مشاوره نرم افزار مودیان
دمو نرم افزار مودیان
جستجو

آموزش کار با نرم افزار بیمه (تأمین اجتماعی)

آموزش کار با نرم افزار بیمه (تأمین اجتماعی)

برای شروع انجام کار نخست می بایست نرم افزار کاربری بیمه تأمین اجتماعی را از سایت های معتبر دانلود کنید و سپس بر روی دستگاه مورد نظر راه اندازی و یا نصب کنید. پس از نصب برنامه؛ روی گزینه ای به نام لیست دیسک کلیک کرده تا برنامه بیمه تأمین اجتماعی در دسترس شما قرار گیرد. در ادامه با توجه به فرایند های یادگیری مرحله به مرحله روش کار با این برنامه را مطالعه خواهید کرد تا هر چه سریع تر بتوانید ساده ترین مراحل روش های مربوطه را آموزش ببینید.

برای آموزش کار با نرم افزار بیمه (تأمین اجتماعی) مراحل مشخصه مختلفی لازمه یادگیری می باشد که می توانید در این وب سایت به طور جامع و کامل با دسته بندی های معین روش های لازم را فرا گیرید. پس اگر قصد یادگیری و آموزش این نرم افزار را به صورت فشرده و یا گسسته دارید می توانید با ما همراه باشید.

آموزش کار با نرم افزار بیمه (تأمین اجتماعی)

در این قسمت به ترتیب مراحل یادگیری را مشاهده و مطالعه می کنید که از ابتدا تا انتهای کار با نرم افزار بیمه تأمین اجتماعی چطور می باشد. شما می توانید هر قسمت از این مراحل را با توضیحات جامع و ارزنده دنبال کنید.اقدام و یا مرحله اول به ثبت رساندن مشخصه های اصلی کارگاه (مشخصات کارگاه) در برنامه بیمه تأمین اجتماعی:

اولین قدم در این مرحله ثبت شدن تمامی نکات مهم کارگاه می باشد که در قسمت بالای مانیتور در سمت چپ گزینه ای را با مضمون اطلاعات پایه در صفحه مشاهده می کنید که با باز کردن کادر آن با 3 گزینه: 

1. مشخصات کارگاه

2. مشخصات کارکنان

3. گزینه خروج

را خواهید دید. با کلیک بر روی مشخصات کارگاه گزینه مورد نظر را انتخاب می کنید.

صفحه ای که  برای شما باز می شود تمامی اطلاعات کارگاه را از جانب شما دریافت می کند. در کادری که باز می شود باید موردی همچون: کد کارگاه، ردیف پیمان بیمه تأمین اجتماعی، نام کارگاه مشخص شده، اسم کارفرما و در آخر آدرس کارگاه مورد نظر خود را وارد کنید؛ که برای راهنمایی بیشتر هر یک از موارد ذکر شده می توانید ادامه مطلب را مطالعه کنید.

معرفی و آموزش کد کارگاه در بیمه تأمین اجتماعی

کد کارگاه شامل ده شماره می باشد که از قسمت سمت چپ سه عدد اول کد، سه شماره وسط فعالیت های زمینه ای کارگاه مربوطه و باقی مانده رقم ها نشان از فراوانی دسته بندی شده نام گذاری می شود.

معرفی و آموزش نام کارگاه در بیمه تأمین اجتماعی

هر فعالیتی را که آغاز به کار کردید با توجه به همان نام کارگاه و یا فعالیت خود را انتخاب می کنید. کارگاه خیاطی، قالیبافی، مطب پزشکی، مکانیکی، تعمیرکاری، مبل فروشی و...انتخاب نام آن بستگی به نوع فعالیت شما در عرصه کاریتان مطابقت دارد.

معرفی نام کار فرما در آموزش کار با نرم افزار بیمه (تأمین اجتماعی)

شخصی که اشتغال زایی کرده است و یا مکان مشخصی را برای شروع فعالیت خود تأسیس کرده است به عنوان کارفرما در نظر گرفته می شود. در واقع شخصی که کار را راه اندازی کرده است را کارفرما می نامند.

ثبت آدرس کارگاه با آموزش کار با نرم افزار بیمه (تأمین اجتماعی)

محلی که فعالیت های خود را در آن انجام می دهید باید آدرسی داشته باشد که نام شهر، محله، خیابان، پلاک، کد پستی و... در آن به ثبت می رسد.

