مشاوره نرم افزار مودیان
دمو نرم افزار مودیان
جستجو

بهترین نرم افزار حسابداری کدام است؟

بهترین نرم افزار حسابداری کدام است؟

در واقع خرید یک نرم افزار خوب برای محیط کار، که هم کارآیی و کاربرد لازم را دارا باشد و هم قیمت مناسبی داشته باشد، بسیار سخت است. امروزه، پیداکردن و خرید نرم افزار حسابداری خوب، که تمام ویژگی ها را داشته باشد، به یکی از دغدغه های مهم مدیران سازمان ها و ادارات تبدیل شده است و هنگام خرید آن استرس زیادی دارند. به ویژه اگر از نرم افزار های قبلی خاطره خوشی نداشته باشند این استرس را دو چندان می کند.

در صورتی که افراد در زمینه نرم افزار و کاربردهای آن آگاهی کامل داشته باشند به راحتی می توانند نرم افزار مورد نظر خود را پیدا کرده و خریداری کنند.یک نرم افزار حسابداری خوب و کارآمد، می تواند هزینه های داخلی سازمان رابه طور چشمگیری کاهش داده واستفاده از امکانات آن موجب رونق گرفتن کسب و کارمی شود.

درحقیقت، شما برای خرید نرم افزارکاربردی، سه سوال اساسی را باید از خودتان بپرسید.

  1. برای خرید نرم افزارچقدر هزینه می کنید؟
  2. هدفتان برای خرید نرم افزار چیست؟
  3. چه قابلیت هایی در نرم افزار، برای کسب و کار شما مهم است و به آن نیاز دارد؟

در ادامه به ویژگی های ضروری یک نرم افزار خوب و پاسخ به سوالات بالا می پردازیم.

قیمت خرید بهترین نرم افزار حسابداری

قیمت نرم افزار ها بر اساس ویژگی ها و قابلیت هایی که دارند متفاوت است و قیمت مشخص و معینی ندارد. بسیاری از توسعه دهندگان، مدل های اشتراکی را برای انواع بسته های نرم افزاری خود در نظر می گیرند.بعضی دیگر نیز، نرم افزار خود را با تعداد سند محدود یا قابلیت هاو عملکرد های ابتدایی یا تعداد کاربر محدود، به صورت رایگان در اختیار مخاطبین خود قرار می دهند.مطمئنا هر کسی با هر بودجه و پولی که دارد می تواند یک نرم افزار حساب داری پایه خریداری کند، ولی نرم افزاری که تمام قابلیت ها را داشته باشد، به طور قطع قیمت آن نیز بسیار بیشتر است.یک نرم افزار کاربردی باید تمام ویژگی ها مانند حقوق و دستمزد، فروش، گزارشات مدیریتی، کنترل فروش، تهیه لیست های قانونی و.... را داشته باشد تا به عنوان نرم افزار حسابداری خوب معرفی شود.

نرم افزار حسابداری| انواع نرم افزار حسابداری

هدف شما برای استفاده از نرم افزار حسابداری چیست؟

به طور قطع،  اولین سوالی که باید از خود بپرسید این است که چرا به نرم افزار حسابداری نیاز دارید و هدفتان برای استفاده از آن چیست.اگر چه صفحات گسترده، مانند اکسل ابزاری عملی و کارآمد برای اداره کردن کارها و امور اساسی حسابداری کسب و کارهای کوچک، به حساب می آیند، ولی کسب و کارهایی که به تازگی شکل گرفته اند و در حال رشد هستند باید به فکر یک نرم افزار حسابداری کامل و جامع باشند.

مخصوصا اگر مشتریان و معاملات این کسب و کار نیز رو به افزایش است، در چنین شرایطی مدیریت زمان و ثبت اطلاعات مالی شرکت کاری سخت و طاقت فرسا است. ولی یک نرم افزار حسابداری باید قادر باشد تمام این امور را به بهترین نحو انجام دهد.اغلب نرم افزار های حسابداری، بر خلاف صفحات گسترده، به گونه ای طراحی شده اند که قادر هستند با مدل کسب و کار شما متناسب شوند و با ثبت و نگه داری داده های موسسه مالی، زمان را به خوبی مدیریت کرده و پرونده دقیق تری به شما ارائه می دهد. شما می توانید با یک کلیک ساده، گزارش های آماده و امور مالی صورت گرفته را به راحتی مشاهده کنید.

خرید و نصب نرم افزار حسابداری مفید برای رشد و پیشرفت انواع کسب و کارها بسیار با اهمیت و ضروری است. به طور مثال اگر فردی قصد دارد یک بنگاه اقتصادی تاسیس کند، قطعا باید در اولین گام، به موضوعات مالی و درآمدی رسیدگی کند. بنابراین در چنین شرایطی، جای خالی یک نرم افزار خوب و کامل به خوبی احساس می شود.با به کارگیری نرم افزار حسابداری و استفاده از قابلیت های آن، می توانید در هزینه و زمان صرفه جویی کرده و کسب و کارتان را رونق و گسترش دهید.

