مشاوره نرم افزار مودیان
دمو نرم افزار مودیان
جستجو

مشاوره حسابداری اجتماعی

مشاوره حسابداری اجتماعی

حسابدار بودن می تواند معنایی فراتر از تهیه اظهارنامه مالیاتی، تدوین صورت های مالی، رسیدگی به کارهای انطباق فنی یا ارائه خدمات حسابداری پشت دفتر باشد. امروزه محبوبیت بسیاری از CPA ها در حال گسترش است که خدمات خود را در حد مشاوره حسابداری اجتماعی ارائه می دهند، که پلی برای تبدیل شدن به یک مشاور قابل اعتماد و جامع است که مصرف کنندگان در جو اقتصادی امروز به دنبال آن هستند.

مشاوره حسابداری اجتماعی

بهتر است تعریف مشاوره حسابداری اجتماعی را بررسی کنیم و دقیقاً توصیف کنیم که مشاوران حسابداری چه کار می کنند، چگونه می توان به یک مشاور حسابداری تبدیل شد. مشاوره حسابداری ممکن است شامل مشاغل متنوعی باشد که به مشتریان شما کمک می کند وضعیت مالی خود را بهبود بخشند، فرایندها و رویه های داخلی آنها را بهبود دهند و پروتکل های حسابداری آنها را ساده کنند. مشاغل در حوزه مشاوره حسابداری اجتماعی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • کمک به مشتریان خود در حفظ روش های حسابداری کارآمد و دقیق
  • ارائه تخصص خود برای کمک به مشتریان در درک معنای داده های مالی آن ها و چگونگی تأثیر این اعداد بر تجارت آن ها
  • بررسی سودآوری مشتریان خود
  • توسعه یا اجرای شیوه های حسابداری ثابت برای مشتریان خود

یک مشاوره حسابداری اجتماعی، می تواند به عنوان معلم و راهنما برای یک تجارت فعالیت کند، به ویژه هنگامی که تجارت می تواند از خدمات حسابداری یا بهبود روندها و رویه های حسابداری خود بهره مند شود. مشاوره حسابداری می تواند از مشتری به مشتری، پروژه به پروژه دیگر، شرکت به بنگاه دیگر و یا مشاور با مشاور متفاوت باشد. با این حال، موارد اصلی در مشاوره حسابداری وجود دارد که به نظر می رسد به طور گسترده ای پذیرفته شده است. برخی از متداول ترین خدماتی که مشاوره حسابداری اجتماعی ارائه می دهند عبارتند از:

  • پیش بینی مالی
  • ارزیابی و توصیه های بهداشتی مالی
  • تهیه صورت مالی در پایان سال
  • تجزیه و تحلیل، تفسیر و ارزیابی صورت های مالی
  • مشاوره در مورد موارد انطباق نظارتی
  • تجزیه و تحلیل سودآوری
  • تجزیه و تحلیل حساب های پرداختنی، از جمله گردش پول، گردش کار و تحقیقات پس انداز
  • خدمات حسابداری که نیاز به شناسایی دارد
  • ارزیابی فرآیند حسابداری و پیاده سازی سیستم

در حقیقت وقتی می پرسید مشاوران حسابداری چه کاری انجام می دهند، بسته به نیازهای مختلف مشتریانشان، زمینه های تخصصی که روی آنها تمرکز می کنند، منطقه جغرافیایی آنها و بسیاری از عوامل، پاسخ های مختلفی وجود دارد. این بسیار قابل پیش بینی تر است که بدانید با کدام مشتری ها برای مشاوره کار می کنید. در مجموع مشاوره 90٪ تجارت خواهد بود و اینکه بتوانیم به افراد در بخش های مختلف کمک کنیم، این تفاوت بسیار بزرگی را برای مشاوران ایجاد می کند.