نکته مهم: قیمت و یا مبلغی برای حق بیمه در نظر گرفته نشده و به وجود یا ثبت آن نیازی نمی باشد.

در اقدام بعدی وارد کردن مشخصه های فرآیند کارکنان حال حاضر بیمه تأمین اجتماعی: در آموزش کار با نرم افزار بیمه (تأمین اجتماعی) در قسمت بالای صفحه و گزینه اطلاعات پایه ،مشخصات کارکنان مربوطه و در حال فعالیت را انتخاب می کنید. با کلیک بر روی مشخصات کارکنان منویی برایتان باز می شود که شامل اطلاعات کامل هر یک از کارکنان می باشد.

با توجه به اطلاعات شخصی کارکنان فرم های مورد نظر را پر کنید. زمانی که کلمه "جدید" را بر روی صفحه کلیک کنید می توانید به راحتی شروع به پر کردن فرم کنید. با وارد کردن ارقام ذکر شده بیمه و زدن enter به گزینه بعد ارجاع داده خواهید شد. سپس شماره پرسنلی را وارد نمایید. لازم است بدانید که در این قسمت برای تمامی اعضای بیمه شده 00 قبل از وارد کردن عددی نمایش داده خواهد شد.

در گزینه بعدی نام شخص و نام خانوادگی را طبق اسناد وارد می کنید. مشخصه نام پدر نیز باید مطابق دستور به ثبت برسد. در گزینه های بعدی جنسیت، تاریخ تولد را طبق ملاحظات وارد کنید.هیچ فاصله ای بین ارقام تاریخ تولد نباید گذاشته شود به عنوان مثال: 13761229 در قسمت بعدی باید کد شغل و یا نام مشاغل را در کادر رو به رو بنویسید. از مهم ترین کد های شغلی نیز می توان به این موارد اشاره کرد: شماره شناسنامه، محل مورد نظر صادر شدن شناسنامه فرد بیمه شده و کد ملی

نکات مهم در زمینه به ثبت رساندن لیست بیمه شدگان در آموزش کار با نرم افزار بیمه (تأمین اجتماعی)

1.لازم به ذکر است بدانید که چنانچه ارقام بیمه از 8 رقم مجاز فراتر باشد با هشدار رو به رو خواهید شد.

2.توجه داشته باشید که کد ملی را به درستی وارد کنید که در صورت نادرست بودن سیستم ارور خواهد داد. کد ملی هر شخص برای بیمه باید مربوط به همان شخص باشد، پس ب دقت ارقام را وارد نمایید تا در ادامه مشکلی ایجاد نشود.

3.تمامی موارد که ذکر می شود باید به درستی به آن ها پاسخ دهید و هیچ یک نباید بدون جواب باقی بماند. در صورتی که حتی یکی از اطلاعات را با جای خالی باقی بگذارید ،نمی توانید به مرحله بعد بروید.

4.ثبت اطلاعات توسط شناسنامه معتبرتر می باشد. گاهی اوقات اطلاعات شناسنامه و کارت ملی با مغایرت هایی همراه است. پس شناسنامه را اولویت اول و رسمی اطلاعات خود قرار دهید.

5.چنانچه دارای دفترچه بیمه تأمین اجتماعی می باشید و مشخصات تکمیلی آن با شناسنامه تان فرق دارد برای اصلاح مجدد آن باید اقدام کنید. چند نکته مهم جهت تهیه لیست بیمه اگر شماره بیمه را بیشتر از 8  رقم وارد کرده باشید، در هنگام ثبت، پیغام خطا مشاهده خواهید کرد.

اگر کد ملی اشتباه باشد در هنگام ثبت، نرم افزار خطای کد ملی را به شما اعلام خواهد کرد. البته نرم افزار، ساختار کد ملی را بررسی می کند و در مورد تعلق آن به شخص بیمه شده، بررسی صورت نمی گیرد. یعنی احتمال دارد ساختار کد ملی درست باشد ولی متعلق به شخص دیگری باشد و به اشتباه وارد شده باشد پس دقت لازم را داشته باشید.

موارد شماره دار و عنوان شده، جزو اطلاعات اجباری لیست می باشد. اگر هر یک از 11 مورد را وارد نکنید فرم شما ثبت نخواهد شد. بقیه موارد مانند: شماره مسلسل شناسنامه، بخش محل صدور، محل تولد و قسمت اطلاعات تکمیلی مانند: تحصیلات، رشته تحصیلی، کد پستی و … بصورت اختیاری می باشد.

