مشاوره نرم افزار مودیان
دمو نرم افزار مودیان
جستجو

چرا مالیات پرداخت می کنیم؟

چرا مالیات پرداخت می کنیم؟

پرداخت مالیات فدرال و ایالتی شرطی است که در شانزدهم متمم قانون اساسی بیان شده است، اما چرا این وظیفه مدنی اینقدر مهم است؟ براساس دفتر بودجه کنگر، مالیات بر درآمد دریافتی توسط دولت در سال تشکیل می شود.  هرکسی که درآمدی دریافت کرده باید مالیات پرداخت کند. این شامل درآمد حاصل از مشاغل کوچک، حقوق، سهام یا سود سرمایه است. اگرچه مالیات بر درآمد یک هدف مهم اجتماعی و اقتصادی را تأمین می کند، شما می خواهید مطمئن شوید که فقط بخشی را که واقعاً بدهکار هستید پرداخت می کنید.

استفاده از آمادگی رسمی مالیات بر درآمد برای دستیابی به این هدف ضروری است. متخصصان مالیاتی آموزش دیده و خدمات ثبت آنلاین مالیات به صورت آنلاین، می توانند به شما در رسیدن به آنجا کمک کنند. در واقع، مالیات بهایی است که ما برای تمدن می پردازیم.

1. به طور خاص، مالیات بهایی است که ما برای کالاهایی که دوست داریم پرداخت می کنیم.

2. مالیات آتش سوزی را خاموش می کند، خیابان های ما را ایمن نگه می دارد، به فرزندان ما آموزش می دهد، مراقبت های بهداشتی برای خانواده های ما فراهم می کند، از آب و غذا و آب ما ایمن است، برای مشاغل و کارمندان محافظت قانونی ایجاد می کند، پارک ها را فراهم می کند، به عبارت دیگر، ما را در هر ساعت از روز تأمین می کند و هر روز از سال سود می برد.

3- متوسط ​​خانوار هر ساله به صورت تقریبی خدمات عمومی دریافت می کند (بدون افزایش هزینه برای سود شخصی)، معامله ای فوق العاده برای اکثریت افراد.

4- نسل های گذشته برای آنچه امروز داریم مالیات می پرداختند، مدارس، بیمارستان ها، دادگاه ها، جاده ها، حمل و نقل عمومی، پارک ها. مالیات امروز به ما امکان می دهد که این مزایا را به نسل های آینده فرزندان، نوه ها و نوه های بزرگ خود منتقل کنیم.

5- اگر امروز بودجه مشکلات اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی را نادیده بگیریم، آن را کوتاه یا موکول کنیم، راه حل های دیگر در آینده گران می شوند.

6. کارمندان بخش دولتی سخت تلاش می کنند، اغلب در شرایط دشوار، دولت را ادامه دهند و خدمات عمومی مورد نیاز ما را تأمین کنند. ما باید کارمندان دولتی سخت کوش را جذب و حفظ کنیم و به آنها خسارت عادلانه پرداخت کنیم.

7. پول قدرت را به وجود می آورد که باعث می شود پول بیشتری داشته باشد و قدرت بیشتری دارد. مالیات با تعدیل اختلافات شدید در ثروت، قدرت و منافع، تعادل متقابل ایجاد می کند.

8- مالیات تضمین می کند که کشور می تواند زیرساخت های لازم آموزش، مراقبت های بهداشتی و سیستم های حمل و نقل را برای جذب سرمایه گذاری و مشاغل و ایجاد رشد در یک اقتصاد رقابتی جهانی ایجاد و حفظ کند.

9. مالیات باعث می شود بازار کار وارد عمل شود، با حفظ یک فضای تجاری تنظیم شده برای محافظت از حقوق مالکیت، اعمال عادلانه و حمایت از مصرف کنندگان و سرمایه گذاران.

10. مالیات به شهروندان، ساکنان و مشاغل اجازه می دهد کارهایی را با هم انجام دهند که هرگز نتوانیم به تنهایی انجام دهیم. به عبارت دیگر، مالیات به ما اجازه می دهد در شیوه زندگی، کار و بازی راحت تر عمل کنیم.

نکات مؤثر در پرداخت مالیات

تقریباً در اواسط بهار فریاد و ناله بزرگسالان شاغل را که نیاز به کمک مالیات دارند و از مالیات بر درآمد شکایت دارند، خواهید شنید. مطمئناً، همه ما می دانیم که این امر از نظر قانونی مورد نیاز است، اما آیا واقعاً می دانیم چرا قسمت قابل توجهی از درآمد ما به دولت تحویل داده می شود؟ صرف نظر از اینکه ما سر تأیید می دهیم یا فکر می کنیم کاملاً پوچ است، درک هدف واقعی مالیات برای همه مودیان ضروری است. چرا مالیات می دهیم؟ دلایل زیادی وجود دارد. از تأمین بودجه برنامه های بازنشستگی تا پرداخت حقوق کارگران دولت، مالیات به ادامه کار کشورمان کمک می کند.

چرا مالیات می دهیم؟ ساده ترین دلیل این است که دولت های شهرداری ایالتی و ملی قوانین مالیاتی را اجرا می کنند و پول مودیان برای انواع خدمات دولت پرداخت می کند. این دولت ها از چند قسمت تشکیل شده اند: قانونگذاران (کسانی که قانون وضع می کنند)، مدیران اجرایی (کسانی که قوانین را اجرا می کنند)، قضات (کسانی که قوانین را رمزگشایی می کنند) و بسیاری دیگر. پول دریافتی از مالیات به افرادی که برای دولت کار می کنند و همچنین برای برنامه های عمومی مانند آموزش و زیرساخت ها مانند جاده ها پرداخت می شود.

