مشاوره نرم افزار مودیان
دمو نرم افزار مودیان
جستجو
خبرخوان

نوشته های بلاگ  "2020"  از "بهمن"

نقش هوش مصنوعی در حسابداری مدرن

با پیشرفت روز افزون تکنولوژی، استفاده از هوش مصنوعی در حسابداری مورد توجه قرار گرفته است. در حقیقت هوش مصنوعی از طریق راه های گوناگونی منجر به ارائه خدمات حسابداری می شود. در حال حاضر از نرم افزارهای حسابداری مختلف به منظور رسیدگی به امور حسابداری استفاده می شود.

هوش مصنوعی در حسابداری چیست ؟

...
نقش هوش مصنوعی در حسابداری مدرن
چرا شرکت های کوچک به نرم افزار حسابداری نیاز دارند؟

مشاغل کوچک می توانند به کمک نرم افزار حسابداری به امور حسابداری در تجارت خود رسیدگی کنند. در حقیقت با پیشرفت روز افزون تکنولوژی، استفاده از نرم افزارهای مختلف بسیار متداول شده است. به کارگیری چنین نرم افزارهایی مزایای بی شماری برای انواع کسب و کارها به همراه دارد.

مشاغل مختلف با استفاده از نرم افزارهای حسابداری، حسابداری کسب و کار خود را ایمن می کنند. همچنین به کمک چنین نرم افزارهایی، امکان سازماندهی امور مالی فراهم می شود. استفاده از نرم افزارهای حسابداری در مشاغل کوچک یا کسب و کارهای نوپا نیز مزایای مخصوص به خود را دارد.

بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک یا کارآفرینان، در ابتدای شروع فعالیت های تجاری خود، منابع لازم برای استخدام حسابدار حرفه ای را ندارند. از طرفی رسیدگی به امور مالی در تجارت های مختلف از الزامات کسب و کارهای مختلف به حساب می آید.

بنابراین استفاده از نرم افزارهای حسابداری، گزینه ای منحصر به فرد برای مشاغل کوچک است. در مقاله پیش رو قصد داریم تا برخی از دلایل نیاز مشاغل کوچک به نرم افزارهای حسابداری را بیان کرده و برخی از مزایای چنین نرم افزارهایی را شرح دهیم.

چرا شرکت های کوچک به نرم افزار حسابداری نیاز دارند؟
نقش گزارش های بودجه و عملکرد در حسابداری

گزارش های بودجه و عملکرد در حسابداری، نقش مهمی در اداره کسب و کارها و تجارت های مختلف دارند. صاحبان مشاغل کوچک و بزرگ از ابزارهای مدیریتی مختلفی برای اداره شرکت های خود استفاده می کنند. ابزارهای مدیریتی کسب و کارها به تجزیه و تحلیل اطلاعات مالی شرکت ها پرداخته و نقش بسیار مهمی در فرآیندهای مدیریتی دارد.

بودجه بندی نیز از دیگر ارکان مهم در شرکت ها به حساب می آید که به منظور مدیریت مالی مورد استفاده قرار می گیرد. از طرفی گزارش های عملکرد به ارزیابی عملکردهای خاص در محیط های تجاری و کسب و کارها می پردازد.

پیش بینی و تخصیص بودجه به بخش های مختلف امری حیاتی در کسب و کارها به حساب می آید و گزارش های حاصل از آن در بهبود عملکرد تجارت ها نقشی غیر قابل اجتناب دارد. حسابداران یا تیم حسابداری، بخشی است که این مسئولیت مهم را برعهده گرفته و به اقدامات مربوط به آن را به انجام می رساند.

در مقاله پیش رو قصد داریم تا در مورد نقش گزارش های بودجه و عملکرد حسابداری در موفقیت کسب و کارها به بحث و بررسی پرداخته و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم.

نقش گزارش های بودجه و عملکرد در حسابداری
چگونه و چه زمانی نیاز به ارتقا عملکرد حسابداری است؟

افراد به هنگام راه اندازی یک تجارت، معمولاً نیاز به ارتقا عملکرد حسابداری را در نظر نمی گیرند. حسابداری نقش مهمی در تجارت ها دارد و وظایف مختلفی را به انجام می رساند. حسابداری در ثبت، جمع آوری و تجزیه و تحلیل های مالی نقش بسزایی دارد.

