مشاوره نرم افزار مودیان
دمو نرم افزار مودیان
جستجو

کارگاه های اموزشی بیمه و قانون کار

کارگاه های اموزشی بیمه و قانون کار

کارگاه های اموزشی بیمه و قانون کار توسط متخصصان بیمه هدایت می­شود که در مورد به روز رسانی قوانین کار بحث می­کنند و به کارفرمایان کمک می­کنند تا نحوه کنترل مالیات بیمه بیکاری را یاد بگیرند.مباحث شامل: جدایی کارمندان،پاسخ گویی به مطالبات مزایا، روند تجدیدنظر،تغییر قانون کار،کلاهبرداری و موضوعات دیگر است.

در کارگاه های اموزشی بیمه وقانون کار، قانون کار شامل: رویه ها، ضوابط و شرایط اشتغال، استخدام قوانین و مستندات پرونده های کارمندان، دفترکار، پرونده ها و مراحل کار و دادگاه،قوانین روابط فردی کار،حقوق و تعهدات کارمندان، مدیریت عزل، زمینه اخراج، مقررات کار،فسخ قرارداد، حمایت از منافع تجاری پس از خاتمه.

قانون و روش های بیمه در کارگاه های اموزشی بیمه و قانون کار که شامل: تعریف بیمه اجتماعی، قانون بیمه اجتماعی، پرداخت اساسی و متغیر، دوره های اشتراک بیمه،حقوق بازنشستگی، کمک هزینه اجتماعی، خرید مدت بیمه، پایان خدمت، شرایط عمومی دریافت مستمری، آسیب دیدگی در کار و بیکاری، حسابرسی دفتر بیمه.

قانون و شیوه های مالیات بر درامد در کارگاه های اموزشی بیمه و قانون کار که مواردی از قبیل: مالیات بر درامد، درآمد مشمول مالیات و غیر مشمول مالیات، فواید، پایه محاسبه، پایه مجموعه، معافیت مالیاتی، براکت های مالیاتی، تعهدات کارفرما، کارگاه عملی را در برمی­گیرد.

اهدافی که در کارگاه های اموزشی بیمه و قانون کار دنبال می شود:

1)دانش کاملی از قانون کار و مقررات مربوط به دولت کسب می کنید.

2)شرایط و ضوابط اشتغال را می شناسید.

3)قادر به رسیدگی به روند بیمه های اجتماعی و بیمه درمانی کارمندان شرکت می­باشید.

4)کارمندان شرکت را حفظ کرده و نرخ گردش مالی را کاهش دهید.

5)بهترین شیوه های مدیریت ترک، حضور و غیاب را تشخیص دهید.

6)پرونده های پرسنل را مدیریت کرده و سوابق خود را نگه دارید.

7)طبق قانون کار سوء رفتار را انجام دهید( تحقیقات، مجازات و اخطارها)

8)رسیدگی به فسخ قرارداد کار( فسخ و استعفا)

9)نمایندگی کارکنان و روابط صنعتی را مشخص کنید.

10)حسابرسی های اداره کار و دفتر بیمه های اجتماعی و سازمان امور مالیاتی راانجام دهید.

11)روش ها و مراحل دادگاه را مشخص کنید.

12)از اشتباهات رایج در استفاده از قانون کار و بیمه های اجتماعی و محاسبه مالیات خودداری کنید.

کسانی که می توانند در این کارگاه های اموزشی بیمه و قانون کار شرکت کنند که شامل مدیران پرسنل، متخصصان منابع انسانی، مقامات بیمه، حسابداران هستند.

مقررات عمومی در کارگاه های اموزشی بیمه و قانون کار که به شرح ذیل می باشد:

1)قانون بیمه کار در موارد زیر دارای معافیت مالیاتی می­باشد: صورت حساب و رسید های حاصل از بیمه گر و دفتر صندوق های کارو واحد های بیمه شده از معاملات بیمه کاراز وظیفه تمبر معاف می باشند، حق البیمه و حق الزحمه تاخیر و درامد حاصل از اجرای اجباری و درامد حاصل از مدیریت بودجه و درامد متفرقه دریافت شده توسط بیمه گزار و دفتر صندوق های کار در تهیه بیمه کار از مالیات تجاری و مالیات بر درامد معاف می­باشد که در این کارگاه های اموزشی بیمه و قانون کار بررسی می شود، ساختمان ها و زمین ها و وسایل و تجهیزات پزشکی و وسایل نقلیه واکنش اضطراری که توسط بیمه گزار و دفتر صندوق کار برای تامین بیمه استفاده می­شود و پرداخت های بیمه ای که توسط بیمه شده، دی نفع یا شخص پرداخت کننده معاف از مالیات مطابق قانون مالیات هستند.

