مشاوره نرم افزار مودیان
دمو نرم افزار مودیان
جستجو

حسابرسی مالیاتی چیست؟

حسابرسی مالیاتی چیست؟

در واقع حسابرسی مالیاتی IRS مروری بر سوابق مالی و پرداخت مالیات شما برای اطمینان از پرداخت صحیح میزان مالیات است. سالانه فقط حدود 0.6٪ از بازده های شخصی حسابرسی می شود و اکثریت اینها، مبادله مکاتبه ای بیش نیست. با این حال، در موارد حساس تر، ممکن است مجبور شوید به صورت حضوری با سازمان امور مالیاتی ملاقات کنید و به بررسی حساب های مالیاتی خود بپردازید.

ممیزی های مالیاتی در حسابرسی مالیاتی IRS

یک سیستم رایانه ای، هر اظهارنامه مالیاتی را که IRS دریافت می کند اسکن می کند تا ناهنجاری بین آن و سایر اظهارنامه های ارائه شده توسط مودیان مالیاتی را که در وضعیت مالی مشابهی هستند بررسی کند. این امر تابع اطلاعات تبعیض آمیز (DIF)می باشد. این سیستم به هر بازده، نمره DIF اختصاص داده شده می دهد و نشان می دهد که اطلاعات اظهارنامه مالیاتی شما غیر معمول است و مطابق با هنجارهای مربوط به وضعیت مالی شما نیست.

در آن مرحله، یک عامل انسانی وارد عمل می شود تا شخصاً اظهارنامه مالیاتی شما را بررسی کند و تصمیم بگیرد که آیا باید مورد بازرسی قرار گیرد یا خیر. عامل دیگر شامل بازدهی است که اطلاعات مربوط به همان معاملات مالی را گزارش می کند. اکثر افرادی که تحت ممیزی قرار می گیرند حتی متوجه وقوع آن نمی شوند.

اگر یک نماینده امور مالیات بازگشت شما را بررسی کند و تشخیص دهد که سؤالاتی برای پاسخ دادن وجود دارد، از طریق نامه الکترونیکی، اخطاری دریافت خواهید کرد که توضیح می دهد چه چیزی از نظر بازگشت اشتباه است. سازمان امور حسابرسی مالیاتی ممکن است از شما بخواهد اطلاعات خاصی را تأیید کنید و مستندات پشتیبانی اضافی را ارائه دهید، اما مهم تر از همه، آنها به شما خواهند گفت که آیا می توانید اسناد را از طریق پست برگردانید یا باید شخصاً با یک نماینده IRS ملاقات کنید.

ممیزی های مربوط به مکاتبات

هنگامی که از شما خواسته می شود اسناد پشتیبان را از طریق پست برگردانید، سازمان امور حسابرسی مالیاتی این را ممیزی مکاتبه می نامد. در حالت ایده آل، چند هفته پس از ارائه مدارک مورد نیاز که تأیید می کند بازگشت شما دقیق است و حسابرسی به پایان رسیده است، اخطار دیگری دریافت خواهید کرد. اگر معلوم شود که شما مبلغ IRS را بدهکار هستید، اخطار اشتباهی در برگشت دریافت خواهید کرد و باید مبلغ درخواستی را به IRS ارسال کنید یا برای بررسی گزینه های پرداخت با آنها تماس بگیرید 

هنگام ارسال مدارک به سازمان امور مالیاتی، برخی اقدامات احتیاطی را انجام دهید. از نامه معتبر همراه با رسید برگشت درخواست شده استفاده کنید، بنابراین شکی نیست که سازمان امور مالیاتی آن را واقعاً دریافت کرده است. اگر سازمان امور حسابرسی مالیاتی اطلاعات را بعد از این مرحله به صورت نادرست قرار دهد، مسئولیت آن با آنها می باشد. همچنین می توانید اسناد درخواستی را با نمابر ارسال کنید تا رسید دریافت کنید که انتقال از طریق آن انجام شده است.