در سازمان تامین اجتماعی ثبت اطلاعات هویتی بیمه شدگان (نام نویسی و شماره بیمه انفرادی) بر اساس شناسنامه صورت می گیرد. سعی کنید ثبت مشخصات کارکنان را بر اساس شناسنامه انجام دهید.
(در برخی موارد، در شناسنامه و کارت ملی شخص بیمه شده مغایرت مشاهده شده است)اگر دفترچه بیمه دارید ولی اطلاعات آن (بعنوان مثال: نام خانوادگی دارای پسوند یا پیشوند) با شناسنامه شما مغایرت دارد، سعی نمایید در اولین فرصت به واحد نام نویسی شعبه جهت اصلاح اطلاعات هویتی مراجعه کنید.

عملیات لیست ماهانه و ریز کارکرد

قبل از شروع بخش دوم توجه به چند نکته ضروری می باشد:

اگر شغل یا کارگاه شما دارای دستمزد مقطوع می باشد مانند: (خواروبار فروشی، درب و پنجره سازی آهنی و آلومینیومی، مکانیکی، قنادی، نجاری، پوشاک فروشی و …) می بایست از دستمزد روزانه بیمه شده یا بیمه شدگان شاغل در کارگاه خود با توجه به عنوان شغلی تعیین شده در زمان بازرسی آگاه باشید. بعنوان مثال دستمزد کارگر ساده، فروشنده، حسابدار و استادکار با یکدیگر متفاوت است.

در هنگام بازرسی از کارگاه، یک نسخه از برگه بازرسی توسط بازرس سازمان به کارفرما یا نماینده وی تحویل داده می شود و معمولا عنوان شغلی و وضعیت هر یک از بیمه شدگان در آن قید می شود.برگه بازرسی بهترین منبع برای تنظیم لیست بیمه است لذا همواره به آن توجه داشته باشید.

می توانید برای اطلاع از عنوان شغل و دستمزد روزانه به واحد بازرسی و یا درآمد شعبه تامین اجتماعی مراجعه نمایید. البته دستمزد مقطوع مشاغل را می توانید در صفحه حداقل حقوق سال مشاهده کنید اما اطلاعاتی که از طرف سازمان به شما داده می شود مطمئن تر است و از بروز هرگونه خطا جلوگیری می کند.اگر عنوان شغل و بدنبال آن دستمزد را به اشتباه وارد نمایید و مبلغ فیش پرداختی صحیح نباشد قطعا جریمه را همراه خواهد داشت و دچار مشکل خواهید شد. پس دقت لازم را در موارد یاد شده داشته باشید.

پیشنهاد می شود برای جلوگیری از اشتباه، فیش حق بیمه پرداختی قبلی را (در صورت موجود بودن) با آنچه که اکنون تنظیم می کنید مقایسه کنید اگر مطابقت داشت مراحل را دنبال کنید و پس از تهیه دیسکت و ارسال اینترنتی، فیش خود را دریافت نموده و آن را پرداخت نمایید.البته راه دیگری نیز برای مطمئن شدن از صحت عملکرد خود وجود دارد: اولین فیش دریافتی اینترنتی را با شعبه چک نموده و بعدا آن را پرداخت کنید.

دستمزد مقطوع در شهرهای بزرگ و با جمعیت بیش از 500/000 نفر با شهرهایی که جمعیت آن کمتر از پانصد هزار نفر است، تفاوت دارد.  با توجه به شهری که در آن قرار دارید دستمزد روزانه مقطوع را جای گذاری کنید.بعنوان مثال دستمزد روزانه کارگر ساده در شغل یا کارگاه نجاری در شهر کمتر از پانصد هزار نفر، 249300 ریال است ولی در شهری با جمعیت بیشتر از پانصد هزار نفر، 273100 ریال می باشد.

