مشاوره نرم افزار مودیان
دمو نرم افزار مودیان
جستجو

آموزش حسابداری قانونی و قضایی

آموزش حسابداری قانونی و قضایی

یکی از شاخه های مهم حسابداری، حسابداری قانونی و قضایی است.

 در این شاخه موارد زیر باید آموزش داده شوند:

  • مهارت ها، خدمات و تجربه تخصصی
  • استفاده از نرم افزار تخصصی برای موارد ارسالی مربوط به دادگاه و سایر حسابداری
  • آماده کردن حساب های سالانه برای گزارش دادگاه
  • تهیه فرم های مورد نیاز مجریان، معتمدین و سرپرستان
  • ارائه خدمات جامع مدیریت مالی
  • بهره مندی از دانش گسترده ای درباره اساسنامه و درآمد
  • تهیه گزارش برای ادارات کل دادستانی

دوره های آموزش حسابداری قانونی و قضایی

این دوره ها علاوه بر اصول کلی حسابداری، به مفاهیم اساسی گرایش حسابداری قضایی می پردازند و بر این اساس آموزش هایی ارائه می شوند. این دوره ها افراد را با اصول حسابداری اعتماد و الزامات انجمن حقوقی برای نگهداری سوابق یک عمل حقوقی و قضایی آشنا می کند. پس از اتمام این دوره و دوره حسابداری مقدماتی، افراد توانایی کافی را برای شروع فعالیت در این زمینه خواهند داشت. آموزش حسابداری قانونی و قضایی شامل بررسی قضایی و قانونی حساب های عمومی، ثبت اطلاعات در دفترها، مجلات و انجام فعالیت های مختلف ماهانه می شود.

برای شروع دوره های آموزشی حسابداری قانونی، افراد باید قابلیت های زیر را داشته باشند:

  • آشنایی با مقدمه ای بر سیستم حقوقی و حسابداری سطح مقدماتی یا دانش و تجربه معادل آن.
  • تسلط بر مدیریت مالی یک عمل حقوقی
  • آشنایی با فرآیندهای اداری دادگاه و روند پرونده های حقوقی

ضرورت آموزش حسابداری قانونی و قضایی

اساساً بدون توجه به ماهیت مسائل قضایی به خدمات حقوقی و حسابداری نیاز است. هر از چند گاهی در امور شرکت ها مشکلاتی به وجود می آید. تا زمانی که افراد مناسب و با تجربه در زمینه حسابداری قانونی وجود نداشته باشند، رفع مشکلات سخت و غیر ممکن خواهد بود. از این رو وجود یک وکیل و حسابدار قضایی نقش مهمی خواهد داشت.

تنها راهی که از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری می کند، استخدام متخصصانی است که به طور ماهرانه ای در هر دو زمینه تخصص دارند. برای به کار گرفتن حسابداران قضایی، داشتن مدرک دانشگاهی معتبر باید مد نظر قرار گرفته شود. البته در این بین صاحبان و کارمندان شرکت ها هم می توانند از آموزش هایی برای تلاش در جهت بهبود اقدامات حقوقی استفاده کنند.

حسابداری قانونی، روش های حسابداری خاصی را برای کارمندان قانونی و دفترداران قانونی به ارمغان می آورد. آموزش حسابداری قانونی و قضایی، اصول حسابداری مرتبط و سناریوهای واقعی مربوط به محیط قانونی را ارائه می دهد.

آموزش حسابداری قانونی شامل بررسی و بیان اصول کلیدی دفترداری مانند تهیه صورت های مالی و نگهداری سوابق مالی و همچنین قوانین جامعه حقوقی را توضیح می دهد که متخصصان حقوقی باید از آنها آگاهی داشته باشند. با این آموزش ها حسابداران به صورت تخصصی تر امور مرتبط با دادگاه را حسابرسی کرده و می توانند به مهارت های حسابداری خود اطمینان بیشتری داشته باشند.