حسابرسی های حضوری

در موارد حساس تر، می توانید با یک دفتر کار یا حسابرسی میدانی روبرو شوید. حسابرسی اداری در محل IRS انجام می شود، در حالی که بازرسی میدانی در محلی که شما انتخاب می کنید، از شما خواسته خواهد شد که به صورت حضوری با یک مأمور IRS ملاقات کنید، به برخی از سؤالات پاسخ دهید و اسناد پشتیبانی را ارائه دهید. یک ممیزی مکاتبه ای معمولاً روی یک مسئله محدود متمرکز است، در حالی که ممیزی حضوری معمولاً نشان می دهد که IRS بیش از چند سؤال درباره بازگشت شما دارد.

ملاقات حضوری با یک مأمور حسابرسی مالیاتی به این دلیل است که آنها می خواهند اطلاعات را جستجو کنند. ممکن است برخی از سؤالات بی ضرر به نظر برسد، اما نماینده فقط علاقه مند است که نتیجه بازگشت شما را بررسی کند. بسیاری از وکلای مالیاتی توصیه می کنند که شما شخصاً در بازرسی شرکت نکنید، چه به تنهایی و چه با مشاور مالیاتی خود، بلکه در عوض یک نماینده مجاز بفرستید. نمایندگان مجاز باید دارای گواهینامه های معتبر توسط IRS باشند که در این امر می توانید از پاسخ دادن به یک سؤال خودداری کنید و بگویید وقتی اطلاعات را جستجو کردید به آنها پاسخ خواهید داد.

 حسابرسی مالیاتی

نکات مؤثر در بررسی حسابرسی مالیاتی

مستندات پشتیبانی

بیشترین بازرسی ها در حسابرسی مالیاتی طی دو سال از تاریخ ثبت اظهارنامه مالیاتی انجام می شود، اما IRS از نظر فنی حداکثر سه سال برای انجام خود فرصت دارد. اگر آنها خطاهای اساسی را پیدا کنند، ممکن است تصمیم بگیرند تا شش سال قبل را بررسی کنند، اما این فقط وقتی اتفاق می افتد که چیزی در مورد بازگشت وجود داشته باشد. همه موارد و اسناد مالیاتی را باید به مدت شش سال نگه دارید، اما قانون مالیات ایجاب می کند که حداقل سه سال آن را نگه دارید. IRS در برخی موارد داده های ذخیره شده الکترونیکی را می پذیرد، اما ممکن است بخواهید نسخه های کاغذی را برای تهیه نسخه پشتیبان تهیه کنید.

حسابرسی مالیاتی به یکی از سه روش زیر صورت می گیرد:

  • IRS  تشخیص می دهد که مشکلی در اظهارنامه مالیاتی شما وجود ندارد.
  • IRS  تشخیص می دهد مشکلی وجود دارد و شما خطای خود را تشخیص داده و با تغییرات موافقت می کنید.
  • سازمان امور مالیاتی تعیین می کند مشکلی وجود دارد و تغییراتی را پیشنهاد داده است که شما با آنها مخالف هستی.

اگر موافقت کنید، از شما خواسته می شود که یک گزارش را امضا کنید و احتمالاً هزینه دیگری را نیز پرداخت کنید. وقتی امضا می کنید و پرداخت می کنید به این منظور است که حسابرسی شما تمام شده است. اگر مخالف هستید، می توانید برای تلاش برای حل مشکلات، تقاضای میانجیگری کنید، یا می توانید با یک مدیر IRS صحبت کنید و شاید آنها را متقاعد کنید که تخمین و تأیید نماینده اصلی از وضعیت اشتباه است. شما همچنین حق اعتراض به هرگونه تصمیم IRS را دارید. حسابرسی مالیاتی IRS مروری بر سوابق مالی و پرداخت مالیات شما برای اطمینان از پرداخت صحیح میزان مالیات است.

