مشاوره نرم افزار مودیان
دمو نرم افزار مودیان
جستجو

وکیل مالیاتی چه اختیاراتی دارد؟

وکیل مالیاتی چه اختیاراتی دارد؟

مشکلات مالیاتی گریبان گیر کسب و کار شما شده یا به دلیل فوت در خانوادتان حالا باید مالیات ارث آن را بپردازید، شاید هم در خرید و فروش ملک و یا مغازه برایتان مالیات بساز بفروشی رد کرده اند و خلاصه مالیاتی سنگین و غیر واقعی از شما طلب می کنند. متأسفانه اشخاص بدون آگاهی از مالیات اقدام به راه اندازی کسب و کار یا خرید و فروش می کنند که تراکنش ها و گردش های مالی آنها باعث می شود به سازمان امور مالیاتی بدهکار شوند.

این کاملاً منطقی است. زیرا اداره مالیات از هر چیزی که مؤدی سود کند مالیات خود را خواهد گرفت و آن را خرج مردم عزیزمان می کنند. اما برای اینکه مبلغ درست و شفافی را به سازمان امور مالیاتی بپردازید نیازمند هوش بالا در قوانین و ماده های مالیاتی دارید و در مرحله بعدی، دقت لایحه نویسی در مراحل دعوی پرونده را دارید.

وکلای زیادی هستند که در پرونده های مالیاتی قبول وکالت می نمایند و در این زمینه فعال هستند، امّا بهترین وکیل مالیاتی که به عنوان وکیل پرونده مالیاتی به فعالیت می پردازد، تمام خصوصیت های ذیل را دارد:

  • اخلاق مدار و منصف است
  • با قوانین مالیاتی تسلط کامل دارد
  • با تمامی بخشنامه ها و تبصره های مالیاتی کاملاً آشنا است
  • دارای فن بیان قوی است و همچنین بر فنون مذاکره نیز آشنایی کاملی دارد
  • وقت شناس است و پرونده مالیاتی را تا حصول نتیجه مطلوب پیگیری می کند
  • با قوانین جدیدی که در زمینه امور مالیاتی وضع می شود به سرعت آشنا و بر آن مسلط می شود
  • با رویه مرسوم ادارات مالیاتی و همچنین نحوه عملکرد هیات های حل اختلاف مالیاتی کاملاً آشنا است

مالیات  چیست؟

واژه ی مالیات که از مال گرفته شده است، از نظر فرهنگ شناسان در معانی زیر به کار برده شده است (اجر و پاداش ) (زکات مال) ( سرپرستی و چراندن گله های گوسفند)(جریمه ای که حکومت به مناسبت ارتکاب جرایم ویژه از مرتکبین می گیرد)(باج)(خراج) و بالاخره (مالی که دولت ها به طور سالیانه از شهروندان خود می گیرند.)
اما در اصلاح اقتصاددانان جدید مالیات این گونه تعریف شده است؛

مالیات مقدار پول یا مالی است که شهروندان یک کشور طبق قانون به دولت خود می پردازند تا در جهت اداره امور کشور، تأمین کالا و خدمات عمومی و ضروری، تضمین امنیت و دفاع همگانی و عمران و آبادانی توسط دولت مورد بهره برداری قراربگیرد.) قانون مالیات های مستقیم و سایر قوانین تعریفی از این اصطلاح نمی نماید.

ویژگی های اصلی یک وکیل مالیاتی حرفه ای

  • تسلط بسیار بالا بر فنون مذاکره
  • مسلط بر نحوه استفاده از قوانین مالیاتی به همراه تمامی تبصره ها و بخشنامه ها
  • مطالعه روزانه قوانین به لحاظ نیاز دفاعی در انواع پرونده ها
  • حضور روزانه در اداره دارایی و هیات های مختلف
  • بروز رسانی رزومه طی کمتر از یک ماه با سوابق اجرایی جدید تر
  • حداقل مدرک تحصیلی لیسانس در رشته های مالی و اقتصاد
  • برقراری ارتباطات تنگاتنگ قانونی با انواع حوزه های مالیاتی
  • تسلط بر کوتاه کردن مسیر پرونده ها و استفاده از فرصت ایجاد شده برای پرونده جدید

جرائم مالیاتی

یکی از شایع ترین انواع تخلف حقوق کیفری مالی به شمار می رود. این تخلف زمانی اتفاق می افتد که اشخاص درآمد یا اشتغال خود را مخفی می کنند و یا به وظایف قانونی خود عمل نمی کنند. مانند تأخیر در تسلیم  اظهار نامه مالیاتی، عدم اعلام درآمد یا معاملات مشمول مالیات، عدم پرداخت مالیات و… . در صورت نادیده گرفتن قوانین، مجازاتی برای متخلفین در نظر گرفته شده است که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  • حبس از 6 ماه تا 2 سال
  • پرداخت جریمه نقدی
  • محرومیت از برخی حقوق اجتماعی
  • ممنوعیت از برخی فعالیت های شغلی
  • ممنوع الخروج شدن

مالیات  چیست؟

در چه زمانی نیاز است به وکیل مالیاتی مراجعه کنیم ؟

شما زمانی به وکیل مالیاتی نیاز دارید که باید تمام انواع وضعیت ها را مدیریت کنید:

  • وقتی در امور مالیاتی خود دچار مشکل می شوید و نمی توانید از آن دفاع کنید
  • پیش بینی اینکه یک دارایی مشمول مالیات دارید هنگامی که فوت می کنید
  • وقتی که یک تجارت را شروع می کنید
  • وقتی یک تجارت بین المللی را به کار می گیرید و در واقع استخدام می کنید

اگر دارای تجربه در زمینۀ یک تجارت هستید و یا اینکه تجربه فعالیت در قسمت مالی یک شرکت را دارید حتماً با کسانی آشنا شده اید که همان وکیل یا مشاور مالیاتی بوده است. حتی اگر تاکنون تجربه بکارگیری یک وکیل مالیاتی را ندارید باز هم مسلماً در زندگی خود مقاطعی را تجربه کرده اید که احساس کردید به یک مشاور در زمینه حسابداری و یا مالیاتی نیاز دارید.