2)محاسبه مدت دوره پوشش بیمه، مگر ان که در جای دیگری از قانون مشخص شده باشد مطابق قانون ایین دادرسی اداری خواهد بود. اگر در قانون ایین نامه اداری تنظیم نشده باشد باید قانون مدنی را دنبال کند. سن افراد بیمه شده و افراد وابسته به ان ها طبق اطلاعات مندرج در ثبت احوال خانوار محاسبه می شود که در این مورد هم در کارگاه های اموزشی بیمه و قانون کار بررسی می شود.

3)بیمه گزارو واحد های بیمه شده که شامل: بیمه گر و دفتر صندوق بیمه کار، وزارت کار باید هر یک از فرم های زیر را برای مرجع بعدی به مرجع صالحیت مرکزی بعدی ارائه کند می باشد که مواردی چون:

1)سوابق اماری که نشان دهنده واحد های بیمه شده، تعداد بیمه شدگان و حقوق بیمه می باشد.

2)سوابق اماری که همه پرداخت های مزایای بیمه را نشان می دهد.

3)سوابق حسابداری کلیه معاملات مربوط به درامد و مخارج بیمه را نشان می دهد.

4)وضعیت استفاده از صندوق بیمه که بیمه گر باید در پایان هر سال گزارش سالانه تهیه و گزارش را برای مرجع ذی صلاح مرکزی ارسال کند. که بیمه گزار یا مرجع ذی صلاح مرکزی هنگام انجام بازرسی های بیمه کار، مدارک شناسایی خود را ارائه می دهند و به منظور بررسی مزایای بیمه، بیمه گزار می تواند با توجه به نیاز فردی از پزشکان یا متخصصان در زمینه های پزشکی مرتبط درخواست کند.

4) درکارگاه های اموزشی بیمه و قانون کار، واحد های بیمه شده به این صورت است که افراد شاغل در خارج ار صنایع به کارگرانی که از سوی مرجع ذی صلاح مرکزی برای پوشش بیمه از سایر مشاغل یا سازمان های مدنی مصوب و شناخته شده اند مراجعه کنند.

افراد شاغل بدون کارفرمای مشخص یا خود اشتغالی و شرکت در دو یا چند اتحادیه کارگری حرفه ای که باید اتحادیه اصلی را به عنوان مبنای خود برای پوشش بیمه انتخاب کنند. واحد بیه شده لیست کارمندان یا اعضا، سوابق حضوری و کاری و حقوق و دستمزد و و حساب کارمندان را تشکیل می دهد که این لیست کارمندان یا اعضای این پرونده شامل موارد زیر می باشد که تمامی این ها در کارگاه های اموزشی بیمه و قانون کار جهت یادگیری پرداخته می شود:

1)نام، جنس، تاریخ تولد، ادرس و شماره سریال کارت شناسایی

2)تاریخ عضویت، ثبت نام یا شرکت در اموزش

3)دسته بندی کار، ساعت و حقوق کار

4)دوره مرخصی بدون حقوق ناشی از اسیب یا مرخصی بیمار

در کارگاه های اموزشی بیمه و قانون کار شخص بیمه شده به این صورت عمل می­کند، که افراد در قانون کار به یکی از شرایط زیر می­توانند مراجعه کنند: توسط مرجع ذی صلاح مرکزی یا نهاد مسئول برای کار مطابق قانون خدمات اشتغال و یا ایین نامه دیگر تایید شده است، مجاز به کار مطابق مقررات مربوطه می­باشند هنگامی که واحد های بیمه شده برای پیوستن به بیمه نامه برای افرادی که مشخص شده اند درخواست می­کنند، که در نتیجه ان ها نسخه هایی از مجوز کاری را که توسط مرجع ذیربط تصویب و صادر شده است ارسال می­کنند، در صورتی که افراد بیمه شده بیگانه باشد یا تابعیت این کشور را نداشته باشند کارت شناسایی ملی که در این ایین نامه به ان ها اشاره شده با اجازه اقامت افراد بیمه شده برای اتباع خارجی یا گذرنامه ها خارجی جایگزین می شوند، که موارد ذکرشده تماما باید در کارگاه های اموزشی بیمه وقانون کار به ان پرداخته شود.

یا مثلا افرادی که واجد شرایط پوشش بیمه کار یا بیمه خدمات ملکی هستند فقط مجاز به انتخاب یکی از پوشش های بیمه می باشند.

نکته بعدی اینکه : بیمه گر باید حداقل هر سه سال یک بار تجزیه و تحلیل اماری را انجام دهد تا نرخ حق بیمه معمولی مقرر در قانون را ارزیابی کند که هر تجزیه و تحلیل اماری باید یک دوره 50 ساله را پوشش دهد.

