مشاوره نرم افزار مودیان
دمو نرم افزار مودیان
جستجو

مزایا و معایب بیت کوین چیست؟

مزایای بیت کوین چیست؟

نخست این که در نهایت فقط حدود 21 میلیون بیت کوین وجود خواهد داشت.

بخش اعظم این بیت کوین‌ها توسط کاربران استخراج شده اند.

در حال حاضر حدود 17 میلیون بیت کوین وجود دارد. بنابر این تقریبا 4 میلیون بیت کوین دیگر برای استخراج باقی مانده است. این محدودیت بر قیمت بیت کوین تاثیر مثبتی گذاشته است.

اگر تعداد زیادی از افراد تقاضای بیت کوین کنند اما بیت کوین زیادی در میان نباشد، آن دسته از افرادی که بیت کوین می خواهند باید بهای بیشتری برای به دست آوردن آن بپردازند. همین موضوع باعث بالا رفتن قیمت بیت کوین ‌می‌شود.

دوم این که، تبادل بیت کوین در مقایسه با ارزهای ‌رمزنگاری شده رقیب کار آسان تری است. به عبارت دیگر تبدیل بیت کوین به پول نقد کار آسان تری است. بالاترین حجم معاملات ارزهای رمزنگاری شده به بیت کوین تعلق دارد.

سوم این که فروشگاه‌ها بیت کوین را بیشتر از ارزهای ‌رمزنگاری شده دیگر قبول می کنند.

بیت کوین نخستین و بزرگ ترین ارز رمزنگاری شده است. این ارز در حال حاضر 40 درصد از بازار ارزهای رمزی را از آن خود کرده است، که رقم خیلی بزرگی است. بسیاری از افراد عقیده دارند که بیت کوین همیشه بزرگترین ارز ‌رمزنگاری شده باقی خواهد ماند.

معایب بیت کوین چیست؟

نخست این که بیت کوین نوسانات زیادی دارد. به عبارت دیگر قیمت بیت کوین در طول روزهای متمادی با تغییرات زیادی همراه است.

به عنوان مثال سقوط ماونت گاکس (Mt Gox collopse) باعث افت پنجاه درصدی قیمت بیت کوین تنها در طول یک روز شد.

دوم این که این امکان وجود دارد که یک ارز ‌رمزنگاری شده بهتر جای بیت کوین را بگیرد. صدها جایگزین هم اکنون برای بیت کوین وجود دارد. 10 سال از عمر بیت کوین می گذرد. هر کدام از این کوین‌های جدیدتر می توانند روزی جای بیت کوین را بگیرند، چرا که جوان تر و پیشرفته تر هستند.

سوم این که هنوز هم افرادی هستند که از بیت کوین برای اعمال مجرمانه استفاده می کنند. شان و منزلت بیت کوین نسبت به روزهای نخست آن بهبود زیادی پیدا کرده است، اما هنوز به کمال نرسیده است.

فیلترها
Sort
display