 آموزش کار با نرم افزار بیمه (تأمین اجتماعی)

ریز کار کرد فعالیت های در نظر گرفته شده:

برخی شغل ها در آمد مقطوع و ثابتی دارند، مانند مشاغلی همچون میوه فروشی، مرغ فروشی، فروش آهن آلات، فروشگاه های لباس و...حقوق دریافتی کاربرها در هر یک از مشاغل در بیمه تأمین اجتماعی با یک دیگر متمایز می باشد. لازم است بدانید که بازرسان هر دوره برای بررسی مسائل مربوط به بیمه اقدام به بازرسی کامل می کنند. تمامی کارکنان از بیمه های شخصی بهره مند می باشند و تمامی افراد با توجه به موقعیت شغلی خود بیمه دارند.

در سازمان بیمه تأمین اجتماعی با وارد کردن اطلاعات افراد بیمه شده و منابعی که سازمان در اختیار شما قرار می دهد تمامی رده های شغلی به همراه حقوق و مزایای آنان را مشاهده خواهید نمود.همین‌طور توجه به این امر ضروری است که با وارد کردن هر یک از اطلاعات مربوطه امکان نمایان شدن اطلاعات غلط نیز وجود خواهد داشت. لازم است بدانید که دستمزد مشاغل مختلف در شهر ها و استان های کشور با یک دیگر متفاوت می باشند. هر چه شهر و یا مساحت استان شما بزرگتر باشد کارگر از حقوق بالاتری برخوردار خواهد بود.

  در این مرحله در قسمت عملیات لیست ماهانه بیمه تأمین اجتماعی به صورت کلی مورد بررسی قرار می گیرد:

در قسمت بالا با وارد شدن در صفحه عملیات گزینه لیست ماهانه را مشاهده می کنید که با باز کردن صفحه ی آن منویی را نمایش می دهد. در این منو نیز اطلاعات گسترده تری را از شخص بیمه شده می خواهد که باید وارد هر یک از جاهای خالی شوند.عدد ده رقمی کد کارگاه  را وارد می کنید و سپس ردیف پیمان را نیز با قرار گیری 000 در پیمان مشخص شده به صورت خودکار وارد می شود. در این قسمت با صحیح بودن دو گزینه قبلی تمامی موارد دانستن مربوط به کارگاه مشخص شده مشاهده می شود.

در آیکون بعدی سال را وارد می کنید. پس از سال ،وجود ماه مورد نظر الزامی می باشد مانند روبه رو وارد کنید: 01، 02 و... در مرحله بعدی می بایست تعداد افراد بیمه تأمین اجتماعی را درج نمایید.تعداد روزهای ماه را با دقت بررسی کنید تا اشتباهی در ادامه رخ ندهد. ماه های 29_ 30 و 31 روزه... در اقدام بعدی در فرم صفحه اطلاعات حق‌الزحمه روزانه هر فرد را می خواهد. پس از وارد کردن دستمزد روزانه نوبت به دستمزد ماهانه می رسد. در قسمت آخر از این صفحه باید کل حقوق و مزایا معین را به ثبت برسانید.

به ثبت رساندن ریز کارکرد های معین افراد بیمه شده:

در این قسمت با آموزش کار با نرم افزار بیمه (تأمین اجتماعی) پس از به ثبت رساندن لیست کارکرد های ماهانه؛ مرحله ریز کارکرد را آموزش می بینید.اگر در طی فعالیت شغلی خود شخص بیمه شده برای مدت معینی استعلاجی و یا مرخصی دوره ای بگیرد تمامی این موارد در منابع ریز کارکرد ثبت خواهد شد.

با وارد شدن در صفحه لیست ریزکارکرد ها منویی برایتان باز می شود که 4 مشخصه اصلی را مشاهده می کنید: 1- فرد تحت بیمه اتخاذ شده 2- تمامی روز های فعالیت 3- حقوق و مزایا بر حسب روزانه و یا هفتگی 4- مستمری بگیر و یا حق الزحمه ماهانه کارگران

نکته: در صفحه نمایش داده شده کادر سبز رنگی را مشاهده می کنید که پس از پر کردن اطلاعات 4 مورد بالا ، به شکل خودکار اطلاعات اصلی کارگران به صورت کامل قابل رؤیت می باشد.

این موقعیت بهترین زمان برای بازبینی مجدد اطلاعات وارد شده است. در آموزش کار با نرم افزار بیمه (تأمین اجتماعی) به راحتی می توانید این مراحل را پشت سر بگذارید. پس از انجام تمامی این مراحل با فشردن گزینه ثبت در صفحه نمایش نشان می دهد که ریز کار کرد ها با موفقیت انجام شد.

