مشاوره نرم افزار مودیان
دمو نرم افزار مودیان
جستجو

چگونگی رقابت در بازار حسابداری

چگونگی رقابت در بازار حسابداری

امروزه افراد حسابدار در بازار با داشتن تخصص و مهارت های لازم می توانند رقابت داشته باشند.‌ البته در تمام زمینه ها داشتن این موارد برای رقابت الزامی است .‌ به طور کلی حسابداری حرفه ای می باشد که اهمیت زیادی نسبت به دیگر حرفه ها در بازار دارد و رقابت در آن روز به روز افزایش می یابد و در مراکز مشخصی می توان افزایش رقابت در حسابداری را مشاهده کرد. که ما در این جا برخی از آن ها را برای شما نام خواهیم برد.


 موسسه های تجاری، موسسه های غیر انتفاعی، واحد های صنعتی، شرکت ها، سازمان ها، اداره های دولتی، شرکت های تولید کننده یا تولیدی، اداره های دارایی، تمامی بانک ها و شعبه های آن، موسسه های بیمه و ... از جمله مراکزی هستند که رقابت در حسابداری را بالا میبرند. باید گفته شود که حسابداری دارای یک سری سیستم‌ های اطلاعاتی است که می توان توسط آن ها اطلاعاتی را برای بهره‌ برداری بیشتر ارائه داد.

نهاد های دولتی و سرمایه گذاران در این زمینه می توانند این اطلاعات را در فعالیت‌ های خود به کار ببرند. یکی از سیستم های اطلاعاتی بسیار دقیقی که توسط افراد حسابدار ایجاد می شود، به دست آوردن اطلاعات لازمه از وضعیت مالی شرکت‌ ها است. البته به دست آوردن این اطلاعات نیازمند یک سیستم کاملاً دقیق است که این سیستم باید توسط افراد حسابدار تهیه و فراهم شود.

هدف های حرفه حسابداری

در حرفه حسابداری هدف های زیادی وجود دارند که دستیابی به انها نشانه پیروزی در بازار رقابتی حسابداری است مهمترین این هدفها شامل موارد زیر است.

  • رفع کردن مشکلات مالی
  • پاسخ دادن به نیاز های مالی افراد
  • به وجود آوردن نظم و ارتباط در پیچیدگی ها
  • دقت کردن و ایجاد نظم در فعالیت های مالی

و ... ‌.

در نهایت باید بگوییم حسابداری ، متناسب با هر شرایط اقتصادی، وضعیت مالی متقاضیان را برای آن ها روشن می‌ کند.

بازار کاری در حسابداری


به علت این که امروزه حرفه حسابداری کاربرد بسیار زیادی دارد و فعالیت در آن نیازمند مهارت و اطلاعات است، یافتن بازار کار مناسب در آن بسیار مهم می باشد. افراد حسابدار برای جستجوی بازار کاری خود باید به موسسه ها و مرکز های دولتی، مرکز های خصوصی و واحد های تجاری مراجعه کنند تا شغل مورد نظر خود را بیابند. البته افراد حسابدار منحصراً کار حسابداری انجام نمی‌ دهند و مهارت حسابرسی هم بر عهده آن ها می باشد.

برای این که به آسانی و بدون سختی وارد بازار کار حسابداری شوید باید بر روی سابقه کاری و تجربه تان بسیار دقت کنید و آن را بالا ببرید و همچنین توجه کردن به میزان ساعت کار و توانایی تان بسیار پر اهمیت است. همان طور که می دانید جایگاه شغلی حسابداران در کشور ما طوری است که همه افراد نمی توانند این حرفه را انتخاب کنند.