جزئیات آموزش حسابداری قانونی و قضایی

دادخواست یکی از اسنادی است که حسابداران باید بتوانند تا به درستی آن را به کار بگیرند. دادخواست تصویب حساب یا گزارش همراه دادخواست باید شامل کلیه موارد زیر باشد:

- شرح کلیه فروش ها، خریدها، تغییر در شکل دارایی ها یا سایر معاملات انجام شده در طول دوره حساب که به راحتی قابل درک نیستند.

- توضیحی درباره موارد غیرمعمول موجود در پرونده و اسناد مالی

- بیان کلیه غرامت پرداخت شده برای دارایی ها به صورت امانت حتی در صورت عدم دریافت دستور از طرف دادگاه قبلی.

- بیانیه ای که افشای هرگونه رابطه خانوادگی یا وابسته بین امانت دار و هر کارگزار استخدام شده در طول دوره حسابداری را نشان می دهد. این امور در آموزش حسابداری قانونی و قضایی مطرح می شوند.

- ادعایی مبنی بر اینکه آیا همه وجه نقد در حساب های با بهره یا در سرمایه گذاری های مجاز توسط قانون یا ابزار حاکم سرمایه گذاری و نگهداری شده است، به استثنای مقدار پول نقد که برای اداره منظم املاک ضروری است.

در واقع می توان گفت که تشکیل یک دادخواست مربوط به درخواست تأیید است و ممکن است شامل دادخواست های دیگری برای مجوز، دستورالعمل یا تأیید مجاز باشد، از جمله درخواست محدودیت در آن برای درخواست جبران خسارت امانت.

دوره های آموزش حسابداری قانونی و قضایی

کاربرد آموزش حسابداری قانونی و قضایی

آموزش حسابداری قضایی، افرادی را تعلیم می دهد که در نهایت قادر خواهند بود تا خدمات ارزشمندی را برای افرادی که با اتهام سوء استفاده مالی به دادگاه ها کشیده شده اند، ارائه دهند.با تهیه صورت های مالی موثقی که به ذینفعان واقعیت های مالی را نشان می دهد، می توان به متولیانی که متهم به سوءاستفاده از حساب ها شده اند، کمک کرد. حسابدار خصوصی می تواند خدمات حسابداری و دفاتر حسابداری دادگستری را برای سالخوردگانی که نیاز به حمایت های بیشتری برای مدیریت دارند یا متولیان خصوصی که به نگهداری دقیق سوابق نیاز دارند، ارائه دهد.

خدمات و جزئیات آموزش حسابداری قانونی و قضایی به صورت زیر است:

  • جمع آوری کلیه اسناد مالی مربوطه
  • تجزیه و تحلیل جزئیات حسابداری
  • قالب بندی گزارش ها با توجه به اصول و رعایت هرگونه قوانین محلی
  • برقراری ارتباط به صورت متوالی تا اینکه تمامی طرفین درگیر، اطلاعات دقیقی داشته باشند
  • خدمت به عنوان شاهد خبره
  • بررسی اسناد حسابداری تهیه شده توسط شرکت ها و حسابداران قضایی دیگر

مراحل آموزش حسابداری قانونی و قضایی

حسابداری قانونی و قضایی شاخه ای بسیار مهم و تأثیرگذار است و حتی خطاهای جزئی در قالب بندی باعث تأخیرهای عمده می شود. آموزش حسابداری دقیق و اصولی کمک می کند تا حسابداری قانونی به صورت کاملاً اصولی انجام شود.  آموزش گرفتن موجودی یکی از اولین اقداماتی است که باید صورت بگیرد. برای این کار باید موجودی دارایی های املاک تهیه شده و فرم موجودی برای ارائه به دادگاه تنظیم و در نهایت ارائه شود. این لیست کلیه املاکی است که ارزش اولیه را تعیین می کنند.

