مشاوره نرم افزار مودیان
دمو نرم افزار مودیان
جستجو

نحوه تیم سازی در شرکت حسابداری

نحوه تیم سازی در شرکت حسابداری

شاید تا به حال در تیم یا گروهی برای شرکت در مسابقه یا کار تیمی عضو شده باشید. تیم یا گروه متشکل از دو یا چند نفر است که با هم در ارتباط هستند. هر کدام از اعضا بخشی از کار را انجام می دهند و همه برای هدف مشخصی تلاش می کنند. در مؤسسات یا شرکت های کوچک حسابداری به دلیل حجم پایین کار از یک یا دو نفر حسابدار برای امور مالی و حسابداری خود استفاده می کنند. در صورتی که سازمان ها و شرکت های بزرگ به دلیل حجم بالای اطلاعات، نیازمند یادگیری نحوه تیم سازی در شرکت حسابداری هستند.

نحوه تیم سازی در شرکت حسابداری به صورت دورکاری

بعضی از شرکت ها بر این باورند که با استخدام یک حسابدار تمام وقت، دقت و کیفیت کار بالاتر می رود، اما با گسترش روزافزون فناوری و ارتباطات دیگر نیاز به حضور فیزیکی افراد نداریم. امروزه مؤسسات و شرکت های مختلف می توانند با استفاده از تیم های حسابداری از تجربه و دانش چند نفر نیروی مجرب به صورت همزمان استفاده کنند در حالی که هزینه های خروجی شرکت کاهش می یابد.

شرکت های حسابداری با تیم سازی و اعزام آن به شرکت های نیازمند به تیم حسابداری، علاوه بر سرعت انجام پروژه ها، هزینه ی کمتری نسبت به استخدام یک نفر به صورت تمام وقت دریافت خواهند کرد.

وظایف تیم های حسابداری

تیم حسابداری از چند نیروی با تجربه در امر حسابداری تشکیل می شوند که هر کدام از اعضا بخشی از کار حسابداری مربوط به سازمان یا شرکت را بر عهده دارد. اطلاعات مالی و حسابداری یک شرکت توسط تیم حسابداری ثبت می شود.

این اطلاعات ممکن است در حوزه های حسابداری حقوق و دستمزد، حسابداری فروش، حسابداری اموال و دارایی ثابت، حسابداری وجوه و از این قبیل امور حسابداری باشند. اطلاعات نهایی ثبت شده در تکمیل صورت های مالیاتی تکمیل اظهارنامه ی مالیاتی و ... استفاده می شوند.

تیم حسابداری نسبت به شخصی که به تنهایی کارهای حسابداری را انجام می دهد از قابلیت های بیشتری برخوردار است؛ زیرا در تیم حسابداری هر کدام از افراد تیم، فعالیتی را بر عهده می گیرند و بخشی از عملیات حسابداری را انجام می دهند. در نحوه تیم سازی در شرکت حسابداری علاوه بر وجود چند حسابدار به جای یک حسابدار، سبب بالارفتن سرعت و دقت در پروژه ها می شود. از همین رو تشکیل تیم حسابداری یکی از الزامات اساسی برای شرکت ها به شمار می رود.

شرکت های حسابداری با چه مشکلاتی روبرو می شوند؟

پس از افتتاح یک شرکت حسابداری توسط فردی مجرب، دومین قدم گزینش تیمی خبره در امور مالی و حسابداری است. البته داشتن تیم حسابداری خبره و آگاه قطعاً جذب پروژه های عظیم و پر سود را به همراه ندارد؛ زیرا این احتمال وجود دارد که کارفرمای یک پروژه ی عظیم راضی به بستن قرارداد با ما نشود؛ بنابراین چه راهی برای توسعه ی یک شرکت حسابداری وجود دارد؟ راهی که علاوه بر کاهش هزینه ها، به پیشرفت شرکت حسابداری و تشکیل تیمی قدرتمند بیانجامد؟

شرکت های حسابداری برای رسیدن به قله ی موفقیت به عوامل اجرایی و ارتباطی زیادی نیاز دارند که تنها یکی از این عوامل تیم سازی با نیروی انسانی توانمند است. از طرفی دیگر برخی شرکت های حسابداری در جذب مشتری موفق عمل می کنند اما به دلیل ایجاد تیمی کارآموز یا صرفاً ارزان قیمت، موجب شکست پروژه و عدم رضایت کارفرما می شوند؛ بنابراین برای اجرای نحوه تیم سازی در شرکت حسابداری لازم است جذب پروژه را گسترش دهیم به جای این که با گسترش تیم به جذب پروژه بپردازیم.

