مشاوره نرم افزار مودیان
دمو نرم افزار مودیان
جستجو

تحلیل نسبت های سودآوری

تحلیل نسبت های سودآوری

کسب سود، اصلی ترین هدف هر شرکت و یا مؤسسه ای در ابتدای افتتاح آن است. قطعاً هر واحد تجاری به منظور کسب سود برای سهام دار و یا سهام داران آن افتتاح می شود. لازم به ذکر است که در بیشتر مواقع با کم کردن هزینهها می توان به سود بیشتر رسید پس باید تمام سعی خود را بکنید که هزینه های قابل اجتناب را حذف کنید.

در این مقاله به تحلیل نسبتهای سودآوری میپردازیم. ما تمام تلاش خود را می کنیم که در این بخش تمام نسبتهای سود را خدمت شما عرض کنیم پس با ما در بخش بعدی همراه باشید.

نسبتهای سودآوری

اولین نسبت از سودآوری  نسبت سود به فروش است این نسبت حاصل تقسیم سود خالص بر فروش خالص است. هر چه هزینه های شرکت بالاتر بروند سود شرکت کم می شود.  نسبت بعدی که خدمت شما معرفی میکنیم نسبت سود خالص به داراییها است همان طور که از اسم آن پیدا است این نسبت از تقسیم سود خالص بر داراییها به وجود می آید.

میزان بالا بودن این نسبت توان بالای مدیریت را نشان میدهد و این نسبت نمایان می کند که به شکل درستی از دارایی های شرکت استفاده شده است و این کار سبب سوددهی شده است.

نسبت دیگری را با نام  نسبت سود عملیاتی به فروش می نامند. قطعاً می دانید که این نسبت از تقسیم کردن سود عملیاتی بر فروش خالص به وجود می آید‌.  این نسبت یک معیار بسیار دقیق برای محاسبه سود می باشد.

تحلیل نسبتهای سودآوری این موضوع را نشان می دهد که یک شرکت به سوددهی رسیده است و می گوید که فعالیتهای آن شرکت مفید بوده است یا خیر.

دسته بندی ها
فیلترها
Sort
display