موارد حق بیمه در کارگاه های اموزشی بیمه و قانون کار طبق حقوق ماهانه و قانون استاندارد کار تعیین می­شود. برای کسانی که درامد های ماهانه ثابت شده یا ثابت نشده را ندارند باید طبق متوسط درامد ماهانه در سه ماه اخیر تعیین شود. برای کسانی که به صورت نوع پرداخت می شوند طبق قیمت های اعلام شده توسط دولت، به صورت نقدی محاسبه می­شود. در صورت عدم شناسایی واحد های بیمه شده برای ثبت نام در پوشش بیمه کارگران تازه کار و حقوق ماهانه ان ها، کل حقوق ماهانه دریافت شده توسط کارگران با همان درجه کاردر واحد های بیمه شده تعیین می گردد.

قانون کار| مشاور قانون کار

پرداخت مزایای بیمه و قوانین عمومی حاکم بر ان در کارگاه های اموزشی بیمه و قانون کار:

1)که واحدهای بیمه شده باید مراحل پرداخت مزایای بیمه را برای افراد بیمه شده وابسته، ذی نفعان ان ها یا اشخاصی که در واقع هزینه های مراسم خاکسپاری را پرداخت کرده اند پردازش کنند و هیچ نوع جبران خسارت پولی دریافت نمی­کنند.

2)اگر به دلیل تعلیق بیمه، ابطال ثبت نام، ورشکستگی اعلام شده یا هر چیز دیگری یک واحد بیمه نتواند از طرف هر بیمه شده، هر ذینفع یا هر شخص که هزینه مراسم تشییع جنازه را پرداخت کرده باشد تقاضای مزایای بیمه را ارائه ندهد. در این صورت شخص بیمه شده ذینفه و شخصی که هزینه مراسم تذفین را پرداخت کرده است می­تواند خود این مطالبات را مطالبه کند.

3)میانگین حقوق بیمه ماهانه در قانون کار با استفاده از روش های زیر محاسبه می­شود:

الف)سود مستمری و سود کلان سالمندان با تقسیم مبلغ 60بالاترین حقوق متوسطه  ماهانه بیمه در طول پوشش بیمه به 60 محاسبه می­شود.

ب)در صورتی که بیمه شده تصمیم بگیرد قانون مزایای یک ساله را داشته باشد با تقسیم کل حقوق بیمه شده ماهانه بیمه شدگان، در بیش ترین سه سال قبل از بازنشستگی محاسبه می­شود.

پ)سایر پرداخت های نقدی با تقسیم کل حقوق ماهانه بیمه شدگان در6 ماه اخیر قبل از وقوع حادثه بیمه محاسبه می شود. برای کسانی که کمتر از 6ماه به پوشش بیمه پیوسته اند میانگین حقوق بیمه ماهانه ان ها توسط پوشش بیمه محاسبه می­شود.

ت)ودر صورتی که بیمه شدگان در همان ماه بیش از دو حقوق بیمه ای داشته باشند به جز محاسبه دستمزد بیمه طبق مقررات بالاترین دستمزد به عنوان استاندارد استفاده می شود و به طور متوسط محاسبه و به همراه حقوق ماهانه بیمه ماه های دیگر ارزیابی می گردد.

در کارگاه های اموزشی بیمه و قانون کاربه مزایای دیگر بیمه وقانون کار هم پرداخته می شود ازجمله: مزایای اسیب یا بیماری و مزایای پزشکی بیمه حوادث حرفه ای که در هنگام تقاضای خسارت یا مزایای بیماری اسناد زیر تهیه می شود:

1)فرم های درخواست برای پرداخت خسارت یا مزایای بیماری و دریافت سود های مزایا

2)تشخیص صحیح پزشکی از اسیب یا بیماری در صورت نیاز به بستری شدن، اسناد تهیه وصادر می گردد.

3)مدت زمان لازم برای بیمه شدگان برای پرداخت خسارت یا مزایای بیماری هر پانزده روز تعیین می شود و درخواست ها از روز بعد پایان دوره انجام می شود.

بیمه گزار پس ازتایید مقامات مرکزی می تواند مدیریت پرداخت مزایای پزشکی بیمه حوادث شغلی را به سازمان بیمه خدمات درمانی، وزارت بهداشت و رفاه واگذار کند.

نتیجه گیری: در کارگاه های اموزشی بیمه و قانون کار اگر به قانون کاربه عنوان یک حوزه علمی فکر می کنید می توانید در موسسه های حقوقی و یا بخش های حقوقی شرکت یا اتحادیه ها و سازمان های منافع عمومی اماده شده و برای کمک به مشتریان برای برقراری و مدیریت کلیه جنبه های رابطه کارفرما و کارمند از جمله توافق نامه های بین ان ها شرکت کنید.

در مجموع در کارگاه های اموزشی بیمه و قانون کار باید دوره های قانون اداری، قانون حقوق مدنی، قانون ضد انحصار و..را اموخته و انجام دهید و افرادی که این مسیر حرفه ای را دنبال می کنند باید در نظر بگیرند که در این دوره ها یا کارگاه ها درک کاملی ازکلیه موارد اساسی پیرامون قانون اشتغال را داشته باشند و امکان تصمیم گیری صحیح را بیاموزند.

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display