وظایف تیم های حسابداری

پیشرفت شرکت حسابداری با جذب کارآموز

نیروی انسانی در شرکت حسابداری یکی از مهم ترین علل برای پیشرفت شرکت است. می توانیم برای اجرای نحوه تیم سازی در شرکت حسابداری از نیروهای کارآموز استفاده کنیم و به آن ها آموزش دهیم. این یک معامله دو سر برد است؛ شرکت با استفاده از نیروهای کارآموز هزینه های خود را کاهش می دهد در مقابل کارآموزان نیز بدون پرداخت هزینه ای، بر دانش خود می افزایند.

شرکت های حسابداری نباید صرفاً از نیروی کار آموز استفاده کنند بلکه باید با جذب کارآموز حسابداری، زمینه ی پیشرفت و ترقی شرکت را فراهم آورند. اگر شرکتی پروژه ی کلانی دریافت کند اما به دلیل وجود نیروهای ضعیف نتواند به خوبی پروژه را به انجام برساند، سبب شکست پروژه شده و نارضایتی کارفرما را به دنبال خواهد داشت.

بنابراین لازمه ی تشکیل تیم وجود افراد متخصص و نیروهای کارآموز در کنار هم است تا پروژه ها به خوبی انجام شوند. موفقیت در پروژه ها سبب جذب پروژه های بعدی و توسعه ی شرکت می شود. همچنین لازمه ی رشد و توسعه ی هر شرکت قطعاً پرداخت هزینه ای است. حال این هزینه برای جذب نیروی متخصص صرف شود یا صرف آموزش و یادگیری کارآموز شود.

تأثیر جذب کارآموز حسابداری در نحوه تیم سازی در شرکت حسابداری

شرکت های حسابداری می توانند با جذب کارآموز، علاوه بر کاهش هزینه، نیروهای بالقوه را شناسایی کرده و برای اجرای نحوه تیم سازی در شرکت حسابداری استخدام کنند. دو روش برای جذب کارآموز، پیش روی شرکت های حسابداری قرار دارد. در ادامه به شرح مختصری از هر کدام می پردازیم.در روش اول افراد از طریق دانشگاه به شرکت معرفی می شوند. در نتیجه شرکت ملزم به پرداخت هیچ هزینه ای اعم از هزینه بیمه نمی باشد؛ زیرا کارآموز به صورت رایگان آموزش می بیند و شرکت حسابداری از قابلیت های کارآموز در پیشبرد اهداف شرکت استفاده می کند.

روش دوم جذب کارآموز آزاد است که شرکت های حسابداری ملزم به پرداخت بیمه برای آنها هستند. از این رو افراد می توانند به صورت رایگان آموزش ببینند و شرکت نیز از آن ها در پروژه های خود استفاده می کند.

بعضی از شرکت های حسابداری با پایان زمان کارآموزی، با اخراج افراد کارآموز، سعی در جایگزین کردن نیروی کارآموز جدید دارند. این کار علاوه بر از دست دادن نیروی کارآمد، صرف هزینه و زمان برای آموزش افراد جدید را در بر دارد. مدیر شرکت حسابداری با استخدام نیروی کارآموز توانمند و در نظر گرفتن حقوق و مزایا برای این افراد، به رشد و توسعه شرکت خود کمک خواهد کرد.

