مشاوره نرم افزار مودیان
دمو نرم افزار مودیان
جستجو

خدمات مشاوره حسابداری

خدمات مشاوره حسابداری

منظور ازخدمات مشاوره حسابداری به طورکلی چیست؟

اصلاح و بستن حساب ها در پایان سال:

خدمات مشاوره حسابداری درباره اینکه بسیار مهم است که قبل از بستن حسابهای دایمی به منظوربه روز کردن حسابها کلیه حسابها به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرند حسابهای دفترکل در پایان دوره مالی تعدیل و اصلاح شوند اطلاعات کافی را در اختیار می گذارد.

زیرا پس از ثبت شدن تمام معاملات و رویدادهای مالی در دفاتر موسسه برخی از حسابهای دفتر کل مانده هایی که صحیح هستند را جهت تهیه صورت های مالی عرضه نمی کند حتی اگر ثبت تمام معاملات و عملیات مالی در دفاتر به درستی باشد برای تطبیق حساب های ترازنامه و صورت سود و زیان با فرض دوره مالی و اصل تطابق لازم است که حسابداری مانده بعضی از حسابهای دفتر کل را در پایان دوره مالی اصلاح کند.

اگر اصلاح مانده حسابها از جمله هزینه ها، پیش پرداخت ها، هزینه استهلاک، پیش دریافت فروش و درآمدها و حسابهای موقت دیگر به درستی انجام نشوند صورت حسابی که از سود و زیان آماده شده واقعی نمی باشد همچنین هنگامی که مانده حسابها دایمی با مانده ی غیر واقعی به ترازنامه منتقل می شوند.

گزارش صحیحی از منابع اقتصادی، تعهدات اقتصادی و حق مالی صاحب سرمایه، از محل دارایی ها، بدهی ها و سرمایه درج شده در ترازنامه واحد تجاری در آخر نشان داده نخواهد شد درنتیجه وضعیت مالی واحد تجاری برای آگاهی و تصمیم گیری مدیران فراهم نمی شود و باعث تصمیم گیری اشتباه خواهد شد.

کدگذاری کردن حسابها:

خدمات مشاوره حسابداری افراد را مطلع می کند که در هر موسسه برای به آسانی طبقه بندی کردن و ثبت رویدادها فهرستی از حسابهای دفتر کل تهیه خواهد شد لیست حسابها لیست کاملی از عناوین حسابهایی می باشد که موسسه می خواهد از آنها استفاده کند.

معمولا برای هر حساب باید یک شماره مشخص که به آن کد حساب گفته می شود در نظر گرفت حساب ها به همان ترتیبی که در صورت های مالی منعکس می شوند شماره گذاری خواهند شد یعنی ابتدا باید دارایی ها پس از آن بدهیها و سرمایه و در آخر درآمدها و هزینه ها را آورد کدگذاری حسابها به صورت منظم و به گونه ای انجام می گیرد که شماره حسابها نشان دهنده طبقات و ارتباط میان حسابها است.

رسیدگی کردن سالانه اداره امور مالیاتی از دفاتر اسناد و مدارک افراد و شرکت ها و درخواست ارائه تراز آزمایشی تصحیح شده حسابهای هزینه معین و تفضیل به عنوان یکی از مدرک های درخواستی، برای اداره امور مالیاتی اهمیت زیادی دارد زیرا با توجه به ماده 148 قانون مالیات های مستقیم هزینه های انجام گرفته باید با موضوع اصلی فعالیت شرکت مرتبط باشد.

بنابراین بسیار مهم است که در تعیین و اصلاح سرفصل کدینگ حساب ها دقت شود و این تاثیر زیادی در مورد قبول واقع شدن هزینه ها خواهد شد.

اعزام حسابدار:

یکی دیگر از خدمات مشاور حسابداری که به افراد اراِئه میشود اعزام نیرو میباشد افرادی که یک کسب و کار کوچک را اداره میکنند یا اقددان به برنامه ریزی برای قدم گزاشتن دراین راه کرده اند کسی که انتظارش را ندارید بهترین منبع محسوب میشود او یکی از استخدام ها دستیار شخصی یا وکیل شرکت نخواهد بود.

بلکه فردی می باشد که تراز بودجه را کسب میکند،لیست سود و زیان و مالیات شرکت را فراهم میکند و همچنین در به دست اوردن بیشترین بازدهی از تکنولوژی کمک می کند این فرد حسابدارافراد است یک حساب دار خوب باتوجه به دانش و تجربه زیادی که از همکاری با کسب و کار های گوناگون بدست اورده می تواند نقش مسعول شریک و مشاوره را ایفا کند.

مشاور امور مالی

مزیت های اعزام حسابدار درخدمات مشاوره حسابداری :

1: کارمندان داخلی را پرورش می دهد

2: با دانش کافی کمبود نیروی کار را جبران میکند

3: هزینه های بالا را کاهش داده و در هزینه ها صرفه جویی میکند

4: نیروی کار از انعطاف پذیری برخوردار می باشد

5: حسابداران در نقش اتصال دهنده و رابط به خوبی عمل میکنند

بررسی گزارش های حسابداری مدیریت :

یکی از مهمترین خدمات مشاوره حسابداری ارائه گزارش های حسابداری است که باعث میشود تصمیم گیری افراد ارتقا یابد در اصل گزارش های مالی اسنادی می باسند که وضعیت اشخاص یا واحد های تجاری را در قالب مقادیر پولی گزارش خواهند کرد دراین خصوص بررسی کردن نسبت های مالی از جمله نسبت های نقدینگی ، فعالیت ، اهرمی و سود اوری و بازار که نتیجه بررسی اطلاعات حسابداری می باشد.

