرم افزار به جهت مشاغل متفاوت

هر شغلی ماهیت ویژه و منحصر به فرد خود را دارا است. به همین جهت بهترین نرم افزار حسابداری ، نرم افزاری است که بتواند با شغل های متفاوت، متناسب شود.

هر اندازه که انعطاف و شکل پذیری نرم افزار بیشتر باشد، استفاده از آن در کسب و کار راحت تر خواهد بود. معیار انتخاب نرم افزار حسابداری گاها بر پایه سازگاری و انعطاف پذیری نرم افزار خواهد بود.

انعطاف پذیری معیار انتخاب نرم افزار حسابداری

سازگاری با سخت افزارهای متفاوت

این معیار به عنوان یکی از پر اهمیت ترین معیارها برای مشاغل گوناگون است. در واقع هر اندازه نیاز سخت افزاری نرم افزار خریداری شده در سطح پایین تری قرار بگیرد استفاده از آن با محبوبیت بیشتری روبرو خواهد بود.

هیچ شرکتی دوست ندارد که به جهت تجهیز سیستم های خود به نرم افزار جدید، ارتقا سیستم که هزینه ای اضافی است را انجام دهد. به همین جهت این مورد در نرم افزارهای حسابداری حائز اهمیت است.

پتانسیل رشد نرم افزار به عنوان معیار انتخاب نرم افزار حسابداری

معمولا نرم افزارهایی محبوب هستند که در مدت زمان های کوتاه آپدیت های متعددی برای آنها ارائه می شود. هر اندازه که نرم افزار رشد و به روز رسانی بیشتری داشته باشد، محبوبیت آن بیشتر خواهد بود. در واقع شما به واسطه خرید نرم افزاری با بروز رسانی های کوتاه مدت و کاربردی، دیگر نگران مشکلات و باگ های نرم افزار نخواهید بود.

کیفیت اسناد و گزارش گیری

قابلیت یک نرم افزار به جهت گزارش گیری و ایجاد اسناد شفاف و واضح از جمله ویژگی های مهمی  است که شما در زمان انتخاب نرم افزار حسابداری باید به آن توجه لازم را داشته باشید. در واقع داده ها باید به سادگی درون نرم افزار جای گرفته و امکان گزارش گیری را برای شما فراهم کنند.

در نتیجه شما در ابتدا باید کیفیت اسناد را به عنوان معیار انتخاب نرم افزار حسابداری در نظر داشته باشید که در آینده مشکلی با اسناد ایجاد شده و گزارش گیری ها نداشته باشید.

قابلیت استفاده به عنوان نرم افزار چند کاربره

برخی از نرم افزارهای حسابداری تنها قابل استفاده بر روی یک سیستم هستند و برخی دیگر به عنوان نرم افزارهای چند کاربره مورد استفاده قرار می گیرند به همین جهت در زمان انتخاب نرم افزارهای حسابداری باید به این نکته توجه داشته باشید که آیا در آینده به واسطه ارتقا نسخه نرم افزار می توانید در چند سیستم در مکان های متفاوت از امکانات نرم افزار استفاده کنید یا خیر.

امکانات نرم افزار حسابداری

نرم افزارهای حسابداری به شما امکانات متفاوتی را ارائه می دهند. به عنوان مثال برخی از نرم افزار ها امکان ذخیره نسخه پشتیبان به صورت اتوماتیک را دارا و  برخی دیگر به صورت تحت وب قابل استفاده هستند.

به همین جهت در زمان خرید یک نرم افزار حسابداری باید امکاناتی که توسط شرکت سازنده به جهت استفاده شما در نظر گرفته شده است را کاملا بدانید و بر اساس امکانات مورد نیاز خود تصمیم به خرید نرم افزار بگیرید. در واقع شما باید نرم افزاری را خریداری کنید که امکاناتی همسو با کار شما برایتان ایجاد کند.

هر اندازه که امکانات ارائه شده توسط نرم افزار حسابداری بیشتر و کاربردی تر باشد به مراتب قیمت نرم افزار نیز بالاتر خواهد بود.

محبوبیت انتخاب نرم افزار حسابداری

هیچ محبوبیتی بی علت نیست، در واقع اگر نام نرم افزار حسابداری را بارها و بارها شنیده اید به این جهت است که این نرم افزار خدمات مناسبی را به کاربران خود ارائه کرده است.

البته به این نکته توجه کنید که گاها نرم افزارهای جدید به جهت رقابت امکانات بیشتر و کاربردی تری را به نرم افزارهای خود اضافه کرده و قیمت معقول تری را به شما پیشنهاد می دهند. شما باید بر اساس نیاز و بودجه خود انتخاب نرم افزار حسابداری را انجام دهید.

معیار انتخاب نرم افزار حسابداری بر اساس نیاز شما و شرایط نرم افزارهای موجود تعیین می شود. در قسمت بالا مهمترین معیارهایی که به جهت انتخاب نرم افزارهای حسابداری باید به آن ها توجه کنید را برایتان مطرح کرده ایم.

اما در نهایت باید بگوییم که ممکن است اهمیت معیار انتخاب نرم افزار حسابداری بر اساس نیاز شما و بودجه در نظر گرفته شده، متفاوت باشد. معیارهای ذکر شده تنها به عنوان راهنمایی هدفمند شما را در خرید و انتخاب نرم افزارهای حسابداری یاری می کنند.

محبوبیت به عنوان معیار انتخاب نرم افزار حسابداری

انصراف از نظر
نظرات
21/05/1402 12:43 ب.ظ
نرم افزار حسابداری آرپا جهت پوشش نیازهای صنایع مختلف پخش های متنوعی از قبیل نرم افزار حسابداری بازرگانی و خدماتی، نرم افزار حسابداری تولیدی، نرم افزار حسابداری پیمانکاری، نرم افزار حسابداری پخش مویرگی و زیرسیستم های مبتنی بر موبایل و نرم افزار حسابداری سیستم های ارزی تهیه و راه اندازی شده است.
https://armanhesab.com/accounting-software/arpa-accounting-software/
فیلترها
Sort
display