رشد حسابدار نوپا یعنی موفقیت تیم سازی شرکت حسابداری

بدیهی است که با فرصت دادن به افراد می توانیم استعدادهای آن ها را شکوفا کنیم. بعضی از شرکت های حسابداری با استعمال کلمه ی دوره آزمایشی مانع از بارور شدن استعداد کارآموزان خود می شوند. زیرا افراد تازه کار، مدام مراقب اعمال و رفتار خود خواهند بود تا مبادا مرتکب اشتباهی شوند؛ بنابراین با حذف آزمایشی بودن دوره، قابلیت های فنی کارآموز بهتر شناسایی می شوند.

برخی از شرکت های حسابداری با در نظر گرفتن حقوق و پاداش برای افراد کارآموز و عدم استفاده از واژه ی آزمایشی، زمینه ی پیشرفت کارآموز خود را فراهم می آورند. این مهم علاوه بر مزایا برای کارآموزان، به رشد و توسعه ی شرکت حسابداری کمک می‌کند. همچنین پس از پایان دوره کارآموزی، مدیر شرکت با استخدام دائمی نیروی کارآموز خوب، باعث توسعه ی تیم سازی شرکت حسابداری می شود.

رشد حسابدار نوپا یعنی موفقیت تیم سازی شرکت حسابداری

مصاحبه تخصصی یعنی حذف خطرات احتمالی در شرکت

تشکیل تیم در یک شرکت حسابداری مستلزم شرایطی از جمله مصاحبه تخصصی است. با استفاده از مصاحبه تخصصی با افراد تازه کار و کارآموز، قابلیت های افراد شناسایی می شود. پس از آن می توان از نیروهای کارآمد در تیم سازی استفاده کرد.

علاوه بر تیم سازی در سطح مبتدی برای تیم سازی های حرفه ای نیز به مصاحبه تخصصی نیاز است. مدیر شرکت حسابداری با مصاحبه تخصصی به شناخت عمیق تری نسبت به دانش کارآموز یا متخصص می رسد و با درک بهتری، برای به کار گیری آن ها در پروژه های خود برنامه ریزی می کند.

انتخاب بهترین نیروها برای تیم سازی در شرکت حسابداری

پس از راه اندازی یک شرکت حسابداری، مدیر شرکت نیازمند نیروی متخصص و ماهر برای جذب پروژه های بزرگ است و این کار به آموزش مهارت نحوه تیم سازی در شرکت حسابداری نیاز دارد.جذب چند نیروی متخصص در ابتدای راه اندازی یک شرکت ممکن است هزینه های زیادی را در پی داشته باشد. به نظر شما بهترین راه برای جذب نیروی کارآمد چیست؟ شرکت حسابداری چگونه تیمی قدرتمند بسازد؟ حسابدار یا حسابرس کارآمد را چگونه تشخیص دهد؟

چه بسا جذب نیروی متخصص در شروع به کار یک شرکت مشکل باشد؛ پس بهتر است تا با استفاده از مصاحبه تخصصی به جذب چند نیروی کارآموز بپردازید. مصاحبه با نیروهای کارآموز سبب آشنایی با توانمندی آن ها می شود و کارآموز سعی می کند به بهترین نحو کارهایی که به او واگذار می شوند را انجام دهد. مدیر شرکت حسابداری با سرمایه گذاری برای جذب نیروی کارآموز، سبب کاهش در هزینه های خروجی شرکت حسابداری خواهد شد.

هر شرکتی پس از ورود به بازار کار نیازمند افراد خبره و با تجربه ای است تا به درآمد بالایی برسد. لازمه ی اجرای نحوه تیم سازی در شرکت حسابداری نیز جذب پروژه های بزرگ است تا نیروهای خود را در آن به کار بگیرد. امروزه افراد زیادی برای کارآموزی به شرکت های حسابداری مراجعه می کنند.

شرکت ها می توانند با شناسایی افراد، به جذب نیروهای کارآمد بپردازند. پس از استخدام، هر فرد قسمتی از کار حسابداری در پروژه را عهده دار می شود. دادن مسئولیت به کارآموزان باعث رشد و شکوفایی قابلیت های فنی آن ها می شود.اصلی ترین نکته برای تشکیل تیم در شرکت های حسابداری استفاده از نیروی متخصص و کارآموز در کنار هم است تا پیشرفت شرکت را منجر شود.

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display