اطلاعات به دست آمده از بخش حسابداری، برای انجام فعالیت های روزانه مشاغل لازم هستند. همچنین می توان از اطلاعات به دست آمده از بخش حسابداری استفاده کرد تا روش های جدیدی برای گسترش فعالیت های تجاری یافت.

تعیین یک استراتژی رشد که مبتنی بر اطلاعات مالی است، به مدیران و صاحبان مشاغل کمک می کند تا در وضعیت های مختلف شرکت، تصمیمات لازم را اخذ کنند. براساس آنچه از تجربه به دست می آید، عملکردهای یک تجارت گام به گام پیشرفت می کند.

شما به احتمال زیاد از همان روز اول به یک مدیر ارشد مالی نیازی ندارید با این حال شما همواره با گسترش فعالیت های تجاری خود به عملکرد حسابداری قوی تری نیاز خواهید داشت. درک اینکه یک تجارت یا کسب و کار چه زمانی نیاز به ارتقا عملکردهای تجاری خود دارد، بسیار حائز اهمیت است.

به همین جهت در مقاله پیش رو قصد داریم تا دستورالعمل های لازم برای درک اینکه چه زمانی به ارتقا عملکردهای حسابداری نیاز دارید را بیان کرده و اطلاعات مفیدی در رابطه با این عملکردها ارائه دهیم.

 

چگونه و چه زمانی نیاز به ارتقا عملکرد حسابداری است؟
خدمات حسابداری تولیدی

استفاده از خدمات حسابداری تولیدی یک ضرورت برای تجارت ها و کسب و کارهای تولیدی محسوب می شود. چنانچه در مورد آنچه در فرآیند تولید رخ می دهد، فکر کنید می توانید دریابید که یک تولیدکننده در طول هفته با مواد اولیه، کار، محصولات اصلی و مواردی این چنینی سروکار دارد که محاسبه برای هر یک از این موارد به دلیل حجم بالای اطلاعات بسیار سخت و دشوار است.

هر گونه خطا و اشتباه در محاسبات هزینه ها، تاوان زیان باری برای شرکت ها و تولیدی های مختلف دارد. به همین جهت است که استفاده از خدمات حسابداری در هر شرکتی بسیار مهم است. به دست آوردن موجودی هر شرکت، توجه به سوابق مالی و رسیدگی به امور مالی مختلف از جمله خدماتی است که توسط حسابداران ارائه شده و شرکت ها همواره به این خدمات برای برنامه ریزی ها و تعیین استراتژی های شرکت نیاز دارند.

خدمات مختلفی توسط حسابداران یا تیم های حسابداری ارائه می شود که بسته به نیاز شرکت ها می تواند کاملاً متفاوت باشد. در مقاله پیش رو قصد داریم تا در مورد خدمات حسابداری تولیدی به بحث و بررسی پرداخته و تاثیر این نوع خدمات بر موفقیت تجارت های مختلف را مورد ارزیابی قرار دهیم.

خدمات حسابداری تولیدی
فناوری های خدمات مالی و حسابداری در سال ۲۰۲۰

فناوری های جدید و خدمات مالی و حسابداری همواره در حال پیشرفت و توسعه هستند و سال جدید ۲۰۲۰ نیز از این قاعده مستثنی نیست. نیروها و ساختارهای بسیاری وجود دارند که بازار رقابتی را برای موسسات مالی و بازارها مختل می کنند.

چارچوب ها و ساختارهای نظارتی برای حل این بحران در حال تثبیت بوده و موسسات مالی و کسب و کارهای مختلف خود را با این چارچوب ها تطبیق داده اند. در حال حاضر سرعت در پیشرفت فناوری های مالی بسیار زیاد است.

اگر چه چنین فناوری هایی برای بهبود ساختارهای مالی لازم هستند، اما در عین حال می توانند معایبی نیز به همراه داشته باشند. در مقاله پیش رو قصد داریم تا در مورد پیامدهای پیشرفت تکنولوژی و فناوری بر صنعت خدمات مالی را مورد بررسی قرار داده و نحوه نظارت بر آنها و چگونگی استفاده از این فناوری ها را شرح دهیم.

در ادامه برخی از تاثیرگذارترین فناوری هایی که برای ارائه خدمات مالی و حسابداری در سال ۲۰۲۰ مورد استفاده قرار می گیرند را مطرح خواهیم کرد:

فناوری های خدمات مالی و حسابداری در سال ۲۰۲۰
فیلترها
Sort
display