سرعت پردازش داده، در نرم افزار حسابداری بسیار بالا است و به سادگی انجام می گیرد.در ادامه به بررسی عوامل مهمی که باعث احتیاج یک سازمان یا موسسه به نرم افزار حسابداری شده است، می پردازیم.

  • کسب و کارهایی که به تازگی راه اندازی شده اند
  • کسب و کارهایی که به تازگی شکل گرفته اند برای رشد و موفقیت خود، نیاز است در گام اول به دنبال یک نرم افزار حسابداری که تمام ویژگی های ضروری را داشته باشد، بگردند.
  • پس از نصب نرم افزار بهتر است از ابتدا تمام اطلاعات مالی را وارد کنید و این کار را به تعویق نیاندازید.
  • کسب و کارهایی که در حال رشد و پیشرفت هستند

اگر کسب و کار شما در حال گسترش است یا برای رشد و گسترش آن برنامه ریزی کرده اید، قطعا نگه داری و ثبت حساب های مالی در دفاتر کاری دشوار و زمان بر است وعلاوه بر هدر رفتنزمان، باعث آشفتگی شما نیز می شود. بنابراین بهتر است برای مدیریت زمان و هزینه خود از نرم افزار حسابداری شرکتی استفاده نمایید. این نرم افزار قادر است متناسب با کسب و کار شما تغییر کند و بسیاری از فرآیند ها در آن به طور خودکار انجام می شوند.

شرکت یا کسب و کاری که نیازمند اطلاعات دقیق و لحظه ای است

بر خلاف باور برخی افراد، کاربرد نرم افزار های حسابداری تنها به ثبت اعداد و ارقام ختم نمی شود. شما با استفاده از این نرم افزارها می توانید به اطلاعات مالی مشتریان و فروشندگان نیز دسترسی داشته باشید.همچنین این نرم افزار قادر است جزیی ترین و کوچک ترین اطلاعات ثبت شده مشتریان و فروشندگان، مانند تاریخچه خریدها و شرایط پرداخت آن ها رابه سهولت و آسانی در اختیار شما قرار دهد.

اگر می خواهید عملیات و حساب های خود را به سهولت انجام دهید

یک کسب و کار یا شرکت وظایف مهمی مانند بررسی فروش روزانه، لیست حقوق و..... دارد. بنابراین وجود نرم افزار حسابداری در این زمینه کمک بزرگی برای آن محسوب می شود. این نرم افزارها می توانند تمامی این امور را به صورت یکپارچه و با نهایت دقت انجام دهند. همچنین این نرم افزار می تواند تمامی اطلاعات شما را از سایر سیستم ها جمع آوری کرده و در اختیارتان بگذارد.لازم به ذکر است که شما می توانید صورت گسترش حساب بانکی تان را نیز وارد نرم افزار کرده و به راحتی به امور بانکی رسیدگی کنید.

کسانی که به دنبال یک سیستم حسابداری ساده هستند

همه نرم افزارها شبیه هم و یکسان نیستند. بسیاری از این نرم افزارها بسیار بزرگ بوده ودارای سیستم پیچیده ای هستند که برای کسب و کارهای کوچک نیازی به آن ها نیست.اگر کسب و کار شما کوچک است و نرم افزار بسیار پیچیده ای دارید، پیشنهاد می شود برای سهولت رسیدگی به امور حسابداری از نرم افزاری با سیستم ساده و متناسب با کسب و کار خود استفاده کنید.اگر می خواهید تمام قوانین و مقررات حسابداری را به خوبی انجام دهیداگر شما از قوانین و مسائل مالیاتی هیچ آگاهی و شناختی ندارید، این نرم افزار مشکل شما را حل کرده است. بسیاری از این نرم افزارها شامل تمامی این قوانین هستند و نیازی نیست که شما با محاسبات دستی و با کاغذ این کارها را انجام دهید.

نرم افزار حسابداری

شما به چه ویژگی هایی برای خرید یک نرم افزار نیاز دارید؟

شما برای مدیریت مالی خود به نرم افزاری نیاز دارید که تمام قابلیت های فنی مورد نظر را داشته باشد. صاحبان مشاغل و کسب و کارها می توانند از مزایای این نرم افزار به بهترین شکل بهره برده مدیریت مالی خودشان را گسترش دهند.بسیاری از صاحبان مشاغل، ذخیره زمان و ساده بودن یک نرم افزار حسابداری را از ویژگی های مهم موفقیت آن عنوان می کنند.یک نرم افزار حسابداری خوب باید بتواند نیاز های کسب و کار شما را هماهنگ سازی کند.

مایکل دورکس، که مالک یک شرکت تولید کننده نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی است و به مدیریت وضعیت مالی کسب و کارها کمک می کند، می گوید برای نیازهای خاص مشتریان،  باید راه حل های مناسبی ارائه کرد تا آن ها بتوانند برای آینده شان بهتر برنامه ریزی کنند و درک بهتری از کسب و کارشان داشته باشند.آقای کریستوفر پابن نیز که موسس یک شرکت توسعه دهنده نرم افزار( simple  tree  LLc) است، در این باره می گوید یک نرم افزار باید بتواند همه امور را به سادگی و بدون پیچیدگی انجام دهد و سادگی یک نرم افزار برای من از همه چیز مهم تر است.

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display