وکیل پرونده مالیاتی چه کمکی به ما میکند؟

وکیل پرونده مالیاتی به دلیل تخصص عالی که در حل و فصل پرونده های مالیاتی دارد به شما کمک می کند که:

یک: از طریق مشاوره مالیاتی با وی بتوانید از بروز گرفتاری ها و جرائم مالیاتی که بعضاً بسیار سنگین هستند جلوگیری نمایید و در واقع پیشگیری از مشکلات مالیاتی از طریق مشاوره مالیاتی بسیار سودمند است.

دو: چنانچه پرونده ای در ادارات مالیاتی و هیات های حل اختلاف مالیاتی دارید و بر این عقیده هستید که بنا به هر علتی حق و حقوق شما تضییع شده است، وکیل پرونده مالیاتی خبره و متخصص با توجه به خصوصیت هایی که در بالا به آن اشاره شد، وکیل پرونده مالیاتی شما می شود و تمام فن و تخصص و علم خود را بکار می گیرد تا از تضییع حقوق شما جلوگیری نموده و از میزان مالیات و جرائم مالیاتی شما تا میزان قابل توجهی بکاهد.

انواع مالیات

مالیات را بر پایه مبانی ملاک ها و اعتبارات گوناگون می توان تقسیم بندی کرد و انواع آن را مشخص نمود.

ما در اینجا آن را بر پایه سه اعتبار و در دو محور تقسیم بندی کرده و روی هر کدام جداگانه بحث می کنیم:

  1. مالیات مستقیم
  2. مالیات غیرمستقیم

مالیات مستقیم

مالیات مستقیم، مالیاتی است که بدون هیچ واسطه ای روی درآمد افراد و یا سازمان ها و مؤسسات اقتصادی در نظر گرفته می شود و توسط مامورین دولتی بطور مستقیم وصول شود. مانند مالیات سرانه ای که دولت بر اساس افراد ساکن در کشور و طبق آمارافراد هر خانوار مالیات می گیرد یا ازاین قبیل مالیاتی که دولت بطور مستقیم از حقوق کارمندان خود کسر می کند.مالیات مستقیم اگر بر اساس میزان دارائی و یا درآمد اشخاص و مؤسسات استوار باشد و شامل درآمدهای سطح پائین نگردد در تأمین عدالت اجتماعی نقش بسزایی خواهد داشت.

مالیات غیرمستقیم

مالیات غیر مستقیم، مالیاتی است که با واسطه و به طور غیرمستقیم ازاصل درآمد شهروندان وصول می شود و اغلب، پرداخت کننده می تواند آنها را به اشخاص دیگری منتقل کند و خود وسیله پرداخت مالیات باشد.مالیات غیرمستقیم در شکل های گوناگونی قابل پیاده شدن می باشد و پرداخت آن نیز با اینکه بر دوش همگان می باشد ولی محسوس نیست بطور معمول عموم مردم وجود آن را احساس نمی کنند.

مانند: عوارض گمرگی که بر ورود و صدور کالاها که در نهایت از نوع مالیات غیرمستقیم بشمار می آید. زیرا وارد کننده کالا به میزان عوارضی که از این بابت به دولت می پردازد به نرخ فروش کالا در بازارهای داخلی می افزاید چنانکه صادر کنندگان کالاهای داخلی به خارج نیز در هنگام خرید و فروش میزان عوارضی را که باید بابت صدور کالا بپردازند از نظر دور نمی دارند.

مالیات بر فروش از دیگر شکل های مالیات غیرمستقیم می باشد و آن بدین صورت است که ابتدا دولت روی یک کالای ویژه مالیات معین می کند و در نتیجه بطور قهری قیمت آن برای مصرف کنندگان افزایش می یابد و به عبارت دیگر می توان گفت: سنگینی مالیات های غیرمستقیم بر دوش اکثریت قشرهای کم درآمد و فقیر جامعه می باشد: زیرا در پرداخت این مالیات آن کس که دارد و آن کس که ندارد هر دو باید زیر یک بارمالی بروند در این صورت فشار بر کسی است که ندارد.

در پایان

وکیل شرکت مالیات به بررسی امور مالیاتی می پردازد و کارهای این حیطه را سر و سامان می دهد. این وکیل فرد دانش آموخته در این زمینه است که تمام موارد قانونی و پیچیدگی های مربوط به مالیات را می داند. انجام خدمات مشاوره در زمینه امور مالیاتی، انواع قوانین و آیین نامه در این زمینه و تمام مواردی که وکلای شرکت باید از آنها آگاهی داشته باشند، از وظایف این وکیل است.

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display