نحوه تبدیل شدن به مشاوره حسابداری اجتماعی

اگر فکر می کنید که چگونه می توانید به مشاوره حسابداری اجتماعی تبدیل شوید، باید در این زمینه اطلاعات مؤثری را کسب کنید. این تقریباً معمول است که CPA ها دقیقاً قبل از بازنشستگی به مشاوران پاره وقت یا تمام وقت تبدیل می شوند، در حالی که دیگران از مزایای انعطاف پذیری بیشتر و کنترل برنامه های خود در برنامه­ های شغلی خود برخوردار هستند.

گزینه دیگر مشاوره، در کنار یا در بین مشاغل، دائمی است. مهم نیست که زمان تبدیل شما به مشاور حسابداری چه موقع است، شما باید از قبل برای کسب و کار جدید خود برنامه ریزی کنید. ممکن است آموزش بیشتری برای کمک به شما در این نوع مشاوره وجود داشته باشد، اما ملاحظات دیگری نیز وجود دارد که نیاز به بررسی برخی از تدبیرها دارد. هنگام شروع مشاوره حسابداری اجتماعی خود، این نکات را در نظر بگیرید:

مشخص کنید که می خواهید چه نوع کار مشاوره حسابداری را انجام دهید.

لیستی از مهارت های تخصصی و زمینه های تخصصی خود را تهیه کنید، کسانی که به آنها علاقه دارید را برجسته کنید.

هرگونه خلأ در مهارت های آموزشی یا فنی را که می خواهید برای گسترش پایگاه دانش خود پر کنید را شناسایی کنید.

مهارت های خود را ارزیابی کنید، زیرا در نقش مشاوره با مشتریان و کارکنان آنها همکاری نزدیک خواهید داشت.

تعیین کنید که آیا به اندازه کافی سازمان یافته اید و می توانید کار خود را به عنوان مشاور اداره کنید.

اهداف خود را ترسیم کنید، با تجارت مشاوره حسابداری خود می خواهید چه کاری را انجام دهید؟

در صورت تصمیم برای انجام این کار، در برخی کلاس ها شرکت کنید یا گواهینامه های اضافی دریافت کنید.

به انجمن های تجارت و صنعت بپیوندید که با بازار هدف شما و زمینه های تخصصی شما همسو هستند.

برای تبدیل شدن به یک مشاوره حسابداری اجتماعی، باید در نظر بگیرید که می خواهید با چه کسی کار کنید. آیا می خواهید با مشتریان حسابداری فعلی خود کار کنید، یا مشتری جدید جذب کنید؟ اگر در حال فروش خدمات مشاوره خود از طریق یک شرکت حسابداری یا یک شرکت مدیریت هستید، ممکن است مجبور نباشید خیلی برای مشاوره با مشتری در ارتباط باشید. اگر در حال بررسی فعالیت یک پیمانکار مستقل هستید، برای انجام مشاوره، باید خدمات خود را به شرکت ها و افراد مختلف ارائه دهید. شما می توانید از خانه به عنوان مشاور حسابداری کار کنید.

مشاوره حسابداری اجتماعی

نکات مؤثر در رابطه با مشاوره حسابداری اجتماعی

در واقع، مشاغل حسابداری، از محبوب ترین مشاغل  از راه دور در چند سال گذشته بوده اند. برای اینکه از خانه مشاوره شوید، این نکات را در نظر بگیرید:

اطمینان حاصل کنید که نرم افزار، سخت افزار و ابزار مناسبی را در اختیار دارید تا بتوانید به طور مؤثر و ایمن کار کنید.

یک فضای اداری اختصاصی، ایجاد کنید که  حریم خصوصی را حمایت می کند و در عین حال در صورت لزوم به مشتری دسترسی می یابد.

با کارگزار بیمه خود در مورد پوشش اضافی مورد نیاز برای فضای کاری خود، صحبت کنید.

اطمینان حاصل کنید که پروتکل های امنیتی برای محافظت از داده های مشتری خود را تنظیم کرده اید.

برنامه خود را تعیین کنید و ساعات کاری مشخص و ثابت را تنظیم کنید تا از فرسودگی شغلی جلوگیری کنید.