در اطلاع از وضعیت جاری سازمان تاثیر زیادی دارد و برای نصمیم گیری اهداف آینده منبع بزرگی تلقی میشود باید گفنه شود که اگر یکی از این نسبت ها بیش از حد مجاز زیاد یا کم شود می توان متوجه شد که مشکل بزرگی در سازمان وجود دارد ولی نمی توان  درمورد علت مشکل از طریق این نسبت ها اطلاعات کافی را کسب کرد یعنی این نسب ها فقط یک هشدار خواهند بود.

انبارگردانی :

یکی دیگر از خدمات مشاوره ی حسابداری انبارگردانی می باشد و با توجه به اینکه موجودی کالا اهمیت زیادی دارد و یکی از مهمترین موارد دارایی های هر شرکت محسوب میشود برای اینکه تعداد فیزیکی آنها به طور صحیح حفظ شود  در میزان سود و زیان تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

لازم است که در هر دوره مالی یک شرکت حسابداری  و یا حسابداران هر سازمان حداقل یکبار کل موجودی های شرکت را شمارش کنند تا از اینکه موجودی های کاردکس حسابداری و کاردکس موجودی انبار با یکدیگر مقایرتی ندارند اطمینان حاصل کرد.

دلایل شمارش موجودی کالاهای انبار :

1: درمیزان سود و یا زیان سال مالی تاثیر زیادی دارد

2: کالا های معیوبی که در انبار وجود دارند شناسایی میشوند

3: موجودی انبار با کاردکس ریالی و تعدادی سیستم حسابداری به درستی بررسی می شود

4: عملکرد مسئولین انبار و حسابداران مورد بررسی قرار میگیرد

5: کالا ها شناسایی شده و از سفارش تکراری کالاهای موجود جلوگیری می شود

6: به چیدمان کالاها نظم میدهد

7: از سوءاستفاده های احتمالی جلوگیری خواهد کرد

8: اقلام راکد موجود در انبار را شناسایی کرده و برای فروش و خروج سریعتر برنامه ریزی میکند

صورت های مالی را تهیه و تنظیم میکند :

خدمات مشاوره حسابداری درتهیه و تنظیم صورت های مالیبه گونه ای ست که در طول سال مالی ابتدا تمام رویداد های مالی را در سند حسابداری و دفترروزنامه ثبت کرده و سپس به دفتر کل منتقل میکنند از آنجایی که اطلاعات ثبت شده در دفاتر بسیار طولانی میباشد برای استفاده کنندگان اطلاعات حسابداری بسیار وقت گیر و مشکل است که ازآنها بهرمند شوند.

بنابراین برای اینکه اطلاعات حسابداری برای استفاده کنندگان امکان پذیر شود تمام اطلاعات درج شده در دفاتر درقالب گزارش های پایانی به گونه ای است که افرادی که با دانش حسابداری به طور کامل آشنا هستند قادر باشند از روی آنها اوضاع مالی و نتایج عملکرد موسسه که به انها صورت های مالی گفته می شود خلاصه و طبقه بندی کنند.

خدمات مشاوره حسابداری یک شرکت شامل چه مواردی است؟

خدمات مشاوره حسابداری مشاوره های لازم در امور اصلی قابل انجام در زمینه حسابداری را ارائه می دهد این موارد شامل:

1.اظهارنامه را پیگیری می کند.

2.اطلاعات به سازمان های مرتبط مانند ثبت اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده در سامانه اداره مالیات بر ارزش افزوده را ثبت و ارسال کرده و یا لیست معاملات فصلی در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور را تنظیم، ارسال و ثبت خواهد کرد.

3.پرونده های مالیاتی شرکت و حضور در جلسه های دفاعیه مالیاتی به منظور حفظ منافع شرکت را پیگیری و به آنها رسیدگی می کند.

4.به تحلیل اطلاعات مالی و درآمدها و شناخت منابع پول ساز یا کم بازده کمک می کند.

5.برای استفاده از سیستم ها و نرم افزارها آموزش های مربوط به حسابداری و گزارش را می دهد.

6.در زمینه پیدا کردن انتظارات شرکت از نرم افزار حسابداری و همچنین برای انتخاب کردن بهترین سیستم اطلاعاتی یا نرم افزار مشاوره می دهد.

خدمات مشاوره حسابداری چه اهمیتی دارد؟

هنگام برخورد با سیستم یکپارچه و برای استفاده کردن بهینه و مناسب از آن علاوه بر اینکه دیدگاه سازمانی باید تغییر کند به یکپارچه کردن فرآیند مالی واحد اقتصادی نیز نیاز است در چنین شرایطی نیازمند بودن به یک دیدگاه منطقی درباره مباحث مالی، در چهارچوب ساختار واحد مرتبط بیشتر احساس می شود.

بنابراین بهره گیری از خدمات مشاوره حسابداری مدیران و مشاوران که از دانش و تجربه کافی برخوردار می باشند و با تعامل با سیستم های یکپارچه هستند برای به خوبی بهره بردن از نرم افزار اهمیت زیادی دارد شرکت های حسابداری باتوجه به داشتن تجربه ی چندین ساله در استقرارسیستم یکپارچه مالی در ساختارهای گوناگون در زمینه طراحی سرفصل ها و اصلاح ساختارهای مالی خدمات مشاوره ای را در اختیار قرار می دهد.

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display