ثبت سوابق با پیشرفت روند املاک و مستغلات هم یکی ازمهمترین اصول حسابداری قانونی است. در این صورت باید از تاریخ شروع موجودی، سوابق منعکس کننده تمام درآمد دریافتی و هزینه های پرداخت شده و کلیه دارایی های فروخته شده یا خریداری شده، اطلاعات دقیقی ثبت شوند.

ارائه یک گزارش حسابداری نهایی، نتیجه اقدامات حسابدار را نشان می دهد. در دادگاه های اموال وراثتی، پس از پرداخت تمام بدهی ها، هر ملکی که باید فروخته شود، فروخته شده است و هر آنچه که باقی مانده است به موجب قانون یا شرایط وصیت نامه به ذینفعان توزیع می شود؛ بنابراین در آموزش حسابداری قانونی و قضایی، ارائه این خدمات بخش مهمی را تشکیل می دهند. در نهایت باید گزارش حسابداری نهایی تهیه شده و به دادگاه ارائه شود. حسابداری قضایی، موجودی اولیه، تمام اضافات، تفریق ها و موجودی پایانی توزیع شده به ذینفعان را نشان می دهد.

آموزش حسابداری قانونی و قضایی چیست؟

حسابداری قضایی، شکایتی است که در دادگاه ارائه می شود و خلاصه تغییرات مالی از زمان موجودی اولیه است. البته می توان گفت که هر معامله ای را هم پشتیبانی نمی کند. اگر چه در صورت بروز هر گونه ابهام، چنین سوابقی باید نگهداری شوند.

در حسابداری قضایی، اطلاعات اساسی موجود در فهرست موجود ذکر خواهد شد و کل وجوه دریافتی و کل بازپرداخت ها، از جمله توزیع به ذینفعان، ذکر خواهد شد. همچنین فروش هر دارایی که در موجودی کالا ذکر شده است را لیست می کند. اگر هر ملکی با قیمت کمتر از ارزش ارزیابی شده به فروش رسید، ممکن است لازم باشد تا تفاوت به صورت لیست ذکر شود. آموزش حسابداری قانونی و قضایی نقش مهمی را در امور مالی دادگاه ایفا می کند.

اگر یک ذینفع فکر می کند که حسابدار به درستی کار خود را انجام نداده و یا اینکه اشتباهی صورت گرفته است، می تواند نسبت به حساب نهایی اعتراض کند. همچنین، اگر حسابدار به موقع حسابداری نهایی را تنظیم نکند، یک ذینفع می تواند دادخواست یا شکایتی را برای درخواست یک حسابداری بهتر تنظیم کند.

ابزار آموزش حسابداری قانونی و قضایی

حسابداری کامل و دقیق برای جلوگیری از چالش های ذینفعان و اخذ مسئولیت نهایی به عنوان نماینده شخصی املاک ضروری است. در عین حال که راه خوب برای جلوگیری از مشکلات وراثت، داشتن یک برنامه املاک مستحکم در دست اجرا است که می توان با کمک حسابدار قانونی و قضایی از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کرد. برای حسابداری قانونی هم از ابزارهایی استفاده می شود. یکی از آن ها نرم افزار حسابداری حقوقی است.

نرم افزار حسابداری حقوقی می تواند به روند صورتحساب کمک کند و برای شرکت های حقوقی بینش ارزشمندی در مورد جریان نقدی آنها فراهم کند. علاوه بر این، در حالی که شرکت ها با داده های حساس مشتری سر و کار دارند، استفاده از یک نرم افزار حسابداری ویژه قانونی می تواند به آنها کمک کند تا با قوانینی که برای حفاظت از اطلاعات مشتری خصوصی طراحی شده اند، مطابقت داشته باشند. از این رو آموزش نرم افزار مورد نیاز هم یکی از مباحث مهم در دوره های آموزشی حسابداری قانونی است.

ابزار آموزش حسابداری قانونی و قضایی

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display