حسابرسی مالیاتی

حسابرسی مالیاتی یک معاینه رسمی است که توسط سازمان امور مالیاتی برای بررسی اطلاعات یا کشف اظهارات مالیاتی تقلبی و نادرست انجام می شود. سازمان امور مالیاتی اظهارنامه های مالیاتی را برای بررسی تصادفی و عمدی انتخاب می کند. اگر ممیزی به طور تصادفی انتخاب شود، سازمان امور مالیاتی به سادگی نگاه دقیق تری خواهد داشت تا از صحت همه اطلاعات اطمینان حاصل کند. در صورت بروز اشتباهات یا تقلب های احتمالی در گزارش اظهارنامه، سازمان امور مالیاتی برخی از اظهارنامه های مالیاتی را به طور عمدی بررسی خواهد کرد.

سازمان امور مالیاتی به چند دلیل زیر نامه های اعلان حسابرسی را از طریق پست ارسال می کند:

 IRS باید هویت شما را تأیید کند، IRS به اطلاعات اضافی نیاز دارد، IRS اظهارنامه مالیاتی شما را تغییر داده است یا IRS باید تأخیر در پردازش اظهارنامه را به شما اطلاع دهد.

حسابرسی های مالیاتی را می توان به چهار نوع مختلف تقسیم کرد:

ممیزی مکاتبات: این جدی ترین نوع ممیزی مالیاتی است. بازرسی مکاتبه ای به همراه اطلاعات اضافی IRS برای تأیید، صحت یا جزئیات اظهارنامه مالیاتی شما مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد.

ممیزی اداری: ممیزی اداری به مصاحبه حضوری با یک مدیر IRS برای پردازش ممیزی شما اطلاق می شود. برای جلوگیری از اظهاراتی که می تواند علیه شما استفاده شود، توصیه می شود قبل از حضور در مصاحبه با یک وکیل یا یک متخصص مالیات مشورت کنید.

حسابرسی میدانی: این هم جدی ترین نوع حسابرسی مالیاتی است، زیرا نمایندگان IRS از شما در خانه یا محل کار بازدید می کنند. آنها ممکن است بخواهند مواردی را که مربوط به مالیاتی است که شما گزارش کرده اید را ببینند.

حسابرسی تصادفی: اظهارنامه های مالیاتی را می توان به طور تصادفی برای حسابرسی انتخاب کرد. حسابرسی تصادفی بدون هیچ دلیل خاصی انجام می شود. حسابرس سازمان امور مالیاتی، کل گزارش مالیاتی را بررسی می کند تا مطمئن شود اطلاعات به درستی وارد شده اند.

بررسی ممیزی توسط حسابرسی مالیاتی

کلمه " ممیزی " می تواند هر کس را دچار استرس کند، اما کمی درک در مورد این که چیست و چگونه خدمات با آن ها بررسی می شوند، می تواند باعث راحتی شما شود. برخی از ممیزی ها مسئله مهمی نیستند. بعضی از آنها می توانند سنگین باشند. هنگامی که نوع خاصی از بازرسی مالیاتی را که انجام می دهید، شناسایی کنید، به راحتی آن را شناخته و یا حداقل درک بهتری از آن در این مورد دارید. درک انواع مختلف حسابرسی های مالیاتی IRS می تواند به شما کمک کند تا آنها را کنترل کنید:

  • حسابرسی مکاتبات از طریق نامه انجام می شود که ساده ترین نوع ارائه خدمات است.
  • در یک ممیزی اداری، سازمان امور مالیاتی از شما می خواهد در مورد موارد خاص، شخصاً با شما مصاحبه کند.
  • در یک حسابرسی میدانی، یک نماینده IRS به خانه شما یا محل کار شما می آید که به بررسی کلی سوابق شما بپردازد.

ممیزی های مربوط به مکاتبات: همانطور که از نام آن پیداست، ممیزی های مکاتبات از طریق مکاتبات کتبی مثل نامه انجام می شود.

بررسی ممیزی توسط حسابرسی مالیاتی

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display