مشاوره نرم افزار مودیان
دمو نرم افزار مودیان
جستجو

اخبار

کارگاه آموزشی ایرانشناسی و زبان فارسی در بمبئی برگزار شد

يكشنبه, 20 آبان 1397

به گزارش ایرنا به نقل از نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بمبئی در روز یکشنبه، این کارگاه آموزشی با همت موسسه «خدمات ایران و هند پرشین پرو» و حمایت خانه فرهنگ ایران در بمبئی و با حضور نماینده فرهنگی ایران، دانشجویان و علاقمندان به فرهنگ و تمدن ایران زمین برگزار شد.
یکی از دانشجویان شرکت کننده گفت: تمدن کهن ایران زمین از دیر باز با غنای فرهنگی خود توانسته بر دیگر تمدن ها تاثیر گذارد و همین امر باعث گردیده که امروزه اشتراکات فرهنگی بسیاری میان فرهنگ ایران و دیگر تمدن ها و فرهنگ منجمله هندوستان به صورت عالی دیده شود.
در این کارگاه آموزشی 44 زبان آموز از میان علاقمندان به فرهنگ، آداب و رسوم، جغرافیای اقلیمی، شعرا گرانقدر و نویسندگان مشهور زبان و ادبیات فارسی آشنا شرکت کردند.
مهدی زارع نماینده فرهنگی ایران نیز اظهار داشت: روابط دیرین فرهنگی که بسیار عمیق تر از روابط سیاسی می باشد، باعث ایجاد اشتراکات فرهنگی بیشمار شده است که نمود عینی آنرا می توان در واژگان مشترک یافت و چنانچه فردی بخواهد تمدن و فرهنگ را مورد بررسی و پژوهش قرار دهد پس بایستی فرهنگ و تاریخ ایران را مطالعه کند.
وی با اشاره به قدمت زبان فارسی خاطرنشان کرد: زبان و ادبیات فارسی پس از زبان اسپانیولی به عنوان ششمین و بیشترین زبان کاربردی در جهان محسوب می گردد و از لحاظ کلاسیک دومین پس از زبان یونانی می باشد. زبان سانسکریت در مقام سوم جای می گیرد و قسمتهایی اززبان هندی برگرفته اززبان فارسی و اشتراکات فراوانی دارد.
وی درباره غنای زبان فارسی افزود: تنوع واژگانی در زبان فارسی بسیار زیاد است لذا فرهنگ دهخدا 18 جلد می باشد که جزو بی نظیرترین فرهنگهای جهان می باشد.
او ادامه داد: هیچ زبانی این تعداد فرهنگ نامه ندارد ازسوی دیگر تعداد واژگان فارسی 265 میلیون است که غیر ازایران در کشورهای افغانستان، تاجیکستان و نیز می توان ازآنها یاد نمود .
نماینده فرهنگی ایران گفت: چنین کارگاه های آموزشی می تواند ضمن ارتقاء آگاهی از تاریخ و تمدن ایران زمین بینش و نگرش جامعه را نسبت به فرهنگ غنی و والای ایران زمین تغییر دهد.
آساق**1424

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display