محل فعالیت شما و شرکتی که در آن کار می کنید و حقوقی که به شما می دهند دارای تامل است، سطوح شغلی حسابداران متفاوت است و برای هر فرد  به شکل خاصی می باشد. برای مثال می توان به  سه سطح کارشناسی و سرپرستی و مدیریت  اشاره کرد که هر فرد باید با توجه به مهارت ها و اطلاعاتی که دارد سطح خود را انتخاب نماید. تسلط در این حرفه حرف اول را می‌ زند و یکی از دلایل بزرگ کسب درآمد است. برای تقویت تسلط  و پیروزی در بازار رقابت حسابداری باید به موارد زیر توجه کرد.

هدف های حرفه حسابداری

آشنایی داشتن با انواع حسابداری به صورت کامل

  1. داشتن تسلط بر تمامی نرم افزار های مالی و همچنین نرم افزار اکسل به صورت کامل
  2. توانایی برقرار کردن ارتباط های کلامی و غیرکلامی و بهبود بخشیدن به آن
  3. داشتن تسلط بر تمامی قوانین مالیاتی
  4. داشتن تسلط بر تمامی قوانین وزارت کار
  5. داشتن تسلط بر تمامی قوانین تامین اجتماعی
  6. یاد گرفتن به صورت مداوم و پی در پی
  7. آشنا شدن با تمامی استاندارد های روز در این حرفه

و ... .

نقاط ضعف رقابت در حسابداری

در این قسمت باید بگوییم یکی از بهترین انواع حسابداری، حسابداری مالیاتی است. گاهی اوقات یک حسابدار کار چندین شرکت را همزمان انجام می دهد که این فرد توانسته به مهارت بسیار بالایی برسد. البته گاهی اوقات این حسابداران هم دارای نقاط ضعفی هستند که ما برخی از این نقاط ضعف را  در زیر برای شما نام می بریم.

  • اگر چنان چه هدف حسابدار فقط استخدام شدن باشد نمی‌‌تواند رقابت کند
  • به صورت دقیق برای خود و درآمد خود برنامه ریزی انجام نمی‌ دهد
  • به تمامی اخبار های روزانه چه درست و چه نادرست توجه کند و از آن ها تاثیر بگیرد
  • پس از چند سال کار کردن نتواند امور را اجرا کند و کنترل نماید.
  • قوانین مالیاتی و اجرایی را نمی داند و فقط به صورت روتین آن ها را رعایت می کند
  • کار های غیرقانونی و حساب سازی را به بهانه تجربه کاری کم انجام دهد
  • دوره کارآموزی قدرتمندی را پشت سر نگذاشته  و قصد آن را هم ندارد

این گونه حسابداران در نهایت با داشتن این ضعف‌ ها و در صورت برطرف نکردن آن مجبورند در شرکت‌ های کوچک مانند موسسه‌ های تعاونی کار کنند.

وظایف یک حسابدار متعهد و پیروز در بازار رقابت

یک حسابدار متعهد باید اسناد حسابداری را در نرم افزار ها و با توجه به تکنولوژی امروز ثبت کنند. همچنین حقوق و فیش های پرداختی کارکنان باید بسیار دقیق و ثبت شده باشند و به صورت سالانه آرشیو شوند. حسابدار باید توجه داشته باشد که فاکتور ها و صورت های مالی با قوانین و مقررات منطبق باشند و حتی یک صفر جابه جا نشود. همچنین در نظر گرفتن محاسبه های بدهی های مالیاتی نیز بر عهده حسابدار است.

در نظر گرفتن و محاسبه سود و زیان در شرکت نیز باید به نحو احسنت انجام شود. یک حسابدار رقابت کننده برای این که در بازار کار برایش مشکلی پیش نیاید باید مرتب باشد و گزارشات خود را سازماندهی کند.‌ یک حسابدار قدرتمند همواره صداقت و درستی را سرلوحه کار خود قرار میدهد و همواره اطلاعات و اموزش های خود را ارتقا می دهد در نهایت باید گفته شود حسابداری و رقابت در بازار آن نیازمند افراد متخصص است.

وظایف یک حسابدار متعهد و پیروز در بازار رقابت

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display