یک شماره تلفن جداگانه برای کسب و کار خود تنظیم کنید.

برای دسترسی به داده های حساس مشتری خود، در جاده یا دفاتر مشتری VPN دریافت کنید.

به طور سنتی، ماهیت حسابداری به این معنی است که شما اطلاعات و داده های تاریخی را جمع آوری کرده و در مورد آنها گزارش می دهید. هنگام کار به عنوان مشاوره حسابداری اجتماعی، می توانید تخصص خود را یک گام فراتر ببرید.

هنگام ارائه خدمات مشاوره حسابداری، شما تجزیه و تحلیل یا بینش بیشتری را فراتر از معامله انطباق، معمولاً با استخدام برای ارائه راه حل برای یک مشکل خاص ارائه می دهید (اگرچه برخی از مشاوره ها می توانند مانند خدمات مشاوره ای به نظر برسند و بازتر و دامنه بیشتری داشته باشند). شما به عنوان مشاور CPA ، اعداد و روندها را تجزیه و تحلیل می کنید و بصیرت متفکرانه و مفصلی برای پیشرفت کار مشتری خود ارائه می دهید. اگر موفق به ساختن مسیری برای رشد مشتری خود شوید، پایه محکمی برای ادامه کار طولانی مدت با او به عنوان یک شریک تجاری و مشاور ایجاد می کنید.

تفاوت بین یک مشاوره حسابداری و مشاوره حسابداری اجتماعی

تفاوت عملی دیگری بین خدمت به عنوان یک حسابدار سنتی و مشاوره حسابداری اجتماعی وجود دارد. یعنی نحوه پرداخت شما، به طور معمول، حسابداران برای زمان گذرانده شده صورتحساب می گیرند، در حالی که یک مشاور معمولاً برای مشاغل خاص مشاوره ای، بالاتر و فراتر از صورتحساب ساعتی، قیمت اولیه را ارائه می دهد. بسیاری از CPA ها احساس می کنند که مشاوره و مشاور یک چیز هستند. در حالی که شباهت هایی وجود دارد، تفاوت اصلی بین خدمات مشاوره ای و مشاوره حسابداری در طول مدت و هدف آن است.

یک کنفرانس مشاوره ای معمولاً برای کمک به مشتری شما با یک مشکل یا موقعیت خاص طراحی شده است، مانند تعیین اینکه کدام نوع نهاد برای سرمایه گذاری جدید آنها بهترین است. شما می توانید در این باره مشورت کنید و از نظر حسابداری و مالیاتی، بر اساس تجارت، اهداف مشتری و نیازهای خاص، آن را تجزیه و تحلیل کنید. هنگامی که مشتری ساختار نهادی را انتخاب کرد، کار مشاوره شما انجام می شود. این بدان معنا نیست که در آینده فرصت مشاوره اضافی با همان مشتری نخواهید داشت. این فقط به معنای این است که همزمان با به وجود آمدن این عامل، آنها را مدیریت کنید.

از منظر مشاوره حسابداری اجتماعی، مشتریان شما ممکن است شما را در طول سال در مشاوره و بینش در مورد تمام زمینه های مشاغل خود جذب کنند. شما به طور مستقیم و معمول با آنها کار می کنید تا تصمیم گیری آنها را ارتقا داده و به رشد مشاغل آنها کمک کنید. شما به آنها آموزش می دهید و آنها را راهنمایی می کنید تا تصمیمات هوشمندانه تری بگیرند، فرصت های جدید را شناسایی کنند، معاملات زیرکانه انجام دهند، به طور بالقوه در بازارهای جدید گسترش یابند، فرایندهای داخلی را بهبود ببخشند، کارمندان را مدیریت کنند و موقعیت خود را در بازار در برابر رقبا بهبود بخشند، همه اینها از یک تعامل، یک بسته قیمت گذاری و یک رابطه مداوم نشئت می گیرد. این نوع روابط مشاوره ای، شما را از سایر مشاوران متمایز می کند.

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display