نکات مؤثر در پرداخت مالیات

اگرچه یک شرط قانونی است، اما پرداخت مالیات نیز یک وظیفه مدنی محسوب می شود. اگر از پرداخت مالیات غفلت کنید، نهاد واسطه ای که ناظر بر مالیات است سرویس درآمد داخلی شما را ملزم به انجام این کار می کند، در غیر این صورت ممکن است مجازات هایی مانند جریمه های سنگین یا حبس روبرو شوید.

مالیات ها به اشکال مختلف وجود دارد. مالیات بر درآمد مبلغی است که شما هنگام کار در یک شغل پرداخت می کنید. بسته به درآمد شما، درصدی از این پول پس گرفته نمی شود، یعنی از فیش حقوقی شما برداشته می شود و به دولت ارسال می شود. هنگام خرید اقلام از فروشگاه، معمولاً مالیات فروش به قیمت آن اضافه می شود. مالیات فروش درصدی از هزینه کالایی است که در فروشگاه شارژ می شود. همچنین داشتن مالکیت ملک مستلزم پرداخت مالیات بر دارایی از ارزش ارزیابی شده آن است.

انواع مالیات پرداختی: فدرال، ایالتی و محلی

در مورد مالیات پرداختی، سه نوع وجود دارد: فدرال، ایالتی و محلی. چرا ما باید به هر سطح از دولت مالیات بپردازیم؟ هر سطح از این مالیات ها به روش های مختلف برای تأمین بودجه عملیات دولتی استفاده می کند. در زیر، بررسی هر سطح از دولت و نحوه دریافت مالیات آمده است که به شرح زیر است:

فدرال

جمع آوری مالیات مفهوم جدیدی نیست. هزاران سال مالیات توسط تمدن های باستان، مانند رومی ها و مصری ها جمع آوری شده است. امروزه مالیات به عنوان بزرگترین منبع درآمد دولت ایالات متحده عمل می کند و برای تأمین بودجه برنامه های اجتماعی، امنیت کشور ما و موارد دیگر استفاده می شود. در سال مالی 2017، مرکز سیاست های مالیاتی دریافت که دولت تقریباً مقادیر مالیات را برای اهداف زیر جمع کرده است:

9 درصد این مالیات از محل مالیات بر درآمد فردی است

35 درصد از محل مالیات بیمه اجتماعی (حقوق و دستمزد) است

9 درصد از محل مالیات بر درآمد شرکت ها است

5 درصد از مالیات غیر مستقیم

6 درصد از منابع دیگر مانند مالیات بر املاک، تعرفه ها و درآمد حاصل از دارایی های فدرال رزرو تأمین می شود

دولت

برخی از دلایل پرداخت مالیات در سطح ایالت تأمین بودجه برنامه ها و پروژه هایی مانند مدارس و جاده ها است. برای سال مالی 2016 ، مرکز سیاست مالیاتی تفکیک زیر را برای درآمد عمومی دولت یافت:

4 درصد درآمد حاصل از نقل و انتقالات بین دولتی است

1 درصد درآمد حاصل از مالیات فروش است

3 درصد درآمد حاصل از اتهامات و منابع متفرقه است

18 درصد درآمد حاصل از مالیات بر درآمد فردی بود

8 درصد درآمد از محل مالیات های دیگر است

4 درصد درآمد حاصل از مالیات بر درآمد شرکت ها بود.

نقل و انتقالات بین دولتی، شامل وجوه منتقل شده از دولت های دیگر، به طور معمول دولت فدرال است. هزینه ها و منابع متفرقه معمولاً شامل شهریه ای است که به دانشگاه ها و کالج های دولتی پرداخت می شود، کرایه عوارض پل ها و بزرگراه ها و پول پرداخت شده به بیمارستان های دولتی. براساس مالیات مرکز سیاست های مالیاتی، سایر مالیات ها معمولاً شامل درآمد جمع شده از مالیات املاک، هزینه های پروانه و مالیات های قطع حق است. ایالت ها همچنین از کالاهای منتخب فروش مانند تنباکو، الکل و بنزین مالیات می گیرند.

محلی

سرانجام، دولت های شهری مالیات خود را مانند شهر، شهرستان یا منطقه مدرسه ای که در آن زندگی می کنید، دریافت می کنند. بیشتر درآمد دولت محلی، از دارایی، فروش و مالیات بر درآمد جمع می شود، در حالی که بیشتر درآمد فدرال مستقیماً از طریق شخصی (خود فرد) انجام می گیرد. در اینجا تجزیه و تحلیل درآمد عمومی دولت محلی در سال مالی 2016، که توسط مرکز سیاست مالیاتی تأسیس شده است، آورده شده است:

1 درصد درآمد حاصل از نقل و انتقالات بین دولتی است

8 درصد درآمد حاصل از مالیات بر دارایی است

6 درصد درآمد حاصل از اتهامات و منابع متفرقه است

2 درصد درآمد حاصل از مالیات فروش است

4 درصد درآمد از مالیات های دیگر تأمین می شود

0 درصد درآمد حاصل از مالیات بر درآمد است

انواع مالیات پرداختی

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display