در مرحله پیش رو می بایست کپی و یا به طور کلی یک بک آپ از لیست به ثبت رسانده تهیه کنید:

در این مرحله عاقلانه ترین کار یک بک آپ از اطلاعات بیمه شدگان است. در این قسمت برای اقدام به انجام بک آپ می توانید با استفاده از این نرم افزار و به اجرا در آوردن بر روی سیستم در درایو C وارد شوید و در قسمت پروگرم فایل، تأمین و با انتخاب یک پوشه اطلاعات موجود را کپی برداری کنید تا با خیالی آسوده ادامه راه را پشت سر بگذارید. این روش اطمینان را برای داشتن یک کپی از تمامی مراحل به شما خواهد داد.

فراگیری دیسکت و نحوه ارسال آن:

برای انجام لیست بیمه در قسمت منو عملیات و انتخاب لیست ماهانه افراد بیمه شده در بالای صفحه گزینه تهیه دیسکت را در دستور کار خود قرار دهید. تمامی لیست افراد بیمه شده به صورت کلی برای انتقال در شعبه تأمین اجتماعی از این طریق انجام می گردد. همانطور که مشاهده می کنید سیستم به شکل پیش فرض معین A:): DSKKAR00.DBF را برایتان به اجرا در می آورد. (دیسک کامپیوتر).بعد از گذشت زمانی محدود فایل های مشخص شده و انتخابی شما در سی دی رایت خواهد شد.

سازمان بزرگ بیمه تأمین اجتماعی کشور ابتدا تنها در تهران بود و امروزه با پیشرفت در عرصه فعالیت های نوین در شهرهای بزرگ دیگر نیز شعبه هایی را به خود اتخاذ کرده است.با گذشت زمان امروزه خواهید دید که انجام فعالیت های بیمه از طریق اینترنت نیز انجام و پشتیبانی می شود. با این کار زمان بسیار کمی در انجام بیمه کارگران و کارکنان صرف خواهد شد. در ادامه 3 مرحله اصلی فراگیری دیسکت و نحوه ارسال آن را آموزش خواهید دید.

فایل مورد نظر را انتخاب کنید. پس از انتخاب محل SAVE شدن فایل مشخص می شود. شما می توانید در یکی از درایو های اصلی خود فایل مورد نظر را ذخیره کنید. فایل های ریز کارکرد دیسکت را معین نمایید. با کلیک بر روی ... صفحه ای در سیستمتان باز خواهد شد و با فشردن گزینه OPEN فایل هایتان در یک قسمت اصلی قرار خواهد گرفت.اگر تمامی موارد ذکر شده و توضیحات فرایند بالا را به درستی انجام داده باشید پیغامی با مضمون تمامی اطلاعات بیمه شدگان در دیسکت منتقل شده است.

پس از گذشت این 3 مرحله می توانید فایل های موجود را از طریق وب گاه های اینترنتی به شعبه مشخص شده سازمان بیمه تأمین اجتماعی ارسال کنید. پس از ارسال یک فیش برای انتقال مبلغی دریافت خواهید کرد و پس از انتقال موجودی سی دی مورد نظر را رایت کرده و پیش خود نگهدارید.

انتقال اطلاعات (دیسک) موجود به شعبه سازمان بیمه تأمین اجتماعی:

دیسکی که پس از مراحل مختلف با اطلاعات معتبر به دست آمده را به یکی از شعبه های بیمه تأمین فرستاده و همچنین می توانید با استفاده از آدرس سایت رسمی تأمین اجتماعی اطلاعات موجود را ارسال کنید. SAMT.TAMIN.IR با مطالعه و یادگیری گام به گام تمامی این مراحل می توانید آموزش کار با نرم افزار بیمه (تأمین اجتماعی) را به دقت فرا بگیرید.

نتیجه گیری

شما به راحتی می توانید با استفاده از نرم افزار و یا آموزش کار با نرم افزار (بیمه تأمین اجتماعی) کارمندان و کارگران خود را در صنف های بیمه به راحتی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دهید. این وب سایت با آموزش جامع و کامل شرایطی را فراهم آورده تا دیگر ساعت ها وقت خود را صرف بیمه ارگان های گوناگون  نکنید و با اندکی زمان با نشستن پای سیستم می توانید بیمه کارگران خود را به شعبه های سازمان تأمین اجتماعی ارسال کنید.

نرم افزار بیمه تامین اجتماعی

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display